نادر طالب زاده:
همه از انوار مقدس این امام و بنده بزرگ خدا الهام می‌گیریم من هم یکی از کسانی هستم که دم‌به‌دم و همیشه از امام رضا(ع) مدد می‌گیرم. امام رضا(ع) همیشه در این کشور محور و یاری‌دهنده همه ما بوده و برای من هم یک محور انرژی و روحانی است. من همچنان و همیشه از قدیم تاکنون احساس تعلق روحی و درونی به امام رضا(ع) دارم. از زمانی که روی انجیل بارنابا کار می‌کردم که امام رضا(ع) سفارش کرده‌اند که کسی که شبهه‌ای را از حضرت مسیح بردارد من برایش دعا می‌کنم و من ده سال از عمرم را روی آن موضوع گذاشتم و امید دارم مورد دعای امام رضا(ع) واقع شوم.
کد خبر: ۴۴۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 14 June 2017
تابناک رضوی،صدیقه رضوانی نیا: اولین بار سال‌ها پیش او را در مشهد ملاقات کردم بهانه دیدار ما گفتگو درباره شهید سید مرتضی آوینی بود و خاطراتی که او از سید شهیدان اهل‌قلم داشت. بعدها بارها او را در تلویزیون و در قامت مدافع تفکرات انقلاب اسلامی دیدم که دغدغه اصلی‌اش شناخت تفکرات انقلاب اسلامی و تأثیر آن بر دنیای اطراف بود.نادر طالب‌زاده این شب‌ها با «راز» در شبکه 4 سیما حضور دارد البته در شبکه افق هم می‌توان برنامه «عصر»  او را مشاهده کرد یکی از سلسله برنامه‌هایی که بعد از برنامه «راز» توسط نادر طالب‌زاده طراحی و به مرحله اجرا رسید و پنج‌شنبه‌ها ساعت 21 از شبکه افق بروی آنتن می‌رود. مستندساز و مجری برجسته تلویزیون با آن چشم‌های آبی و موهای بور و ادبیات قوی دبیر جشنواره فیلم عمار هم بود. با نادر طالب‌زاده دریکی از شب‌های ماه رمضان به گفت‌وگو نشستیم.
*چه ویژگی از امام رضا(ع) برای شما جذاب هست؟
**امام رضا(ع) در ایران برای ما همه چی  هست، مرکز اصلاح روحی و روانی است، ما وجودمان و افتخارمان امام رضا علیه‌السلام است. امام رضا(ع) همیشه منبع خیر دائمی و جاری است.
*شما هرچند وقت یک‌بار برای زیارت بارگاه نورانی رضوی راهی مشهد می‌شوید؟
** همه از انوار مقدس این امام و بنده بزرگ خدا الهام می‌گیریم من هم یکی از کسانی هستم که دم‌به‌دم و همیشه از امام رضا(ع) مدد می‌گیرم. امام رضا(ع) همیشه در این کشور محور و یاری‌دهنده همه ما بوده و برای من هم یک محور انرژی و روحانی است. من همچنان و همیشه از قدیم  تاکنون احساس تعلق روحی و درونی به امام رضا(ع) دارم. از زمانی که روی انجیل بارنابا کار می‌کردم که امام رضا(ع) سفارش کرده‌اند که کسی که شبهه‌ای را از حضرت مسیح بردارد من برایش دعا می‌کنم و من ده سال از عمرم را روی آن موضوع گذاشتم و امید دارم مورد دعای امام رضا(ع) واقع شوم.
*نتیجه آن مطالعات احتمالاً ساخت فیلم بشارت منجی بوده...
**دقیقا
*صفت برجسته‌ای که از امام رضا(ع) در ذهن شما مانده چیست؟
**امام رضا(ع) واقعیتی است که زمانی که به حرم او مشرف می‌شوید حتی وارد رواق‌های زیرین  حرم او می‌شوید، انوارش را به‌وضوح درک می‌کنید، انوار یک بنده بزرگ خدا .
و چقدر وجود ایشان برای ما برکت داشته است.در دورانی که ما در آن زندگی می‌کنیم خود پدیده انقلاب اسلامی و میلیون‌ها زائری که برای زیارتشان مشهد می‌آیند کلی  برکت و رحمت می‌گیرند. امام رضا(ع) به‌غیراز روحانیون و عابدین برای اهل فرهنگ و ادب و هنر هم خیلی منشأ پرقدرتی هستند؛ در همه ایام به‌خصوص در ماه مبارک رمضان.
*آقای طالب‌زاده این شب‌ها و در ماه مبارک رمضان شما برنامه راز را بر روی آنتن شبکه 4 سیما دارید چه شد که به فکر ساخت این برنامه خاص افتادید؟
** من در این برنامه ناگفته‌هایی که از گذشته جامانده بود را پیگیری می‌کنم. کاری که راز کرد، شروع طرح یک سری مسائل جدید در تلویزیون بود که الآن در یک شبکه در حال پیگیری است و نیازی نیست من آن‌ها را تکرار کنم اما بعضی از موضوعات جامانده بود که الآن در سری دوم برنامه راز  در حال پیگیری است.
  *سیاست برنامه راز و روندی که الآن دارد دنبال کند همان روند گذشته است؟
**چند تا موضوع جامانده از رازهای قبلی داشتیم که من در این برنامه دنبال کردم. در برنامه « عصر» شبکه افق  سطح دیگری را دنبال می‌کنیم در بحث جنگ نرم، در برنامه افق  فرصت داشتیم  و با تأمل بیشتری کار می‌کنیم ولی در بعضی مسائل که فوریت بیشتری داشت و می‌شد پشت سر هم مطرح کرد سراغ راز در ماه رمضان رفتیم. اکنون در این  فرصتی که دارم موضوعات جامانده را  دنبال می‌کنم.
*به لحاظ فکری و افق دید این دو برنامه یعنی راز و عصر  به هم نزدیک هستند؟
**افق آن‌ها یکی است، در عصر فرصت داریم فیلم‌ها را دوبله و رویش کارکنیم چون موضوع آن جنگ نرم است جایگاه خودش را دارد و من رویش حساب می‌کنم.در برنامه «راز» ماه رمضان ما با کمبود وقت مواجه هستیم.
فعلاً در ماه مبارک رمضان پنج شب در ایام هفته با موضوعات خاصی که من قبلاً می‌خواستم روی آن‌ها کارکنم ولی جا ماند راز پخش می‌شود تا بعد ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.
*به نظرتان راز چه تأثیری بر مخاطب علاقه‌مند به تفکر انقلاب اسلامی دارد؟
**گفتمان راز و محتوایی که ایجاد کرد مختص خودش بود و تا حالا مطرح نشده بود 4-5 محور معروف دارد که یکی موضوع بانک‌ها ربوی است. دیگر اینکه چرا مالیات برای متولیان در حد صفر است. بحث طب اسلامی بود که برای اولین بار مطرح شد موضوع کمبود یا نبود جهاد سازندگی در این برنامه مطرح شد که همچنان این نهاد نیست و آن را نداریم.
بحث جنگ نرم بود که ما در طول برنامه راز  با حدود 50-60 متفکر غربی زنده روی آنتن تلویزیون حرف می‌زدیم تا مردم بدانند که آن‌ها که در غرب هستند عالم و دنیا را چطور می‌بینند . آوردن فیلم‌سازهای جوان که موضوعات مهمی را پیگیری می‌کنند و تابه‌حال روی آنتن نیامده بودند،همگی از راز شروع شد و بعد شبکه‌های دیگر هم همین‌ها را آوردند و مطرح کردند.
الگویی که شما مستندساز را تلویزیون بیاورید تا حرف بزند با راز شروع شد و اکنون یک سنت شده؛ مستندساز را می‌آورند و کامل‌تر از مستند خودش حرف می‌زند اینکه مثلاً چرا در سیستان و بلوچستان برخی شناسنامه ندارند، مگر این‌ها خارجی هستند که شناسنامه ندارند و...
این‌ها فاجعه است، یعنی نه مجلس دنبالش است نه قوه قضائیه دنبال آن.این موضوعات را فقط مستندساز پیگیری می‌کند و این‌یک نقطه قوت است قبلاً اصلاً این افراد را نمی‌آوردند تا صحبت کنند اکنون نه‌تنها می‌آورند که حرف‌هایش را بزند که دانشگاه‌ها هم این مستندسازها را دعوت می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار