کد خبر: ۴۳۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 04 June 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

معاهده پاریس با خروج آمریکا فرو نمی‌پاشد

معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نشست پاریس یک توافق جهانی است و با خروج یک کشور از هم نمی پاشد. 194 کشور توافق پاریس را امضا کرده اند و بیش از ١٦٠ کشور به طور رسمی به آن پیوسته اند بنابراین زمینه مستحکمی دارد. این توافق برای کشورهای تولید وصادر کننده نفت بسیار حایز اهمیت است و بسیاری از کشورهای نفتی به آن پیوسته اند، ایران هم در این زمینه فرایند خوبی را طی کرده است. ایران در توافق پاریس متعهد شد چهار درصد بدون شرط و هشت درصد به شرط برداشته شدن تحریم ها انتشار گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهد. برخلاف تمام ادعاهایی که در برخی رسانه ها به غلط منتشر می شود، هیچ مانعی برای اجرای توافق پاریس وجود ندارد زیرا این یک معادله برد- برد- برد-برد است، یعنی اجرای آن اشتغال، کاهش الودگی، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و حفظ منابع را به همراه دارد. ایرنا این خبر را منتشر کرد.


پرداخت غرامت 10 میلیاردی فدراسیون فوتبال به جیووا صحت ندارد

صفی‌الله فغانپور، مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال درباره برخی شایعات پیرامون اسپانسر سابق پوشاک تیم‌های ملی گفت: البسه‌ای که جیووا در اختیار تیم‌های ملی قرار می‌داد، از نظر کیفیت از شرایط مطلوبی برخوردار نبود و نماینده شرکت هم در جلساتی که داشتیم این را پذیرفت. به‌همین دلیل با نماینده شرکت در ایران مذاکرات متعددی داشتیم و به توافقات خوبی رسیدیم. بحث‌های مطرح شده پیرامون رقم ۱۰ میلیاردی برای فسخ قرارداد با جیووا عاری از واقعیت است و خود جیووا چنین بحثی را مطرح نکرده است. در این شرایط مشخص نیست در برخی اخبار چگونه چنین مواردی مطرح می‌شود. به عنوان مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال می‌گویم که در این پرونده، نه تنها بحث پرداخت غرامت از سوی فدراسیون فوتبال مطرح نیست بلکه در نهایت با جیووا به صورت مسالمت‌آمیز موضوع را حل و فصل خواهیم کرد. میزان این خبر را منتشر کرد.


پليس راننده ٩ ساله تريلي را متوقف کرد!

رئيس پلیس‌راه استان قزوین گفت: یک دستگاه تریلی «هوو» در محور «قزوین- رشت» به رانندگی پسری 9 ساله در قروین شناسایی شد. پس از متوقف کردن خودرو مذکور مشخص شد پدر راننده 9 ساله در تریلر خواب بوده كه بلافاصله کامیون متوقف شد. با توجه به اینکه راننده تریلر به سن قانونی نرسیده و توانایی جسمی و مهارت لازم را جهت رانندگی با خودرو سنگین نداشته و همچنین اقدام پدر برای در اختیار گذاشتن وسیله نقلیه به شخص فاقد صلاحیت، خودرو توقیف و راهی پارکینگ شد. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


کودکان مسلمان چینی مجبور به تغییر اسامی مذهبی خود شدند

مقامات چین، بالاجبار مردم منطقه مسلمان‌نشین سینکیانگ را مجبور کرده‌اند اسامی مذهبی را از کودکان خود برداشته و تغییر دهند. همه افراد زیر ۱۶سال که طبق تشخیص پلیس اسامی آن‌ها بیش از حد مذهبی بوده، باید نام خود را تغییر دهند. در همین راستا گفته شده چیزی حدود ۱۵ نام شامل، اسلام، قرآن، مکه، جهاد، امام، صدام، حاج، مدینه و عرفات ممنوع هستند. رویداد این خبر را منتشر کرد.


التیماتوم یک مرجع تقلید به دولت!

آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار جمعی از ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره)، اظهار داشت: غصه امروز این است که یونسکو سند 2030 را بدهد با هر عنوانی در این کشور جمهوری اسلامی امضا بشود و کسی هم پاسخگو نباشد؛عده‌ای هم توجیه کنند و منتقدین را "بی‌اطلاع" بدانند، البته بنده بارها گفتم و بعضی از علما و مراجع بزرگوار هم تاکید کردند که باید تکلیف این موضوع مشخص شود و به هیچ وجه نخواهیم گذاشت چیزی در این مملکت اجرایی شود که خلاف شرع و اسلام و فرهنگ اهل‌بیت(ع) باشد؛ما از امام آموختیم که حقایق را بدانیم و از حق دفاع کنیم. تسنیم این خبر را منتشر کرد.


جزئیات دیدار اعضای شورای شهر تهران با رئیس دولت اصلاحات

عضو منتخب شورای شهر تهران از انتخاب اعضای کمیسیون‌های موقت شورای شهر تهران خبرداد. افشین حبیب‌زاده گفت: به دیدار منتخبان شورای شهر تهران با سیدمحمد خاتمی اشاره کرد و گفت: پس از برگزاری چهارمین جلسه، اعضا به دیدار آقای خاتمی رفتند و از او به دلیل حمایت از لیست امید در جریان انتخابات شوراها تقدیر کردند. حبیب زاده به برخی از محورهای سخنان سیدمحمدخاتمی در این جلسه اشاره کرد و گفت: در این جلسه آقای خاتمی خطاب به اعضا گفتند که رسالت سنگینی بر عهده شما است و باید تلاش کنید تا جایگاه شورا را تثبیت کنید. ایشان خواستند در شورای عالی استان‌ها، تقویت قانون شوراها در دستور کار قرار گیرد. آقای خاتمی بیان کردند که امروز انتخابات پایان رسیده و نمایندگان شورا، نماینده همه مردم شهر هستند و رویکرد اصلی باید خدمت به مردم باشد. همچنین خواستند تا نهادهای مدنی و سازمان‌های مردم نهاد و دانشگاه‌هاو صاحب‌نظران بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند. حبیب‌زاده با بیان اینکه آقای خاتمی در این نشست به ویژگی‌های شهردار آینده هم اشاره کردند، گفت: آقای خاتمی گفتند شهردار آینده باید شخصیت ملی، برخوردار از عقبه روشن و توانمند در همکاری با کل نظام و نهادهای مختلف باشد. آقای خاتمی در این نشست از شورای عالی سیاست‌گذاری و آقای عارف تشکر کرد و گفتند که در این دوره از انتخابات کار جمعی مهمی انجام شده است و باید در این دوره به رفع فقر و تبعیض توجه بیشتری شود.


سرگردانی ١٧٠ زائر ایرانی در عراق

٤٠٠ زائر ایرانی به خاطر کلاهبرداری یک شرکت غیرمجاز در مشهد، در عراق سرگردان شده‌اند. این ٤٠٠ زائر که در قالب دو گروه ٢٠٠ نفره به عراق اعزام شده‌اند، طبق گفته جواد شاد، مدیر حج و زیارت خراسان رضوی هر یک هزینه‌ای بین یک میلیون و ۸۵۰ هزار تا دو میلیون تومان پرداخته‌اند. که رقمی بیش از ٧ میلیارد تومان می‌شود، این در حالیست که از کارگزار مربوطه نیز خبری نیست و نماینده‌ای هم که این ٤٠٠ نفر را در عراق همراهی می‌کرد، هم‌اکنون متواری شده است. به گزارش ایسنا، درحال حاضر نیز حدود ٢٠٠ زائر از آن گروه با پادرمیانیِ کنسولگری ایران در کربلا و پیگیری حج و زیارت، به کشور برگشته‌اند، اما سرنوشت حدود ١٧٠ زائر دیگر همچنان نامعلوم است. بنابر اعلام مدیر حج و زیارت خراسان رضوی، شرکت مجری این سفر غیرمجاز بوده و قبلا پلمب شده که با جابجایی مکانی، دوباره اقدام به پذیرش زائران کرده است.


حرف درگوشی احمدی نژاد به برادر شهید مدافع حرم چه بود؟

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق به همراه حمید بقایی عصر پنجشنبه (11 خرداد 96) در محل گلزار شهدای بهشت زهرا حاضر شد، خانواده‌های شهدای مدافع حرم نیز که به رسم همیشه در محل گلزار شهدا حاضر شده بودند با دیدن این دو چهره دولت قبل حرف دل خود را بی پرده به آنها گفتند.برادر یکی از شهدای مدافعان حرم خطاب به محمود احمدی نژاد می گوید: " احترام شهدا را کسی حفظ می کند که در مسیر حضرت آقا حرکت کند " این صحبت باعث واکنش یکی از همراهان محمود احمدی نژاد می شود و مشاجره ای میان آنها صورت می گیرد، محمود احمدی نژاد به سمت برادر شهید می رود و حرفی را به صورت محرمانه و در گوشی با او مطرح می کند.یک کانال تلگرامی مدعی شده است حرف های درگوشی محمود احمدی نژاد با این برادر شهید را در اختیار دارد.

این کانال تلگرامی نوشته است: " در بخشی از فیلم اعتراض خانواده‌های شهدای مدافع حرم به عملکرد و مواضع احمدی نژاد، او برادر یکی از شهدا را در آغوش گرفته و تلاش می‌کند با حرف‌های درگوشی و محرمانه هم وی را آرام کند و هم فضای به وجود آمده را تلطیف نماید".حامد حسینی، برادر شهید مدافع حرم مهدی حسینی، که مورد خطاب احمدی نژاد قرار گرفته بود، در جمعی دوستانه در این باره گفته است:"آقای احمدی نژاد هنگامی که سر من را در بغلش گرفت، در گوشم گفت من خادم شمام، خادم مردمم، خادم خانواده شهدام، شما از پشت پرده‌ها خبر ندارید!".من بازهم به ایشان گفتم: "آقای احمدی نژاد! حضرت آقا واضح آمدند پشت بلندگو به مردم گفتند که چه توصیه‌ای به شما کرده‌اند، این چه حرفی است که شما می‌زنید؟ پشت پرده چیست! اگر حرفی هست، بزنید"."اما ظاهرا حرفی برای گفتن نداشت! ".


علت شکست اصولگرایان از زبان وزیر احمدی‌نژاد

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس معتقد است که روش‌های کلاسیک و سنتی برای مباحث سیاسی و انتخاباتی جواب نمی‌دهد.محمدمهدی زاهدی، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس درباره شکست‌های پی در پی اصولگرایان در دهه نود و ضرورت بازسازی این جریان گفت: جریان انقلابی و ولایت‌مدار کشور که ادعای زیاد در حوزه سیاست دارند باید بدانند که روش‌های کلاسیک و سنتی برای مباحث سیاسی و انتخاباتی جواب نمی‌دهد بایستی رویکردهای جدید علمی و منطقی و با بهره‌گیری از جریان نخبه گری کشور را به میدان بیاورند.

وی اظهار داشت: علت شکست اصولگرایان در یکی دو انتخابات گذشته به این علت است که هنوز اصرار دارند با روش‌های سی سال پیش وارد انتخابات شوند، این تفکر و نگاه اصولگرایان باید نسبت به گزینه انتخابات عوض شود.زاهدی با بیان اینکه مشکل اصولگرایان را تندروی‌ها و فقدان رهبر نمی‌دانم بیان کرد: طرف مقابل اصولگرایان چون نیرو کم دارند لذا با یک نفر و دونفر به راحتی می‌توانند مسائل را هدایت کنند در جریان اصولگرا نیرو زیاد است و ما فقدانی از این بابت نداریم.


تتلو: من شبیه طیب حاج رضایی هستم!

امیر تتلو با انتشار پستی خودش را طیب حاج رضایی مقایسه کرد

جزئیات دیدار خصوصی رئیسی با رهبر انقلاب/ التیماتوم یک مرجع تقلید به دولت!/ ناگفته‌های موحدی کرمانی از رفاقت ۷۰ ساله با مرحوم هاشمی/  حرف درگوشی احمدی نژاد به برادر شهید مدافع حرم چه بود؟

تکذیب انحلال شورای عالی اصلاح طلبان

ژاله فرامرزیان با بیان اینکه بعد از موفقیت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم،ریاست جمهوری و شوراها جریانی خاص در صدد به حاشیه کشاندن شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان است،گفت:در آخرین جلسه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بر ضرورت تداوم فعالیت این شورا همراه با آسیب شناسی عملکرد آن تاکید شد.وی افزود:قرار است کارگروهی خارج از اعضای شورای عالی عملکرد دو‌ دوره آن را بررسی و‌نقاط ضعف و قوت آن را احصا کند.رئیس شورای عالی هم طی فراخوانی از نخبگان خواسته بود پیشنهادهای خودشان را برای این موضوع ارائه کنند.فرامرزیان ضمن رد انحلال شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان ،تاکید کرد:برخی جریانات سیاسی برای منحل شدن این شورا لحظه شماری می‌کنند چرا که می‌دانند توفیقات اخیر اصلاح‌طلبان به دلیل وجود چنین شورایی و حمایت بزرگان اصلاح طلب از آن بوده است .انتظار است جریانات مختلف اصلاح طلب به مانند گذشته در برابر چنین ترفندهایی هوشیار باشند و با همگرایی در صدد تقویت شورای عالی سیاست گذاری برآیند.


جزئیات دیدار خصوصی رئیسی با رهبر انقلاب

اخبار منتشر شده درباره محتوای دیدار حجت الاسلام رئیسی با رهبر معظم انقلاب تکذیب شد.کانال ستاد انتخاباتی حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری اخیر، نوشت: به دنبال انتشار مطالبی در خصوص دیدار حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی در برخی شبکه های اجتماعی، به اطلاع می رساند، این دیدار خصوصی بوده و رهبر معظم انقلاب اسلامی از حضور و تلاش های حجت الاسلام رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری تقدیر کردند و سایر اخبار منتشر شده از محتوای این دیدار، مخدوش، فاقد اعتبار و غیرقابل استناد است.


واکنشی به نقش فرزند عارف در تهیه لیست ها

یک عضو بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه عارف نقشی در تهیه لیست اصلاح‌طلبان نداشته است گفت: سکوت اکثر دوستان در برابر تهمت‌هایی که به عارف زده می‌شود، قابل قبول نیست.سید حسن رسولی در پاسخ به سوالی درباره ادعای برخی کانال‌های خبری درباره دخالت برخی افراد خارج از شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در تهیه لیست انتخاباتی مجلس دهم و شوراهای اسلامی شهر و روستا از جمله فرزند رئیس شورای عالی ضمن کذب دانستن اینگونه مطالب، اظهار کرد: نامزدهای مجلس دهم در استان‌ها بدون دخالت مرکز از سوی شوراهای حوزه‌های انتخابیه نهایی شده و بر اساس آیین‌نامه، فردی از مرکز در بستن لیست مناطق دخالت نداشته است. نقش محوری شورای‌عالی فقط کمک به اجماع‌سازی و انسجام تشکیلاتی بوده است. بر این اساس نه تنها حمید رضاعارف (که مورد ادعای یک کانال قرار گرفته است) بلکه خود محمدرضا عارف هیچ نقشی در این تصمیم نداشته است. اینکه حمید عارف که یکی از نخبگان مطرح دانشگاهی است نه تنها عضویتی در شورای‌عالی نداشته بلکه کوچکترین مداخله‌ای در امور انتخابات ٩٤ نداشته است.وی در ادامه افزود: شخص عارف که بنا بر اصرار احزاب و رهبران اصلاح‌طلب به دلیل اعتبار بالای خود ریاست شورا را پذیرفته است، در شهرستان‌ها از طریق کمیته استان‌ها در جریان امور سازماندهی انتخابات قرار داشته است و همین یک ادله واهی بودن این ادعاها را به إثبات می‌رساند.


روایت آیت الله جنتی از چگونگی تجلیل از امام

در آستانه بیست و هشتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، مجلس خبرگان رهبری در بیانیه ای عموم مردم را به حضور در مراسم سالگرد حضرت امام(ره) دعوت کرد. رئیس مجلس خبرگان رهبری در بیانیه ای به مناسبت در پیش بودن سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) تاکید کرد: تجلیل از امام(ره) با استقامت بر مواضع رهبری انقلاب محقق می شود.


شرط برانکو برای جدایی ستاره پرسپولیس

بازیکنان پرسپولیس عملکرد درخشانی در لیگ برتر فوتبال و لیگ قهرمانان آسیا داشتند، براین اساس مورد توجه تیمهای داخلی و خارجی قرار گرفتند.وحید امیری در بازی برگشت برابر لخویای قطر نقش بسزایی در صعود پرسپولیس به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ایفا کرد. براین اساس این بازیکن مدنظر باشگاه القطر قرار گرفته است و این باشگاه قطری برای به خدمت گرفتن این بازیکن مبلغ 700 هزار دلاری معادل دو میلیارد و 500 میلیون تومان پیشنهاد داده استبا توجه به اینکه پرسپولیس در پست هافبک هجومی بازیکنان خوبی در اختیار دارد و منشا و چند بازیکن دیگر قرار است به جمع سرخپوشان پایتخت اضافه شوند، براین اساس امیری با توجه به پیشنهاد اغوا کننده تیم قطری بدش نمی آید از سرخپوشان پایتخت جدا شودالبته امیری با پرسپولیس یک سال دیگر قرارداد دارد و برای جدایی از این تیم نیاز به رضایت نامه دارد. همچنین گفته می شود برانکو بیان کرده که در صورت بازگشت عالیشاه مشکلی برای جدایی امیری وجود ندارد و باشگاه می تواند وی را به باشگاه دیگری انتقال بدهد.


ناگفته‌های موحدی کرمانی از رفاقت ۷۰ ساله با مرحوم هاشمی

آیت‌الله موحدی کرمانی فردا (یکشنبه) با حضور در شبکه پنج سیما، ناگفته‌هایی از شاگردیِ خود در محضر امام (ره) و رفاقت ۷۰ ساله با مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیان خواهد کرد.به گزارش روابط عمومی برنامه، آیت الله موحدی کرمانی، رییس موقت مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه "دست خط"، از چگونگی آشنایی خود با امام خمینی (ره) و چگونگی تشکیل جامعه روحانیت مبارز تهران ناگفته‌هایی را بیان خواهد کرد.وی همچنین از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و حواشی مناظره ها خواهد گفت و توضیحاتی درباره نقل قولی که از او درباره رای حلال بیان شده است ارائه خواهد کرد.دبیرکل جامعه روحانیت مبارز از چراییِ کناره‌گیری آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری از جلسات جامعه روحانیت خواهد گفت و دلایل اختلاف نظر خود با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قرار ندادن نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در فهرست انتخابات خبرگان رهبری سال ۹۴ و حمایت خود از آقای هاشمی را تشریح خواهد کرد.

«محمدعلی نجفی» عضو هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان شد

طی حکمی از سوی فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، «محمدعلی نجفی» به عنوان عضو هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان منصوب شد.در این حکم آمده است: «نظر به مراتب تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی در حوزه‌های آموزشی و اقتصادی، به موجب اختیارات حاصل از ماده 12 اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان، به موجب این ابلاغ به عنوان «عضو هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان» منصوب می‌شوید.از آنجا که تأسیس صندوق با ایده جنابعالی برای کمک به معیشت و تأمین آتیه اقتصادی فرهنگیان شکل گرفته است، مطمئناً حضور در هیأت امنای صندوق نقش به‌سزایی در بهبود کارکرد و ارتقای آن خواهد داشت».

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار