دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که به روسیه سفر کرده است بعداز ظهر امروز(سه شنبه) دراولین برنامه کاری خود با نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۴۲۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۴ 24 May 2017
به گزارش عصرایران - در این ملاقات که پیش از برگزاری نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو ائتلاف ضد تروریسم ودر شهر زاویدووا درشمال پایتخت روسیه برگزار گردید طرفین ضمن بررسی روند همکاریهای جاری دو کشور در حوزه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی ،ضرورت تداوم رایزنیهای مشترک و تبادل اطلاعات در سطح دستگاههای امنیتی،سیاسی و نظامی به منظور افزایش تاثیر گذاری برنامه های مقابله با تروریسم در سوریه و عراق وسایر مناطق در گیر بحرانهای امنیتی در منطقه را مورد تاکید قرار دادند.

دیدار شمخانی با همتای روسی در مسکو (+عکس)

شمخانی در این ملاقات با تبیین شرایط جدید نظامی و امنیتی در  بحران سوریه و تاثیرات مخرب مداخله نظامی غیر قانونی برخی کشورها که به پیچیده تر شدن شرایط موجود و تقویت جبهه شکست خورده تروریسم تکفیری منجر شده است اظهار داشت: موفقیتهای مستمر نظامی و سیاسی ائتلاف واقعی ضد تروریسم که موجب برقراری اتش بس پایدار وکاهش خشونت و خونریزی در سوریه گردید اصلی ترین دلیل افزایش تلاش سازمان یافته حامیان تروریسم تکفیری برای حفط توان روحی و عملیاتی انان شده است.

وی عدم استقبال از پیشنهاد ارایه شده از سوی ایران و روسیه در خصوص انجام تحقیقات مستقل و بی طرفانه در زمینه ادعای حمله شیمیایی به منطقه خان شیخون در سوریه را نشانه بهانه جویی امریکا برای مداخله نظامی غیر قانونی در سوریه عنوان کرد و افزود: لازم است کشورهای خط مقدم مبارزه واقعی با تروریسم با تداوم پشتیبانی از ارتش و نیروهای مردمی سوریه وهمچنین بهره گیری از ابتکارات سیاسی به منظور سرعت بخشیدن به روند مذاکرات سوری-سوری، نقش و اقدامات مخرب حامیان تروریسم تکفیری در سوریه را محدود کنند‌.

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه نیز در جریان این ملاقات ضمن تبریک انتخاب مجدد جناب آقای روحانی به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران  از دریابان شمخانی برای پذیرش دعوت دولت روسیه و شرکت در هشتمین اجلاس امنیتی دبیران شورای امنیت ملی  قدردانی کرد. وی اظهار داشت: بدون شک برگزاری نشستهایی از این دست مسیر مطمئنی برای جایگزینی کفتگو به جای نظامی گری و خشونت است.

پاتروشف با ابراز خرسندی از روابط رو به توسعه دوکشور در ابعاد مختلف، تجربه همکاری نزدیک و موثر ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم را بسیار موفق ارزیابی کرد و انرا ضامن کاهش تنش و بازگشت ثبات پایدار به کشور سوریه دانست.

در ادامه این نشست، هیئت عالی نظامی فدراسیون روسیه گزارشی از پیشرفت گفتگوهای کارشناسان نظامی ایران،روسیه و ترکیه در خصوص اجرای توافقات نشست آستانه چهار در ایجاد مناطق ۴گانه کم تنش در سوریه را ارایه ونقطه نظرات دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در زمینه تسریع این روند  را جویا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار