دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت : مخالف تفکیک وزارتخانه ها هستیم چون این طرح علاوه بر هزینه های زیادی که به دولت تحمیل می کند مضیغه مالی ایجاد می شود.
کد خبر: ۴۴۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱ 21 June 2017
به گزارش تابناک رضوی، فیروز ابراهیمی در نشست خبری صبح امروز خاطرنشان کرد: تفکیک وزارتخانه‌های اقتصادی ضربه‌ای بزرگ به حوزه صنعت، معدن و تجارت  وارد می کند و وزاری مربوطه نیز مخالفت خود را با این طرح اعلام کردند.
وی گفت : خانه‌های صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور مخالف اجرای این طرح هستند،چون مکان خانه های صنعت معدن و تجارت در بعضی شهرها و استانها  به ارگانهای دیگر واگذار شده و  با این تفکیک هزینه زیادی به دولت در این شرایط تحمیل می شود.
ابراهیمی  درباره وضعیت کارخانه های نخ و نساجی مشهد گفت: متاسفانه بالای ۲۱ میلیارد دلار قاچاق به کشور وارد شده  که موجب تعطیلی کارخانجات نساجی زیادی در سطح کشور شده که ۸ مورد آن در خراسان رضوی بوده است  با توجه به  اینکه صنعت نساجی یکی از صنایع درآمدزای استان است. 
وی  با بیان اینکه  معتقدیم آمارهای ارائه شده واقعی نیست افزود بالای ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود و متاسفانه هیچ اراده‌ جدی‌ای از سوی گمرک و دیگر مجموعه‌های مرتبط برای مبارزه با قاچاق کالا تاکنون نبوده است.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ بالغ ۱۳۰۰ میلیارد تومان طرح صنعتی به‌بهره‌برداری رسید که ۲۰ طرح آن جزو طرح‌های بزرگ صنعتی بود و پیش‌بینی ما تا پایان امسال رسیدن به مرز ۱۵ هزار میلیارد تومان است.
وی تاکید کرد: در سال ۹۵  شاهد اتفاق خوبی در حوزه صادرات استان  بودیم و به لحاظ آماری2 درصد و به لحاظ  وزنی افزایش  ۴ درصدی داشتیم  که با  این فعالیت بیش از ۱۵ هزار اشتغال در استان در سال ۹۶ شاغل خواهد شد.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در باره میزان حامل‌های انرژی، بیان کرد: ۳۲ درصد آب جهان و ۱.۲ درصد آب استان، ۴۵ درصد گاز جهان و ۱۸ درصد گاز استان و ۳۶ درصد برق جهان و ۲۵ درصد برق استان در حوزه صنعت بوده است.
ابراهیمی  با بیان اینکه  ۱۶  قلم کالا تولید می‌شود گفت:در سطح استان ۵ قلم کالا کاهش تولید و در ۱۱ قلم کالا افزایش تولید داشته و کاهش‌ها  تولیدات کالای استان در حوزه  محصولات عمرانی و افزایش‌ها در حوزه مواد غذایی بوده است.
وی در باره ادغام وزارتخانه‌ها در دولت دوازدهم، افزود: طرح کوچک‌سازی دولت در سال ۸۷ داده شد که آثار مخرب زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد داشت و با این وجود در دو سال اخیر به یک ثبات در تراز جهانی رسیدیم که مجدد صحبت تفکیک این وزارتخانه‌ها مطرح شده است .
و ی  از رسانه ها به عنوان چشم بیدار جامعه خواست که صدای فعالان اقتصادی را به‌گوش نمایندگان خانه ملت برسانند که این طرح با رای منفی نمایندگان مجلس شورای اسلامی همراه باشد، افزود: به جای این طرح به برون سپاری تکالیف غیرحاکمیتی بیندیشند.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه ۲۶ میلیون خانوار حقوق‌بگیر دولت هستند، خاطرنشان کرد:  همه وزارتخانه‌های درگیر این لایحه، مخالف اجرای این طرح هستند و نباید با یک تصمیم غلط ایجاد چالش  کنیم و این طرح نیازمند ۶ ماه بررسی کارشناسانه بوده است و چیزی نیست که در فاصله کوتاه باقی مانده در آغاز به کار دولت دوازدهم اجرایی و عملی شود.
ابراهیمی تصریح کرد: در دومین سال اجرای طرح رونق تولید ۳۰ هزار میلیارد تومان تزریق می‌شود و هر استانی به ‌هر میزان که بتواند جذب نیرو از سایت بهین‌یاب داشته باشد بودجه بیشتری می‌گیرد و از ۱۶ هزار میلیارد سال قبل فقط ۶۰ درصد سهم استان تزریق شد.
وی  درباره  یکی از واحدهایی که با وعده‌ ستاد تسهیلات  با خلف وعده مواجه شده و این واحد در  آستانه تعطیلی است  گفت : ۴۵ درصد سرمایه خراسان رضوی در حال خروج از استان است و عمده تخلف توسط بانک‌ها بوده که سودهای نامتعارف در تسهیلات پرداختی دارند و سود ۱۸ درصدی مصوب را با ۲۰ تا ۲۵ درصد دریافت می‌کنند و این نرخ تسهیلات برای تولید هیچ توجیهی ندارد و هیچ صنعتی احیاء نخواهد شد.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی  درباره سرمایه گذار و ایجاد خط تولید ماشین جدید در استان خاطرنشان کرد: هر سرمایه‌گذاری جدید باید در مسیر تقویت دو حوزه فعال در استان باید باشد و ایجاد خودروسازی جدید در خراسان رضوی با نظر کارشناسان این صنعت  در این برهه در استان منطقی نیست.
ابراهیمی با بیان اینکه هدف خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی فعالیت‌ها به‌صورت تخصصی و بدون ایجاد مشکل برای فعالان این عرصه انجام شود، افزود: از سال ۹۵ در سه  بخش مشارکت در اشتغال، صنعت و دانشگاه و  ارتباط میان حوزه تولید و سیستم قضایی فعالیت داریم. 
وی گفت: در سطح استان ۵۶۱۶ واحد صنعتی با ۱۸۵ هزار نیروی کار و ۸۱۷ واحد معدنی با ۱۰ هزار نیروی کار فعال هستند.
ابراهیمی در ادامه اصحاب رسانه را به سومین جشنواره رسانه و تولید ملی در ۶ بخش خبر، گزارش، گفت‌وگو، یادداشت و سرمقاله، عکس و بخش ویژه با موضوع آثار و پیامدهای قاچاق کالا فرا خواند.
وی درباره شرایط  شرکت اصحاب رسانه  خاطر نشان کرد: در این هر شرکت‌کننده مجاز به ارسال ۶ اثر منتشر شده از اول فروردین ماه ۹۵ تا آخر خرداد ماه ۹۶ است و آثار حداکثر باید تا ۳۰ تیر ماه ۹۶ به خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تحویل داده شوند.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های روز صنعت و معدن، خاطرنشان کرد: مراسم ویژه ۱۰ تیر ماه روز صنعت و معدن با حضور مسئولان کشوری و استانی در ۱۵ تیر ماه در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌‌شود و در این مراسم برترین‌های حوزه‌های صنعت و معدن تقدیر می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار