معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی تشريح كرد؛
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: حرم مطهر امام رضا(ع)مهيا و آماده پذيرايي و ارائه خدمات كيفي به زائران و مجاوران روزه دار بارگاه منور رضوي است.
کد خبر: ۴۳۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰ 26 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، سيد خليل منبتي با اشاره به ضرورت برنامه ريزي و اتخاذ تدابير همه جانبه و انجام هماهنگي‌هاي لازم در ماه مبارك رمضان سال جاري اظهار داشت: در جهت اجراي هرچه شايسته تر ضيافت اكرام رضوي، طرح‌ها، برنامه‌ها و اقدامات لازم جهت خدمات رساني متناسب با شأن بارگاه ملكوتي رضوي صورت پذیرفته است.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی و هماهنگی لازم به منظور توزیع دعوت نامه، تهیه و تامین اقلام پخت و توزیع غذای گرم صورت گرفته، عنوان کرد: در ایام ماه رمضان روزانه 40 هزار وعده غذای گرم در مناطق محروم حاشيه شهر مشهد توزیع می‌شود که این میزان در طول ماه رمضان به یک میلیون و 200 هزار وعده غذا می‌رسد.
 
توزیع 2 میلیون و 500 هزار بسته افطاری متبرک

معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي گفت: دو میلیون و 500 هزار بسته متبرك افطاري بين نمازگزاران حرم رضوي در زمان افطار در طول ماه مبارك رمضان توزیع می‌شود.
منبتی با اشاره به اینکه دو هزار و 500 وعده غذايي نيز بين زلزله زدگان استان‌ خراسان رضوي در شبهای پنج شنبه اهداء می‌شود، تاکید كرد: در طول ماه مبارك رمضان، ٣٦٠ هزار نفر از مجاوران بارگاه منور رضوی نيز در طرح اكرام رضوي كه در صحن هدايت حرم مطهر برپاست، بهره‌مند می‌شوند.
وی گفت: تاکنون ٨٠ تن خرما جهت پذیرایی از زائران تامین و بسته بندی شده است و این روند تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داشت.
معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي عنوان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته، مراسم با شکوه ترتيل خواني در صحن‌هاي مقدس انقلاب اسلامي، مسجد گوهرشاد و رواق‌هاي مباركه امام خمینی (ره) و حضرت زهرا (س) برپا می‌شود.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی افزود: در زمان برگزاری مراسم ضيافت اكرام رضوي، ترتيل خواني قرآن كريم و پذيرائي از نمازگزاران، صحن‌هاي حرم رضوی به صورت ویژه فرش آرایی می‌شوند.
منبتی با اشاره به تأمين قرآن و ارائه خدمات كتب انوار در مراسم ترتيل خواني، اظهار کرد: دو هزار نیرو از میان خادمياران افتخاري به صورت روزانه جهت انجام خدمات مذكور فراخوان شده‌اند.
 
مهیا کردن همه اقلام مورد نیاز

وی به تامین روزانه 20 هزار بطری آب سرد و 20 هزار شربت سرد جهت پذیرایی از مدعوین در مراسم ضیافت اکرام رضوی اشاره کرد و گفت: پذیرایی از زائران در میهمان سرای حضرت رضا(ع) طبق روال معمول در وعده افطار صورت می‌گیرد.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی تصریح کرد: ١٠ تن گوشت و ١٤ تن برنج به صورت روزانه به جهت پذیرایی از زائران و مجاوران مهمان سرای حضرت رضا(ع)، مدعوین طرح ضيافت اکرام رضوی و حاشیه شهر در نظر گرفته شده است.
منبتی با تاکید بر اینکه مراسمات تبليغي مذهبی آستان قدس رضوی در رواق‌ها و صحن‌های حرم مطهر رضوی برپا می‌شود، افزود: با هدف برگزاری هرچه باشکوه‌ مراسم لیالی قدر، ٣٠٠ هزار متر مربع از فضای صحن‌های مقدس و اماکن متبركه مفروش می‌شود، یک میلیون و ٢٠٠هزار بطری آب میان شب زنده داران توزیع می‌گردد و ٥٠٠هزار جلد کتاب ویژه لیالی قدر به زائران اهداء می‌گردد.
 
فراخوان 10 هزار نیروی افتخاری

وی اذعان کرد: ١٠هزار نفر نيرو از میان خادمياران افتخاري در شب‌های لیالی قدر با هدف باز نگه داشتن مسير‌های ترددي و در نهايت خروج منظم و توأم با آرامش زائران از اماكن متبركه رضوي فراخوان شده‌اند.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: برنامه ریزی لازم در خصوص برگزاری باشکوه مراسم شب ميلاد امام حسن مجتبي(ع) و پذيرائي از زائرين با شيريني و شربت، تأمين اقلام پذيرايي مراسم ضيافت افطار زائرين مرقد مطهر امام زاده حسين بن موسي الكاظم(ع) در طبس و خدمات گل آرائي، توزيع پلاستيك، خدمات كفشداري، خدمات زائربر و صندلي چرخدار به صورت ويژه در اماكن متبركه رضوي از جمله اقداماتی است که در ایام ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد.
منبتی گفت: همچنين خادمان و خادمياران بارگاه ملكوتي حضرت ثامن الحجج(ع) در مراسم راهپيمايي باشكوه روز جهاني قدس نيز حضور پرشور خواهند داشت.
وی اذعان کرد: برنامه ریزی در خصوص برپایی مراسم نماز عید فطر و پذیرایی از زائران و مجاوران با اهداء ٣٥٠ هزار بسته متبرک و اعتکاف چهار هزار نفر از طلاب ایرانی و غیر ایرانی، دانشجویان، دانش آموزان و فعالان فرهنگی در هفته پایانی ماه رمضان سال جاری و پذیرایی افطار و سحر از آن‌ها انجام شده است.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار