پاسخ رییس ستاد انتخابات به ابهامات و اتهامات
معاون سیاسی وزارت کشور گفت:زیبنده نیست صحت انتخابات را زیر سوال ببریم.
کد خبر: ۴۳۱۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴ 27 May 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری ایرنا،علی اصغر احمدی،معاون سیاسی وزارت کشور گفت :در سال ۱۳۹۲، ۵۸ هزار و ۷۵۰ شعبه اخذ رای داشتیم که این تعداد در سال ۱۳۹۶ به ۶۲ هزار و ۳۸۱ شعبه افزایش پیدا کرد یعنی سه هزار و ۶۳۱ صندوق اضافه شد.
معاون سیاسی وزارت کشورافزود: در سال۱۳۹۲ که از ساعت هشت صبح انتخابات آغاز شد و بعد از ساعت ۲۴ نیز رای کسانی که در شعبه بودند گرفته شد ۳۶ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۵۱۳ رای اخذ شد اما در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ که تا ساعت ۲۴ رای اخذ شد و پس از آن غیرقانونی بود و رای ها اخذ نشد، ۴۱ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۵۴۵ رای اخذ کردیم که این نشان می دهد هم شعب اضافه کردیم و هم رای بیشتری گرفته شده است.
هیچ شعبه ای بدون ملزومات انتخابات از جمله تعرفه نبوده است. براساس آماری که محاسبه کردیم در کل کشور به طور متوسط در هر ۸۰ ثانیه یک رای گرفته شده است و چون در روستاها تا ساعت ۱۸ یا ۲۰ رای گیری تمام می شود و در شهرها ادامه پیدا می کند در یک محاسبه تقریبا به ازای هر ۴۵ ثانیه یک رای اخذ شده است.
تاخیر در شروع اخذ رای به هیچ وجه خارج از عرف انتخابات گذشته نبوده است. در پای صورتجلسه نهایی هر شعبه علاوه بر عوامل صندوق و نماینده فرماندار، ناظر شورای نگهبان نیز امضا می کند یعنی در ۶۲ هزار و ۳۸۱ شعبه امضای ناظر شورای نگهبان پای آرای قرائت شده است.
زیبنده نیست که با این وضع و با این ساختار اجرایی انتخابات و حضور ناظران اینگونه از تریبون ها استفاده شود و بگویند تخلفات یا جرمی واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار