هر هفته نشست هفتگی شاهنامه‌شناسی در یاسوج و در روزهای دوشنبه از ساعت 21 تا ساعت 22:30 جریان دارد و همه بزرگان و حوزه شاهنامه‌خوانی و دوستداران و علاقه‌مندان به آن دور هم جمع می‌شوند و از تجربیات یکدیگر استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۴۳۸۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰ 10 June 2017
رئیس انجمن شاهنامه خوانی کهگیلویه و بویراحمد از اقدامی جهانی در حوزه شاهنامه‌‌ شناسی و شاهنامه‌خوانی در این استان خبر داد.

فیروز حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان این که استان کهگیلویه و بویراحمد استان حماسه‌هاست اظهار کرد: این استان در طول تاریخ توسط مردان و زنان غیورش حماسه‌ها آفریده که در تاریخ معاصر و در دهه‌های اخیر خود نیز شاهد این گونه حماسه‌ها بوده‌ایم.

رئیس انجمن شاهنامه‌خوانی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شاهنامه در استان ما قداست خاصی دارد مردم استان برای این کتاب و متون آن احترام زیادی قائل هستند و به همین خاطر است که جریان شاهنامه‌خوانی همواره رونق دارد.

این مسؤول در حوزه فرهنگی گفت: هر هفته نشست هفتگی شاهنامه‌شناسی در یاسوج و در روزهای دوشنبه از ساعت 21 تا ساعت 22:30 جریان دارد و همه بزرگان و حوزه شاهنامه‌خوانی و دوستداران و علاقه‌مندان به آن دور هم جمع می‌شوند و از تجربیات یکدیگر استفاده می‌کنند.

حسنی با بیان اینکه این نشست‌ها در سالن جلسات شورای شهر یاسوج برگزار می‌شود تصریح کرد: در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه معنی واژه‌ها و اجرای موسیقی برنامه‌هایی در کنار این نشست‌ها وجود دارد که موجب شده این اقدام ما حتی به گواه بسیاری از بزرگان از جمله دکتر کزازی و یا دکتر یاحقی در سطح جهانی باشد.

وی گفت: چنین نشستی در سی‌سخت و گچساران نیز برگزار می‌شود که در یاسوج به طور متوسط بین 80 تا 100 نفر و در سی‌سخت از 25 تا 40 نفر و در گچساران بین 30 تا 50 نفر حضور دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار