به گزارش تابناک رضوی، آیتالله علمالهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته 5 خرداد، عنوان کرد: در دمکراسیترین کشورهای دنیا این مشارکت بینظیر بود، بالای 80 درصد آنهم در زمانی که دشمنان انقلاب، دشمنان پیغمبر و اسلام در ریاض جمع شدهاند، شیطان بزرگ با ازناب و مزدورانش بنای توطئه علیه ملت ما دارد، این مشارکت بالای 80 درصدی شما مردم، یک مانور عظیمی در برابر دشمن ناپاک و شیطان بزرگ بود چون اینهایی که دم از دموکراسی و مردمسالاری میزنند، با مزدورانی دورهم نشستند که در تمام تاریخ کشورشان سابقه حتی یک انتخابات ندارند، با آنان دست دادند، مردمسالاری و دموکراسی آنان دروغش بر دنیا ثابت شد که در هیچ جای دنیا مشارکت بالای 80 درصد وجود نداشته و این به خاطر دین مردم بود.
برخی برای تشکر از حضور مردم در انتخابات، حرمتشکنی کردند
ایشان با تأکید بر اینکه مردم برای دین و نظام خود در انتخابات شرکت کردند، گفت: انگیزهای که مردم در این انتخابات داشتند به خاطر دینشان بود، دین مردم را پای صندوقها آورد،ما از شما مردم و از دینمداریتان تشکر میکنیم؛ در جمعه آخر ماه شعبان مقارن ماه مهمانی خدا از این دینداری که شما نشان دادید در حمایت از اسلام و نظامی که خط مقدم مبارزه با دشمنان خدا روی کره زمین قرار گرفته است، تشکر میکنیم.
نماینده ولیفقیه در خراسان رضوی با اشاره به حرمتشکنی اخیر در جشنی انتخاباتی در مشهد، خاطرنشان کرد: تشکر ما با دعاست و دقیقاً وقتی آدم از دینمداری مردم میخواهد تشکر کند، باید با دعا تشکر کند ولی متأسُفانه یک عده عزیزان ما روز گذشته، تشکرشان از شرکت مردم در انتخابات، با حرمتشکنی امام رضا (علیهالسلام) صورت گرفت.
حرف مرا در تقدس سرزمین مشهد قبول ندارید، شما را به قرآن دعوت میکند
ایشان تصریح کرد: این جفای در حق دین است که ما از مردم با حرمتشکنی امام رضا بخواهیم تشکر کنیم، این غلط است؛ برادران و خواهران، این جمله را بنده با منطق، با دلیل، با برهان بهعنوان برادر پیرمرد شما با شما عرض میکنم، درهرحال شهر مقدس مشهد حرم امام رضا است، اینکه میگویم شهر مقدس مشهد حرم امام رضا است، حرف من نیست، حدیثش را خواندم، اگر حدیث را قبول ندارید، این قرآن، ما شما را به قرآن دعوت میکنیم، این آیه قرآن است که ثابت میکند شهر مقدس مشهد حرم امام رضا است.
آیتالله علم الهی با اشاره به منبع قرآنی مقدس بودن سرزمین مشهد، ادامه داد: سوره مبارکه اسراء آیه اول میفرماید « سُبْحانَ الَّذی أَسْری بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمسجدالحرام إِلَی الْمَسْجِدِ الْأَقْصَی الَّذی بارَکْنا حَوْلَهُ...»، خدا میگوید پیغمبر را در یکشب از مسجدالحرام تا مسجدالاقصی آورد، «الْمَسْجِدِ الْأَقْصَی الَّذی بارَکْنا حَوْلَهُ»، مسجد اقصی که اطراف، حریم و سرزمین این مسجد را برکت دادیم، مفسرین به این بارکنا حوله استدلال کردند که سرزمین فلسطین از نظر قرآن، سرزمین مقدس است و قداستش به خاطر مسجد اقصی است، چطور مسجد اقصی، سرزمین فلسطین را به نص صریح قرآن میگوید بارکنا حوله، اطرافش را برکت دادیم، حریمش را برکت دادیم و قداست بخشیدیم اما تربت پاک علی بن موسیالرضا در این شهر بهاندازه یک شهر قداست ندارد؟ بهاندازه یک شهر حریم این حرم نیست؟
ایشان خاطرنشان کرد: این شهر حرم امام رضا (علیهالسلام) است به نص صریح این آیه قران، این نظر بنده نیست که بگویید تو را قبول نداریم، حرفت را هم قبول نداریم، این آیه قرآن است، این شهر حرم امام رضا است، شما حتی یک آدم بیایمان را پیدا کنید، آیا حاضر است بیاید در صحن امام رضا (علیهالسلام) یک نوازندگی عمومی و جمعی راه بیندازد؟ مشهد صحن و حرم امام رضا (علیهالسلام) است، این قصه حرمتشکنی نسبت به وجود اقدس امام هشتم است؛ این حرمتشکنی را چرا اینجا انجام دهیم؟
استثناء سرزمین مقدس، استثنائی عرفی در تمام دنیا است
این استثناء قانونی نیست، نه در کشورهای اسلامی، نه در بین شیعه، در تمام جهان سرزمینهای مقدس یک استثنائات عرفی دارد، قانون در همه کشور یکسان است اما اینجا سرزمین مقدس است و حرم امام رضا است و حرم امام رضا در عرف همه مردم، حتی در عرف غربیها و مسیحیها؛ سرزمین مقدس استثنائات دارد، این استثنائات قانونی نیست، عرف متدینین، عرف مردم و جهان این استثنائات را قائل شده است.