جانشین پلیس فتا خراسان رضوی:
جانشین پلیس فتا خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل كلاهبردارى از تعدادى شهروندان در فضاى سايبرى در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۴۲۹۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳ 23 May 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری تسنیم،سرهنگ جواد قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: با تلاش كارشناسان پليس فتا استان خراسان رضوى عامل كلاهبردارى از تعدادى شهروندان در فضاى سايبرى در مشهد شناسايى و دستگير شد.
وی افزود: شاكیه این پرونده در اظهارات اوليه به كارشناسان گفت چند تن از دوستانم با تماس تلفنى از من درخواست پولى كه قبلاً گرفته بودم را داشتند كه پس از اعتراض من به آن‌ها معلوم شد فرد ديگرى كه خود را به جاى من معرفى کرده است با سوء استفاده از مشخصات من و ايجاد شبكه اجتماعی، از برخى مخاطبانم مبالغى را به عنوان قرض يک روزه گرفته است.
جانشین پلیس فتا خراسان رضوی با اشاره به اینکه شاکیه پرونده خود در رابطه با غیرفعال ‌کردن  سیم کارت مفقود شده‌اش کوتاهی کرده است، خاطرنشان کرد: مالک سيم كارت (شاكيه) پس از فقدان سيم كارت خود نسبت به غيرفعال نمودن سيم كارت و اطلاع به اپراتور مربوطه كوتاهى کرده است و از عموم مردم درخواست داریم در زمانی که سیم‌کارتشان مفقود می‌شود مراتب را سریعاٌ به اپراتور مربوطه اطلاع دهند تا سیم کارت مفقود شده غیرفعال شده و مورد سوء استفاده سودجویان واقع نشود.
قنبری تصریح کرد: متهم این پرونده كه مردى 36 ساله بود در مواجهه با ادله فنى بزه خود را پذيرفت و اعتراف كرد که به دليل اعتياد شديد و نياز مالی، اقدام به ايجاد شبكه اجتماعى با نام شاكیه نموده و سپس با ارسال پيام به مخاطبان وی درخواست كمک مالى يک روزه را داشته است.
وی تأکید کرد: متهم این پرونده جهت سیر تکمیلی مراحل قانونی این پرونده تحویل مراجع قضایی شد تا ادامه روند رسیدگی به این پرونده توسط دستگاه قضایی پیگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار