مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی:
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی از یازدهم تا سیزدهم تیر ماه ۹۶ در مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۴۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷ 22 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری تسنیم،محسن نصرپور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: همزمان با انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷، نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی از یازدهم تا سیزدهم تیر ماه ۹۶ در مشهد برگزار می‌شود.
وی افزود: این اجلاس در راستای مصوبات مشهد ۲۰۱۷ در سالن صبای صداوسیمای خراسان رضوی با حضور نمایندگان ۲۷۰ مرکز رادیو و تلویزیون اسلامی از ۳۶ کشور برگزار می‌شود.
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به محورهای شاخص این رویداد بین‌المللی، خاطرنشان کرد: جریان بیداری اسلامی، وحدت میان جوامع اسلامی، اسلام غربی، مدافعان حرم، نقش امام و رهبری و غیره موضوعاتی است که به‌صورت ویژه در این اجلاس پرداخته می‌شود.
نصرپور تصریح کرد: توجه ویژه‌ای به بحث فضای مجازی شده است و به‌طور مثال بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر عضو در یکی کانال‌های خبری تلگرامی در مشهد داریم.
وی تاکید کرد: این اجلاس با حضور رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان کشوری، استانی و شهری برگزار می‌شود.
لهراسب بهمن‌پور معاون اجرایی نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی اظهار داشت: ۸ دوره پیشین این اجلاس در تهران برگزار شد و بنا بود که نهمین اجلاس در عراق برگزار شود، اما با درخواست مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی و رویداد مشهد ۲۰۱۷ این اجلاس در مشهد برگزار می‌شود.
وی افزود: برگزاری بازار فیلم اسلامی ۱۲۰ شرکت کننده از ۶۰ کشور (۴۰ درصد از ایران و ۶۰ درصد از دیگر کشورها)، برگزاری نمایشگاه فناوری رسانه با هدف ارائه آخرین آثار با ۳۰ غرفه و با حضور ۱۲۰ شرکت کننده از ۲۰ کشور، برگزاری هفتمین دوره جشنواره اتحاد با دریافت ۵۷۰ اثر، برگزاری دومین نشست تخصصی فعالان فضای مجازی با حضور ۴۰ شرکت کننده داخلی و خارجی، برنامه ویژه هفته رسانه با معرفی ظرفیت‌های مشهدالرضا(ع) به عنوان پایتخت معنوی ایران و پایتخت فرهنگی جهان اسلام و برنامه‌های هفته فیلم با محوریت مشهد ۲۰۱۷ بخش‌های این اجلاسیه هستند و تعداد ۳۵۰ مهمان داخلی و ۲۵۰ مهمان خارجی در این اجلاس سه روزه خواهیم داشت.
معاون اجرایی نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی بیان کرد: آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد، ستاد مشهد ۲۰۱۷ و صداوسیمای خراسان رضوی در برگزاری این رویداد همکاری دارند و تلاش‌های بسیاری برای پوشش رسانه‌ای مطلوب نهمین اجلاس صورت پذیرفته است و یکی از شبکه‌های رسانه‌ای قوی یو نیوز لبنان بوده است و یک شبکه به زودی در ژنو راه‌اندازی می‌شود و این شبکه‌ها حمایت لازم را خبرنگاران دارند.
بهمن‌پور با بیان اینکه نمایندگان رسانه در عرصه بین‌الملل فعال هستند، تصریح کرد: نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی بهترین فرصت برای بهره‌برداری مطلوب اصحاب رسانه از این رویداد بین‌المللی است.
وی تاکید کرد: به مناسبت هفته فیلم مشهد برنامه‌های متعدد سینمایی را خواهیم داشت و فیلم‌های داخلی و خارجی با موضوع مقاومت در پردیس سینمایی هویزه پخش می‌شود و اکثر این آثار هنری برای اولین بار است که نمایش در می‌آیند و فیلم‌ها و مستند‌های پُل، کویرس و غیره مرتبط با میدان جنگ است از دهم تا چهاردهم تیر ماه به مدت ۵ روز به نمایش در می‌آید.
محمود اشتری دبیر و مسئول کمیته رسانه و تبلیغات نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، اظهار داشت: در دنیا رسانه تحت تسخیر غرب هستیم و در ۱۰ سال اخیر اقدام موثری توسط رسانه‌های کشورهای اسلامی انجام شد تا از این حالت تک‌صدایی خارج شده و به عنوان یک جبهه رسانه‌ای قوی در خط مقاومت توانسته قدعلم کند.
وی افزود: خط اصلی ما مبارزه رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی است و موفقیت‌های بزرگی برای جوامع اسلامی همچون جنگ ۳۳ روزه حاصل شد و در نقاط مختلف جهان افتخارات بزرگی به نام اسلام به ثبت رسید و صدای اسلام، مجاهدت و مقاومت پیچید و به گوش جهانیان رسید.
دبیر و مسئول کمیته رسانه و تبلیغات نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با بیان اینکه امروزه با توجه به بروز و ظهور داعش یکی از بال‌های دشمن به این شکل ایجاد شد و ظلم‌های زیادی به مظلومان داشتند، خاطرنشان کرد: دشمنان با فضای رسانه‌ای که در اختیار داشتند در این مسیر اقدامات شوم خود را انجام دادند و کشورهای اسلامی هم به همان تناسب در حوزه رسانه عملکردی قوی داشتند و به افتخارات بزرگی رسیدند که مورد آن جبهه‌های مقاومت در غزه و دیگر نقاط ظلم‌دیده بود
اشتری تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره‌ها قوت پیداکردن رسانه‌های کشورهای اسلامی و مردم مظلوم و ستمدیده در جهت مقابله و مبارزه با دشمنان تا به دندان مسلح است و این مردم مقاوم ایستاده‌اند و می‌گویند ما روی پای خودمان می‌ایستیم و یکی از شبکه‌های رسانه‌ای قوی در مسیر مقاومت  شبکه تلویزیونی المسیر است.
وی تاکید کرد: جشنواره‌های شاخصی در جهان اسلام برگزار می‌شود که یک مورد آن جشنواره الغدیر است که همه ساله سه روز پس از عید سعید غدیرخم در حرم مطهر حضرت علی(ع) در شهر نجف اشرف برگزار می‌شود.
دبیر و مسئول کمیته رسانه و تبلیغات نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی بیان کرد: این اتحادیه به سمتی رفته که بازار فیلم اسلامی رونق یافته و تولیدات پاک برای فرزندان پاک را شاهد هستیم و هیچ نشانی از ابتذال در این آثار تولیدی دیده نمی‌شود و علی‌رغم تولید کم به علت بودجه پایین از خروجی و دستاورد بسیار خوبی برخوردار بوده است.
اشتری گفت: تمامی آثار رسیده داوری شده و برگزیدگان آن در اختتامیه این جشنواره تقدیر می‌شوند.
وی افزود: تروریست‌های داخلی و خارجی مشهد را در یک حصار رسانه‌ای قرار داده‌اند و باید شهر امام رضا(ع) به بهترین شکل ممکن معرفی شود و رسانه‌ها نقش مهمی در این مسیر ایفا می‌کنند.
دبیر و مسئول کمیته رسانه و تبلیغات نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی ادامه داد: وزیر فرهنگ سوریه و جمعی از مسئولان رسانه‌ای لبنان از میهمانان شاخص این اجلاس بین‌المللی هستند.
اشتری تصریح کرد: دشمن خطر را برای خودش احساس کرده که رسانه مستقل غیرمتعهد ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه مقام‌های کسب شده توسط ایرانی‌ها زیاد بوده که خوب به آن‌ها پرداخته نشده است، تاکید کرد: امیدواریم امسال بهتر پرداخته شود و در ۸ دوره پیشین خروجی‌های مثبتی در بخش‌های مختلف رسانه‌ای از جمله فضای مجازی داشته‌ایم.
اشتری گفت: جمهوری اسلامی نمایندگان زیادی را در مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی دارد و حجت‌الاسلام کریمیان دبیرکل این اتحادیه است و ۵۰ عضو این مجمع از کشورمان هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار