رئیس فتا استان خراسان رضوى به دانش آموزان هشدار داد:
رئيس پليس فتا استان خراسان رضوى نسبت به تبليغات فروش سوالات امتحانات نهايى در شبكه‌هاى اجتماعى و برخى وب سايت‌ها، هشدار داد.
کد خبر: ۴۳۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ 01 June 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ جواد جهانشيرى در تشريح اين هشدار اظهار کرد: در پى رصد و پايش فضاى سايبر توسط كارشناسان پليس فتا در شبكه‌هاى اجتماعى و برخى وب سايت‌ها، كارشناسان متوجه تبليغات و فروش سوالات امتحانات نهايى شدند.

وی افزود: با توجه به اهميت موضوع پس از بررسى‌هاى اوليه مشخص شد تمامى اين ادعاها كذب بوده و صرفا راه و بهانه‌اى براى كلاهبردارى از دانش آموزان مى‌باشد.

اين مقام انتظامى تصريح كرد: در بررسى‌هاى به عمل آمده بعدى روشن شد كلاهبرداران در فضاى سايبر با دادن وعده‌هاى جذاب و متناسب با فضاى روز كه اكنون به دليل شروع شدن فصل امتحانات دانش آموزان قصد منحرف نمودن اذهان را داشته و با وعده فروش سوالات امتحانات نهايى دانش آموزان را ترغيب به واريز وجوهى با ارقام متفاوت در ازاى دريافت سوالات امتحانات نهايى مى‌نمايد اين در حالى است كه همين ارقام كم در تعداد زياد ،‌كلاهبردارى كلانى را شكل مى‌دهد.

سرهنگ جهانشيرى به كليه داوطلبان و دانش آموزان توصيه كرد: با توجه به مراقبت شديد از سوالات امتحانى توسط آموزش و پرورش و قرنطيه طراحان سوال تا بعد از امتحانات، دسترسى به اين سوالات كارى ناميسر خواهد بود لذا به كليه دانش آموزان توصيه مى‌گردد؛ فريب اين گونه وعده‌هاى كلاهبردارانه را نخورده و در هنگام رويت مطالبى نظير فروش سوالات امتحانى قطع يقين بدانند كلاهبردارى در كار مى‌باشد.

شايان ذكر است پليس فتا از كليه كاربران مى‌خواهد درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت كرده و از آخرين رويدادها از جمله اخبار و حوادث سايبرى مطلع گردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار