فصل تابستان یکی از فصل هایی می باشد که انواع و اقسام خوراکی در آن زیاد است.
کد خبر: ۴۳۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷ 27 May 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از جام نیوز ، اما همین فصل تابستان شامل خوراکی های گول زننده و خوشمزه زیادیست که چاق شدن را نیز به دنبال دارد.رستوران های خیابانی، بستنی های خوشمزه،آب میوه های بزرگ ، قهوه های خامه ای و… همه از انواع دلایل چاق شدن تابستانی می باشند.

۱ – بیش از حد میوه مصرف نکنید و روغن زیاد نخورید.

در فصل تابستان وقتی از غذاهای سنگین پرهیز می کنیم و به سمت غذاهای سبک می رویم ممکن است در این حین در مصرف میوه نیز زیاده روی کنیم و باعث شویم بدنمان چربی زیادی به خود بگیرد.

البته صرف میوه زیاد از لحاظی خوب است چون احتیاج بدن به آب، مواد معدنی و ویتامین را تا حد زیادی تامین می کند ولی باید دقت شود که مصرف زیاد میوه نیز مانند سایر خوراکی ها باعث چاقی می شود.

۲ – فقط یک نوع رژیم غذایی نداشته باشید.

در طول روز فقط میوه خوردن یا سبزی خوردن و یا مواد غذایی روغنی خوردن برای یک شخص درست نمی باشد.در طول روز زنان ۲۰۰۰ کالری وو مردان ۲۵۰۰ کالری باید مصرف کنند.با توجه به جنسیت، سن و وضعیت سلامت هر فرد در طول روز از هر ماده غذایی باید مصرف شود . در این صورت می توان وزن خود را در حالت نرمال و ایده آل نگه داشت.

۳ – در لیوان های مثل پارچ آب میوه نخورید.

در سال های اخیر این لیوان های مثل پارچ مد شده اند . در نظر داشته باشید آب میوه تازه همیشه برای بدن مفید می باشد ولی هر چیز باید به اندازه مصرف شود.برای اینکه اندازه یک لیوان نرمال آب پرتقال تهیه کنید باید ۴ یا ۵ پرتقال را مصرف کنید .

حالا فرض کنید که در آن لیوان های مثل پارچ چند عدد پرتقال مصرف شده است . در حالی که در طول روز همراه با میان وعده ها در کل ۵ یا ۶ عدد میوه کافیست.

۴ – آخر شب غذا نخورید.

بدن برای خود یک ساعت بیولوژیکی دارد.یعنی ساعاتی که بدن در آن ها کالری زیاد و یا کالری کم مصرف می کند. این ها را بدانید تا در آخر شبغذاهای پرکالری نخورید. ساعت ۱۸ و یا ۱۹۹ به بعد زمان هایی هست که اکثر غذاهای پرکالری در بدنتان تبدیل به چربی می شود.

۵ – از مقابل سلف سرویس ها به سرعت رد شوید!

غذای مربوط به سلف سرویس ها را فقط در تعطیلات نمی خوریم. در آخر هفته ها نیز وقتی صبحانه را نخورده و با نهارمان در رستوران ها یکی میکنیم و غذاهای پر از روغن و سس و کربوهیدرات م خوریم نیز سبب چاقی خودمان می شویم.

۶ – قهوه های خامه ای ظاهر زیبا و کالری زیادی دارند!

قهوه های لیوان بزرگ، نوشیدنی های خامه ای خنک در سال های اخیر یکی از مطرح ترین دلایل چاق شدن می باشد.نوشیدنی های انرژی زا و کولا و… را از رژیم غذایی روزانه تابستانی خود حذف کنید تا وزنتان ایده آل بماند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار