فرمانده سپاه امام رضا(ع):
فرمانده سپاه امام رضا(ع) ضمن تاکید بر ضرورت احیای کارکرد مساجد در تراز انقلاب اسلامی، گفت: مساجد، بهترین مکان برای تشکیل هسته‌های عملیاتی راهبرد «آتش به اختیار» رهبر معظم انقلاب به شمار می روند.
کد خبر: ۴۴۷۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 25 June 2017
به گزارش تابناک رضوی، یعقوب‌علی نظری با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب و رویکرد جدید برنامه‌های بسیج، امسال بر مسجدمحوری تاکید ویژه شده است.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه احیای ۵۸۵ مسجد خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: در این زمینه به شدت نیازمند پرداخت رسانه‌ای هستیم.
وی ادامه داد: بیشتر برنامه‌های پیش‌بینی شده با محوریت مسجد به‌ویژه در حوزه فعالیت‌های اجتماعی است،‌ به این ترتیب که همه اقشار بسیج بتوانند در این مساجد که مورد توجه و تاکید جدی است به عنوان یک نمونه کار تا پایان سال قابل ارائه داشته باشند.
 نظری ضمن درخواست از اصحاب رسانه به منظور انعکاس فعالیت‌های مساجد، بیان کرد: معتقدیم با تاکید بر رویکرد جدید رهبر معظم انقلاب مبنی بر آتش به اختیاری، با حذف سواستفاده‌های احتمالی‌ که ممکن است از این مفهوم بشود، مساجد می‌توانند مکان و نقاط معنوی خوبی برای تشکیل هسته‌های عملیاتی این موضوع و حتی موضوعاتی چون اقتصاد مقاومتی باشند.
وی با اشاره به اینکه «آتش به اختیار» از اصطلاحات خاص نظامی است، گفت: آتش به اختیار زمانی اجرا می شود که چند وضعیت موجود باشد. وقتی جبهه دشمن با جبهه خودی مخلتط و درهم تنیده شد و خطوط قابل تفکیک نبود، هسته‌های مقاومت شکل می‌گیرد.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) همچنین اضافه کرد: آتش به اختیاری به این معنا نیست که هیچ ملاحظه‌ای درکار نباشد و هیچ اطلاعات و‌ هماهنگی نسبت به دشمن نداشته باشیم. یقینا در این زمینه نیاز به هماهنگی وجود دارد و اینگونه نیست که از بالا به پایین دستور اجرای آتش داده شود بلکه ابتکار عمل در اختیار واحدها و هسته‌های عملیاتی است. 
وی ادامه داد: گاهی اوقات قرارگاه های واسط که وظیفه هدایت و طراحی عملیاتی را برعهده دارند، کارکرد لازم را نداشته یا فاقد کارآیی هستند. هنگامی که قرارگاه‌های واسط به هر دلیلی نتوانند این وظیفه را به درستی انجام دهند، سلسله مراتب قطع و قرارگاه واسط حذف می شود.

نظری در ادامه با تاکید برنقش و ظرفیت رسانه در تشکیل هسته‌های مقاومت در عرصه‌های مختلف، تاکید کرد: کارکرد مساجد باید در تراز و‌ موقعیت انقلاب اسلامی بار دیگر احیا شود چراکه در این زمینه دچار عقب‌ماندگی هستیم.
وی اشاره کرد: پیام رهبر معظم انقلاب، مبنی بر راهبرد «آتش به اختیار» و این مغلوبگی که امروز در فضای جنگ نرم ما مشاهده می‌شود، ایجاب می‌کند که  نقاط کانونی سابقه‌دار و ریشه‌داری چون مساجد مجدد در حوزه‌های مختلف به‌ویژه عرصه اجتماعی احیا شود. همچنین در حوزه مسائل عبادی مساجد نیز باید بازنگری صورت گیرد.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) عنوان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز که ممکن است در ظاهر ارتباطی به مسجد نداشته باشد، می‌توان هسته‌های مقاومت اقتصادی را راه‌اندازی کرد. درصورتی که الگوی مصرف اصلاح شده و در مسیر صحیح قرار گیرد، بخش تولید نیز اصلاح می‌شود. بنابراین یکی از موضوعاتی که باید در مساجد دنبال شود، اصلاح فرهنگ مصرف در خانواده است.
وی همچنین بیان کرد: باید کنکاش کنیم که چرا امروز با وجود برخورداری از نظامی انقلابی و مبتنی بر اسلام ناب، سیاست ما در عمل و بدنه مردم عین دیانتشان نمی‌شود. 
نظری در ادامه رسانه و‌ بسیج رسانه را از ظرفیت‌های بسیار مهم نظام برشمرد و‌ عنوان کرد: بسیج رسانه با در اختیار داشتن افکار متدین و انقلابی در وهله نخست باید در مقابل جبهه دشمن یک جبهه رسانه‌ای را در استان تشکیل دهد. در صورت عدم تشکیل این جبهه به هردلیلی، هر رسانه در مقیاس خود، آتش به اختیار است چراکه گستردگی، تنوع و کیفیت رسانه‌های امروز، ضریب تاثیرگذاری و تاثیرپذیری افکار عمومی را به شدت افزایش داده است. 
وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم رابطه خانواده‌ها را با مساجد بیش از پیش برقرار کنیم و این اقدامات کوچک، هسته‌ای و ‌مسجدی به یکدیگر متصل بشود. باید تلاش کنیم ضمن مواجهه رسانه‌ای با دشمن و وارد کردن ضربات متقابل، مناطقی که در اشغال دشمن درآمده است را پس بگیریم.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) همچنین یادآور شد: چرا باید به سمت و سویی برویم که حتما نیاز باشد با آتش به اختیاری یا تشکیل قرارگاه اقدام کنیم درحالی که شمار کارهای بر زمین مانده بسیار است و درصورت عدم توجه، اقدام و حساسیت‌زایی اجتماعی نسبت به این‌ موضوعات، خود ما نیز در این باتلاق غرق خواهیم شد کمااینکه غرق شدیم و متوجه نمی‌شویم. 
وی در خاتمه خطاب به اصحاب رسانه تاکید کرد: نشست‌های بسیج رسانه را کاربردی‌تر کرده و از نیازها غفلت نکنید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار