معاون مدیرعامل ATR:
معاون مدیرعامل شرکت هواپیماسازی ATR با بیان اینکه تحریم‌های بانکی مشکلی برای قراردادهای فروش هواپیما به ایران ایجاد نکرده، گفت: با بانک‌هایی در ایتالیا و فرانسه مذاکره کردیم و حاضر شدند با ایران درباره نقل و انتقالات پول برای قرارداد خرید هواپیما همکاری کنند.
کد خبر: ۴۲۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱ 23 May 2017
به گزارش تابناک رضوی،به  نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جیووانی درباره چگونگی نقل و انتقالات پول هواپیماهای ای. تی.آربا وجود تحریم‌ بانک‌های ایرانی عنوان کرد: چیزی که در مورد تحریم‌های بانکی گفته می‌شود، یکسری اطلاعات عمومی است که در روزنامه‌ها بیان می‌شود و تحریم‌های بانکی در این قراردادها مشکلی ایجاد نکردند.
 
وی تاکید کرد: درست است که برخی از بانک‌های غربی حاضر نشدند با بانک‌های ایرانی کار کنند اما ما با بانک‌هایی در ایتالیا و فرانسه مذاکره کردیم و حاضر شدند با ایران درباره نقل و انتقالات پول برای قرارداد خرید هواپیما همکاری کنند.
 
معاون مدیرعامل ATR ادامه داد: برخی از بانک‌های اروپایی حاضر هستند در معاملات با ایران حضور داشته باشند.
 
جیووانی با بیان اینکه موضوع اصلی در قراردادها و نقل و انتقالات مالی تحریم‌ها نیستند، اظهار داشت: در قرارداد فروش هواپیماهای ATR موضوع مهم این بود که بانک‌هایی را پیدا کنیم که بتوانند با بانک صنعت و معدن ایران همکاری کنند که این اتفاق هم افتاد.
 
وی افزود: مساله ما تحریم‌های بانکی نیست. مساله هزینه‌های ارزیابی و راستی آزمایی بانک‌ها است. برای دریافت پول معمولا هیچ هزینه‌ای وجود ندارد و زمانی که بانک‌ها پولی دریافت می‌کنند قرار نیست از آن سودی به دست بیاورند.
معاون مدیر عامل شرکت هواپیماسازی ATR به ایلنا گفت: زمانی که طرف قرارداد و بانک‌ها مجبور به راستی‌آزمایی طرف مقابل هستند این اقدام هزینه دارد. بنا بر این بانک، متحمل هزینه‌ای می‌شود که به ازای آن هیچ درآمدی ندارد. از این جهت است بانک‌ها تمایلی برای همکاری با بانک‌های ایرانی ندارند.
جیووانی گفت: اما در این شرایط هم ما بانک‌هایی را پیدا کرده ایم که حاضر شده اند با بانک‌های ایرانی وارد همکاری شوند و پول را از منشاء ایران دریافت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار