مسئول روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی خبرداد:
مسئول روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی در مصاحبه ای بیان داشت: از هم استانی های عزیز می‌خواهیم به منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در خصوص اعزام به عتبات عالیات فقط به دفاتر مجاز تحت پوشش حج و زیارت مراجعه کنند.
کد خبر: ۴۳۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲ 28 May 2017
به گزارش تابناک رضوی،عباس خداشناس،مسئول روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی، در گفتگو با خبرنگار ما  خاطر نشان کرد: بارها از طریق رسانه‌ها اعلام شده که مردم تنها از طریق دفاتر تحت پوشش سازمان حج و زیارت به اعتاب مقدسه سفر نمایند؛ لیکن باز هم شاهد هستیم که افراد برای شکایت از عدم ارائه خدمات شایسته بعد از سفر با کاروانهای غیرمجازبه حج و زیارت استان مراجعه می کنند. 
وی گفت :در مشهد 190 شرکت مجاز زیارتی فعالیت می‌کنند و کاروان های غیرمجاز و آزادبر، با تبلیغات مختلف همچون قسطی کردن و ارزان‌تر بودن اقدام به جذب و ثبت‌نام مردم می‌کنند که متاسفانه در عمل هرگز چنین نیست و با حذف خدمات از قبیل بیمه؛ امنیت و ... باعث بروز مشکلات عدیده ای برای زایرین میشوند و حتی در برخی موارد کلاهبرداری داشته و هیچ اعزامی نیز نداشته اند.
 خداشناس افزود:  متاسفانه افراد سودجو و کاروانهای غیر مجاز در این حوزه بصورت گسترده در سطح شهر فعالیت دارند و  گاهی در اماکن  و هیات مذهبی ؛ مغازه‌ها و حتی گروه‌های تلگرامی اقدام به ثبت‌نام از مشتاقان می‌کنند که به منظور جلوگیری از فعالیت ایشان گزارشات زیادی به استانداری، فرمانداری و سازمان بازرسی اعلام کرده‌ایم و موارد متعددی با همکاری اداره اماکن و قوه قضائیه پلمپ شده است.
وی گفت : اگرمردم شرکت‌های مجاز زیارتی را برای سفر انتخاب نمایند ؛در صورت بروز هرگونه نارضایتی؛ حج و زیارت به موضوع رسیدگی لازم را خواهد داشت و در صورت شکایت زایرین از این دفاتر نیز امکان رسیدگی و پاسخگویی به زایرین خواهد بود؛ اما اگر مشتاقان سفر از طریق کاروانهای آزادبر و غیر مجاز را انتخاب نمایند، نمی‌توانیم برای آن‌ها اقدام موثری انجام دهیم و تنها ملجأ، رسیدگی دادگستری خواهد بود.
 خداشناس افزود : هم‌اکنون شعبه ی خاصی در دادگستری  کوهسنگی مخصوص رسیدگی به فعالیت افراد و شرکت‌های غیرمجاز تشکیل  شده که حج و زیارت خراسان رضوی به صورت مستقیم با آن همکاری داشته و از طریق گزارش‌ها و شکوائیه های واصله اسامی را به دادگاه اعلام می‌کند و فقط در سال گذشته 134 مورد پلمپ صورت گرفته است.
 وی  گفت :تنها دفاتر و شرکت هایی مجاز به ثبت نام زایرین عتبات عالیات هستند که مجوز زیارتی بند پ را از حج و زیارت اخذ نموده باشند ؛ بر این اساس  شرکت های سیاحتی که دارای سایر مجوزهای بند الف و ب هستند نیز مجاز به ثبت نام و اعزام زایرین به اعتاب مقدسه  نیستند .
خداشناس در پایان از آغاز کلاسهای آموزشی زایرین خراسان رضوی خبر داد و گفت:در سالجاری حدود 8 هزار زایر خراسان رضوی  از 12 مردادماه به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار