قطعا زمانی که از سیگنال وای فای منزل خود استفاده می کنید ممکن است SSID10 فرد دیگری را نیز در بخش تنظیمات وای فای خود مشاهده کرده باشید.
کد خبر: ۴۴۴۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱ 19 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از  پایگاه خبری وب سایت رند ، یکی از دلایل پایین آمدن سرعت اینترنت شما سیگنال های وای فای می باشند که در سر تا سر ساختمان پخش هستند. آن چنان که در ابتدا اشاره شده در صورت رویت SSID تان توسط خانه های دیگر خطر سرقت اینترنت تان زیاد است ، با این وجود راه هایی وجود دارد که بتوان از سرقت پهنای باندتان جلوگیری کنید.

برای مثال می توانید این کار را با  چک کردن روتر خود شروع کنید ، به این صورت که آدرس IP  خود را در مرورگر بنویسید تا وارد روتر خود شوید. گاهی اوقات آدرس IP ، نام کاربری و رمز عبور مورد نیاز در پشت روتر خریداری شده حک شده است. هم چنین می توانید برای اکثر روتر ها از آدرس های 192.168.0.1 ، 192.168.1.1 و 192.168.1.254 استفاده کنید.

پس از این که آدرس IP مورد نظر را پیدا کردید و وارد تنظیمات مودم خود شدید به بخشی به نام Attached Device یا Device List بروید.اما این را فراموش نکید که روتر هایی که با یک فریمور مجزا به روزرسانی شدند این بخش در قسمت Status > Wireless قرار دارد. بعد از گذراندن همه این قسمت ها و پیدا کردن بخش مورد نظر در صورتی که به غیر از خودتان دیوایس دیگری را مشاهده کردید می توانید مطمئن باشید که اینترنت شما در حال به سرقت رفتن است.

اما خبر خوب این  است که با چند راهکار که یکی از آن ها تغییر رمز عبور است می توانید از این اتفاق جلوگیری کنید. برای تغییر رمز عبور و نام کاربری می توانید با جست و جو در برخی سایت های موجود و با استفاده از مدل روترتان این کار را انجام دهید و حتما رمز عبور قوی انتخاب نمایید تا کار برای هکر ها سخت تر شود.

روش بعدی بالا بردن تنظیمات امنیتی روترتان است. بعضی مودم ها به صورت خودکار اتصال برقرار می کنند اما چون این اتصال ها امنیت کافی را ندارد سارقان اینترنت از این ضعف استفاده می کنند. این را هم فراموش نکنید که حتما از رمزنگاری استاندارد WPA2 برای محافظت از Wifi تان استفاده کنید زیرا WEP که بعضی از تنظیمات روی آن قرار دارد قدیمی است و گزینه ایمنی به حساب نمی آید و تنها برای دور نگه داشتن کاربران آماتور مورد استفاده قرار می گیرد.

روش های دیگری که به شما پیشنهاد می کنیم پنهان کردن SSID  و خاموش کردن WPS می باشد ، هرچند اگر هکرها از ابزاری به نام BackTrack  استفاده کنند باز هم می توانند به روترتان وصل شوند ، اما WPS که از سال 2007 برای برقراری شبکه های بیسیم به طور امن مورد استفاده قرار گرفت از یک پین برای معتبر ساختن اتصال جدید استفاده می کند.

این پین 8 رقمی است و به 2 قسمت تقسیم می شود. وقتی یک رایانه جدید برای اتصال ، پین را وارد می کند این 2 قسمت به صورت جداگانه صحت پین وارد شده را بررسی می نمایند .با این حال این روش هم در حال حاضر جز روش های آسیب پذیر می باشد.

توصیه آخر ما اعمال Mac Address Filtering  و  استفاده از اپلیکیشن همراه می باشد. شما می توانید Mac Address هایی که توسط همسایه هایتان استفاده می شود را شناسایی و آن ها را مسدود کنید. هر لپ تاب ، تلفن همراه و یا تبلت یک Mac Address مخصوص به خودش را دارد و از آن برای شناسایی گجت ها در سراسر خانه استفاده می شود. با Mac Address Filtering می توانید تنها به دیوایس هایی که Mac Address آنها را تایید نمودید امکان اتصال بدهید.

اما آخرین روش استفاده از اپلیکیشن همراه می باشد ، با استفاده از ابزار Fing که هم برای ios و هم android در دسترس است ، می توانید هر دستگاهی که به شبکه وای فای شما وصل است را به همراه یک سری اطلاعات جزئی شناسایی نمایید و برای پیگیری می توانید یک سری اطلاعات خاص دستگاه ها را به آن اضافه کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار