مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نظارت و بازرسی بیش از 120 تیم بر اصناف تولید و توزیع‌کننده موادغذایی در طول ماه مبارک رمضان خبر داد. و از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف‌های بهداشتی از سوی واحدهای تولید و عرضه‌کننده مواد غذایی با شمار تلفن 190 تماس گرفته و اطلاع‌رسانی کنند.
کد خبر: ۴۲۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸ 22 May 2017
به گزارش تابناک رضوی علی‌اصغر حسنی با اشاره به نظارت‌های بهداشتی بر اصناف در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: بیش از 120 تیم نظارت و بازرسی در ماه مبارک رمضان کار بازرسی را در دو بخش بهداشت فردی و کنترل کیفیت مواد غذایی بر عهده دارند همچنین امسال در قالب برنامه تحول نظام سلامت حدود 150 نیروی حرفه‌ای به ماموران بهداشت محیط کمک خواهند کرد.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها از اکنون شروع شده است، ادامه داد: امسال تیم‌های نظارت به دستگاه‌های کنترل کیفیت مجهز شده‌اند تا کیفیت را در محل انجام دهند همچنین بار میکروب را در محیط اندازه می‌گیرند برای مثال کنترل کیفیت روغن مصرف شده و نمک مصرفی در نان بررسی می‌شود.

حسنی با اشاره به اینکه مواد اولیه مصرفی نیز کنترل خواهد شد، تصریح کرد: تیم‌های نظارتی مواد اولیه مصرفی را نیز کنترل می‌کنند تا شرایط مناسب را دارا باشد همچنین به طور خاص مواد اولیه در شله و حلیم و زولبیا و بامیه کنترل خواهد شد.

وی افزود: با هماهنگی با اوقاف، برنامه‌ای برای مساجد در ماه مبارک رمضان ترتیب داده شده است تا ضمن آموزش‌های بهداشتی نظارت‌هایی بر توزیع موادغذایی در آن‌ها صورت بگیرد همچنین برنامه‌هایی برای نظارت بر زائرسراها، مهمان‌خانه‌ها، هتل‌ها، مجموعه‌های آبی و استخرها تدارک دیده شده است.

مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلف‌های بهداشتی از سوی واحدهای تولید و عرضه‌کننده مواد غذایی با شمار تلفن 190 تماس گرفته و اطلاع‌رسانی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار