رییس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس:
هیچ زمانی مدیران شهرداری نمی‌توانند خود را در اختیار رسانه‌ها قرار ندهند. پس رسانه‌ها از مدیران ارشد مربوطه موضوعات را جویا شوند.
کد خبر: ۴۳۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 01 June 2017
به گزارش تابناک رضوی، محمدکمال سرویها ، رییس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: ما تا کنون هیچ معوقاتی در حوزه بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت منتشر شده در این دوره نداریم.
سرویها،در آغاز حاشیه یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با مهم دانستن نقش خبرنگاران و رسانه‌ها اظهار کرد: متاسفانه یکی دو روز اخیر یکی از رسانه‌ها با تیتری مشهد و شهرداری آن را شهری بدهکار نامیده بود.
وی افزود: این مطلب بدون انجام کار کارشناسی و گرفتن پاسخ از مدیران شهرداری مربوطه صورت گرفته است. اصحاب رسانه باید ابتدا از مدیران مربوطه موضوع را پیگیری و سپس نسبت به درج مطلب اقدام نمایند.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس عنوان کرد: نباید از عضوی که از شهرداری منفک شده مصاحبه بگیریم یا از یکی از معاونان شهردار گفتگویی در مورد حوزه‌ای که به وی مربوط نیست، تهیه نماییم.
سرویها خاطرنشان کرد: تدکر جدی به شهردار مشهد نیز این است که باید معاونان شهرداری همه در یک راستا مطالبشان را بیان نمایند. اینکه یک معاون مطلبی را اعلام و معاون دیگر خلاف آن را بیان کند، درست نیست.
وی ادامه داد: مبلغ بدهی شهرداری بسیار ناچیزتر از رقمی است که اعلام شده که همه آن نیز در تعهد دولت می‌باشد که برای پرداخت همان رقم ناچیز بدهی‌ها نیز، تاکنون اصل و سودش به موقع پرداخت شده و برای باقیمانده نیز منابع لازم کنار گذاشته شده است تا موقع سررسید اوراق در سال 97 و 98 این بدهی‌ها پرداخت شود.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بیان کرد: اگر ما گزارش درست بدهیم به مردم خیلی خوب است. اینگونه مسایل را باید از خود شهردار جویا شوید و شخص ایشان باید پاسخگوی اینگونه سئوالات رسانه‌ها باشند.
سرویها با بیان این مطلب که خواسته اعضای شورای اسلامی شهر همواره این بوده که شهرداری هرگز وام و تسهیلات و تعهدی را برای شهر ایجاد نکند مگر اینکه در زمان خودش بتوانیم اصل و سودش را به موقع پرداخت کنیم، ادامه داد: در دوره گذشته 165 میلیارد تومان از بانک تجارت گرفته بودند و بعد از سررسید، 3 سال نیز استمهال گرفته بودند که این عدد به 530 میلیارد تومان تبدیل شد که ما باید آن را پرداخت می‌کردیم.
وی اظهار کرد: یا در موردی دیگر از بانک سپه 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت گرفته‌ بودند که بدلیل استمهال‌های بی‌مورد این رقم بازپرداختش به یک هزار و 200 میلیارد تومان رسیده بود و بازپرداختش برای این دوره از مدیریت شهری باقی مانده بود.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: اینها برای شهر آفت است وگرنه ما اگر خط 2 و 3 قطار هری را با سرعت مناسب پیش ببریم مشکلی برای بازپرداخت اوراق مشارکت منتشر شده پیش نمی‌آید. این فعالیت‌ها با همین پول اوراق مشارکت فروخته شده انجام شده است و اصل و سودش نیز به روز پرداخت شده است و در این حوزه معوق نداریم. اینکه ایرادی ندارد.
وی افزود: من تذکر اول را به خودم می‌دهم که اگر خواستم صحبت کنم مستند باشد. مردم ما ذهنشان پر است و دیگر آمادگی ندارند که جنجال جدید برای آنها ایجاد نماییم و سپس عذرخواهی کنیم که مدیران مربوطه این مطالب را تکذیب کرده‌ و مطالب صحیح را گفته‌اند.
سرویها ادامه داد: شهردار گفته است به معاونان گفته‌ام در هر حوزه‌ای که به شما مربوط است بروید اطلاعات صحیح به مردم و اصحاب رسانه بدهید. حالا معاونی رفته است و در حوزه‌ای غیر مرتبط صحبت کرده است. زیرا وی در مورد درآمدها باید صحبت می‌کرد نه در مورد هزینه‌ها.
وی تصریح کرد: هیچ زمانی مدیران شهرداری نمی‌توانند خود را در اختیار رسانه‌ها قرار ندهند. پس رسانه‌ها از مدیران ارشد مربوطه موضوعات را جویا شوند. گزارش مستند معاونت اقتصادی در این مورد نیز به شورا ارائه شده است.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تاکید کرد که نباید مسایل شهرداری دوگانه مطرح شود زیرا این به نفع شهرداری و شهر نیست.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار