دبير و سخنگوی منتخبان پنجمين دوره شورای شهر مشهد:
دبير و سخنگوی منتخبان پنجمين دوره شورای شهر مشهد گفت: اولویت با شهردار بومی است مگر فردی با مشخصات ویژه که تجربیات موفقی داشته باشد.
کد خبر: ۴۴۵۹۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷ 21 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،محمدرضا حیدری در نشست خبری ظهر امروز اظهار داشت: اعتراضات و اتهامات وارده مبنی بر تخلف و تقلب در انتخابات شورای شهر مشهد خلاف واقع بود و در بازشماری آرا هم این ادعا تایید نشد.
وی درباره نحوه انتخاب شهردار مشهد خاطرنشان کرد: انتخاب شهردار آینده مشهد در سه مرحله انجام می شود که از عموم مردم، کارشناسان و نخبگان درخواست داریم تا که گزینه‌های اصلح و مدنظرشان را به دفتر منتخبان پنجمين دوره شورای شهر مشهد اعلام کنند. 
حیدری در ادامه روند انتخاب شهردار مشهد گفت : در گام نخست ۱۰ نفر انتخاب  شده  و در گام دوم سه نفر برتر انتخاب می شوند و در پایان این مرحله فرد برگزیده به وزارت کشور معرفی می شود تا در مرحله کشوری برنامه های شهردار منتخب بررسی شود.
وی سپس  درباره تغییر دوره انتقالی شورای چهارم به شورای منتخب پنجم گفت:طبق برنامه اولیه که اعلام شده بود ، قرار بود شورای پنجم ۱۴ تیر ماه  باشد  و برنامه ‌ما  این بود که از میان ۳۰ نفر اولیه ۱۰ نفر تا آخر ۱۵ تیر ماه، سه نفر تا آخر تیر ماه و یک نفر تا سوم مرداد ماه معرفی شوند، اما دیروز خبری دریافت کردیم که شروع کار شورای پنجم ۱۲ شهریور خواهد بود.
دبير و سخنگوی منتخبان پنجمين دوره شورای شهر مشهد با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف شهری خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در  شورای پنجم شهر مشهد در تمامی حوزه‌های  مدیریت شهری از جمله اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی  برنامه هایی داریم 
وی گفت: برای اجرایی شدن  این طرح ها  و برنامه ها نیازمند حمایت و یاری اصحاب رسانه به عنوان بازوی قوی منتخبان پنجمين دوره شورای شهر مشهد هستیم تا بتوانیم خدمتی شایسته و در شان شهر مشهد ، به زائران و مجاوران امام رضا(ع) ارائه دهیم.
حیدری  خاطر نشان کرد : نهاد شوراها باید به معنای واقعی و طبق بندهای تعریف شده در قانون اساسی در جایگاه خودش قرار بگیرد و نباید خارج از ضوابط قانونی فعالیت  داشته باشد که مشکلاتی همچون انفصال از خدمت شهردار مشهد را شاهد باشیم.
وی درباره برنامه های شورای پنجم در حوزه ایثار و شهادت  گفت : خراسان شهدای زیادی در راه حفظ این آب و خاک تقدیم کرده است، اما متاسفانه در بحث برنامه‌های دفاع مقدس از بسیاری از استان‌ها عقب هستیم و به دنبال تکمیل و بهره‌برداری باغ موزه ۱۳.۵ هکتاری دفاع مقدس و نماد و تندیس شهدای والامقام در دوره  پنجم هستیم.
دبير و سخنگوی منتخبان پنجمين دوره شورای شهر مشهد گفت: در بحث منابع با محدودیت‌هایی مواجه هستیم و باید حداکثر بهره را از بودجه موجود داشته باشیم و از هزینه‌های اضافی و بی‌مورد پرهیز کنیم.
حیدری با بیان اینکه شهردار نباید حتماً یک نیروی حزبی و سیاسی باشد، گفت: شهردار در زمان کاری باید به انجام وظیفه خود در مجموعه شهرداری بپردازد و در خارج از آن زمان باید به سایر فعالیت‌های حزبی، سیاسی و غیره خود بپردازد و باید تلاش کنیم که رویکرد تعاملی برای استفاده از همه ظرفیت‌ها استفاده شود و تفرقه افکنی و ایجاد مشکل پرهیز شود.
وی افزود: شورای چهارم از ابتدای اعلام نتایج انتخابات شورای پنجم با منتخبان مردم همکاری داشتند و اطلاعاتی در اختیار قرار گرفته که باید ابتدا  به راستی‌آزمایی برسد و درهمین ارتباط جلساتی با اعضای شورای پنجم در دستور کار داریم.
دبير و سخنگوی منتخبان پنجمين دوره شورای شهر مشهد درباره انتقادها بر عملکرد شهرداری مشهد گفت : در دوره اخیر مسئولیتی متوجه  منتخبان شورای پنجم نبوده است و این انتقادها شدیدتر از سوی برخی اعضای شورای چهارم بیان شده است.
حیدری درباره همکاری شورای پنجم  با نهادهایی چون  آستانقدس رضوی ،خاطر نشان کرد: زمینه همکاری با آستان قدس رضوی در بخش‌های مختلف زائر محوری، املاک، برنامه‌های فرهنگی و غیره فراهم است و در اولین فرصت نشست مشتر‌کی با تولیت آستان قدس رضوی خواهیم داشت.
وی  درباره بدهی های شهرداری مشهد در دوره پنجم گفت : ریز رقم بدهی ۴.۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری مشهد در حال بررسی است و این بدهی‌ها در چند بخش بوده است که عمده آن مربوط به اوراق مشارکت می‌شود و به‌طور طبیعی از همه ظرفیت‌های قانونی برای تعیین تکلیف وضعیت مالی استفاده خواهیم کرد.
دبير و سخنگوی منتخبان پنجمين دوره شورای شهر مشهد درباره برنامه‌های این شورا در مناطق حاشیه شهر، خاطرنشان کرد: یکی از کارگروه‌های تشکیل شده منتخبان مردم در شورای شهر پنجم با موضوع حاشیه شهر بوده است و در این کارگروه به موضوع جلوگیری از افزایش معضل حاشیه‌نشینی توجه شده  و به مناطق حاشیه شهر نگاهی توامندسازانه داریم.
حیدری در پایان درباره انتقادپذیری شورای پنجم و تعامل با اصحاب رسانه گفت: در شورای پنجم کارگروه رسانه را برای تعامل بیشتر و دوسویه با اصحاب رسانه داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار