در این مطلب طرز تهیه چند مدل کیک و شیرینی به توت فرنگی را به شما آموزش می دهیم. حالا که فصل توت فرنگی است و قیمت این میوه خوشمزه کمی به ثبات رسیده است، توصیه می کنیم این پیشنهادهای هیجان انگیز را از دست ندهید.
کد خبر: ۴۲۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰ 17 May 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از ماهنامه کیک و شیرینی، در این مطلب طرز تهیه چند مدل کیک و شیرینی به توت فرنگی را به شما آموزش می دهیم. حالا که فصل توت فرنگی است و قیمت این میوه خوشمزه کمی به ثبات رسیده است، توصیه می کنیم این پیشنهادهای هیجان انگیز را از دست ندهید.

پای توت فرنگی/ماندانا حسین زاده

مواد لازم خمیر:
 
کره سرد: 110 گرم
آرد: 240 گرم
زرده تخم مرغ: 1 عدد
پودر قند: 30 گرم
شیر سرد: حدودا یک سوم پیمانه

مواد لازم میانی:
 
زرده تخم مرغ: 2 عدد
خامه فرم گرفته: 250 گرم
آرد: 1 ق س
شیر: یک دوم پیمانه
شکر: یک دوم پیمانه
وانیل: یک هشتم ق چ
پودر ژلاتین: 5 ق چ
پوره توت فرنگی: 200 گرم

طرز تهیه:
 
1. کره را معکبی خرد کرده و به مدت نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید. آرد و پودر قند را داخل غذاساز ریخته کره سرد را اضافه کنید، غذاساز را با دور متوسط روشن کنید تا مواد با هم مخلوط شده و به شکل خرده نان دربیاید.
 
2. زرده تخم مرغ را نیز اضافه کنید سپس در حالیکه دستگاه روشن است کمتر یا بیشتر از شیر دستور استفاده شود، خمیر را داخل نایلون گذاشته و به مدت نیم ساعت در یخچال استراحت دهید سپس خمیر را روی سطح آردپاشی شده به کمک وردنه باز کنید و داخل قالب تارت انداخته به کمک دست فرم قالب را به خمیر داده و اضافه های خمیر را با چاقو ببرید قالب را دوباره به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید.
 
3. پس از گذشت زمان لازم کف خمیر را با چنگال سوراخ کرده روی آن کاغذ روغنی انداخته و با سنگ نسوز یا حبوبات پر کنید و در فر از پیش گرم شده با دمای 160 درجه سانتیگراد به مدت 20 دقیقه بپزید سپس از فر درآورده حبوبات و کاغذ روغنی را برداشته و دوباره 10 دقیقه بپزید و کنار بگذارید تا خوب خنک شود پس از خنک شدن با مواد میانی پر کرده و روی آن را با خامه و توت فرنگی تزیین کنید.

4. برای تهیه مواد میانی زرده های تخم مرغ را با همزن دستی کمی بزنید. شکر و آرد را با هم مخلوط کنید شیر سرد و زرده های تخم مرغ را به مخلوط آرد اضافه کرده روی حرارت ملایم قرار داده مدام هم بزنید تا غلیظ شود. سپس از روی حرارت بردارید، ژلاتین حل شده را به کرم اضافه کنید و کنار بگذارید تا سرد شود پس از سرد شدن، وانیل و پوره توت فرنگی را به کرم اضافه کنید. خامه را بزنید تا فرم بگیرد و سپس با مواد مخلوط کنید.
 

تارت ترافل شکلات و توت فرنگی/معصومه خوانساری

مواد لازم خمیر تارت:

کره سرد یخچالی خرد شده به قطعات کوچک: 115 گرم
آرد: 115 گرم
پودر کاکائو: 30 گرم
پودر قند: 50 گرم
نمک: یک چهارم ق چ
آب سرد یخچالی: یک ق چ
شکلات سفید ذوب شده برای تزیین: حدود 30 گرم
توت فرنگی برای تزیین: چهار پنج عدد

مواد لازم کرم شکلاتی:

خامه صبحانه غلیظ: 350 گرم
شکلات سیاه مرغوب: 350 گرم
کره: 50 گرم
توت فرنگی اسلایس شده: حدود 200 گرم

 چه چیزها که با توت فرنگی می توان درست کرد!
 
طرز تهیه خمیر تارت:

1. آرد، پودر کاکائو، نمک و پودر قند را الک نمایید سپس در دستگاه غذاساز بریزید، دستگاه را روشن کنید تا با هم ترکیب شوند.
 
2. سپس کره خرد شده سرد را از یخچال خارج نموده در دستگاه بریزید و مجدد دستگاه را روشن نمایید دستگاه را دو سه مرتبه در حد چند ثانیه روشن و خاموش کنید تا مواد به صورت خرده نان درآیند، سپس زرده تخم مرغ و وانیل را اضافه نمایید و دستگاه را روشن کنید. آب سرد را نیز ذره ذره اضافه کنید در حدی که خمیر به صورت گلوله درآید و یک گوشه غذاساز جمع شود.

3. دستگاه را خاموش کرده و خمیر را خارج کنید و در یک پلاستیک فریزر بگذارید کمی با کف دست خمیر را صاف نمایید تا زودتر خنک شود. سپس حدود یک ساعت در یخچال استراحت دهید.
 
4. پس از استراحت خمیر را بین دو لایه کیسه فریز با وردنه به ضخامت تقریبی 5 میلی متر و به قطر حدود 28 سانتی متر باز کنید. قالب تارت گرد 23 سانتی متری را کنار دستتان بگذارید. خمیر را به قالب انتقال دهید و کف و دویاره های قالب را با خمیر بپوشانید، خمیر لبه های قالب را نیز با چاقو مرتب کنید و اضافه های خمیر را بگیرید. با چنگال روی خمیر را چنگال بزنید سپس مجددا به یخچال برگردانید تا حدود یک ربع دیگر خنک شود.

5. در این فاصله فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. پس از یک ربع، روی خمیر تارت کاغذ روغنی بیندازید و روی آن را با حبوبات بپوشانید.
 
6. سپس به مدت 7 دقیقه در فر قرار دهید. پس از هفت دقیقه قالب را درآورید، کاغذ روغنی و حبوبات را جدا نمایید و مجددا قالب را 7 دقیقه دیگر در فر قرار دهید تا پخت کامل شود بعد قالب را از فر خارج نموده و کنار بگذارید تا کاملا خنک شود.

طرز تهیه کرم شکلاتی:

1. خامه را در ظرف مناسبی بریزید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید کمی هم بزنید تا صاف، یکدست و روان شود، اجازه دهید تا به جوش آید. زمانی که از گوشه ها شروع به جوشیدن نمود از روی شعله بردارید.
 
2. شکلات ریز خردشده را اضافه کرده و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند کره را نیز بیفزایید و مجدد کامل هم بزنید. کرم آماده را کنار بگذارید تا کمی از داغی بیفتد در این فاصله شکلات سفید ریز خرد شده را در مایکروفر ذوب نمایید و در قیف بدون ماسوره بریزید و سر آن را ریز باز کنید.
 
3. روی خمیر تارت را با اسلایس های نازک توت فرنگی بپوشانید. سپس کرم آماده را رویش بریزید و روی آن را با شکلات ذوب شده تزیین نمایید، در پایان قالب را در یخچال بگذارید تا کرم خودش را بگیرد سپس با توت فرنگی تزیین کنید.

نکته:

1.    برای تهیه تارت، خمیر باید هنگام قرار دادن در فر کاملا خنک باشد زیرا در غیر این صورت کیفیت خمیر پایین می آید.

2.    چنگال زدن روی خمیر تارت و استفاده از حبوبات مانع از پف کردن خمیر می شود.

3.    در تهیه کرم شکلاتی حتما از شکلات مرغوب استفاده نمایید زیرا در طعم و مزه کرم بسیار تاثیرگذار است.

4.    در تهیه تارت، هنگام آماده سازی کره، کره را از یخچال خارج نموده وزن کنید به قطعات کوچک خرد کنید سپس به یخچال برگردانید و لحظه استفاده از یخچال خارج کنید.


موس ماست و توت فرنگی/معصومه خوانساری

مواد لازم موس ماست:

ماست خامه ای: 450 گرم
خامه قنادی: 500 گرم
شکر: 200 گرم
پودر ژلاتین: دو و دوسوم ق س
آب سرد: یک دوم پیمانه
اسانس وانیل: یک و نیم ق چ

مواد لازم لایه میانی:

توت فرنگی: 250 گرم
شکر: 125 گرم
پودر ژلاتین: 6 گرم
آب سرد: یک هشتم پیمانه
آبلیمو: 3 الی 4 قطره
نان رولت سه تخم مرغی در قالب 30 در 40: یک عدد

 چه چیزها که با توت فرنگی می توان درست کرد!
 
طرز تهیه لایه میانی:

1. ابتدا لایه میانی را آماده نمایید. برای تهیه این لایه، توت فرنگی ها را به همراه شکر و آبلیمو پوره نمایید. حدود یک دوم پیمانه از پوره را در شیرجوش کوچکی ریخته بر روی شعله ملایم قرار دهید تا به جوش آید و از کناره ها حدود یک دقیقه بجوشد. سپس از روی شعله بردارید و کنار بگذارید.

2. پودر ژلاتین را بر روی آب آرام آرام به صورت بارانی بپاشید و ظرف را تکان دهید تا با آب ترکیب شود و به صورت اسفنجی درآید، سپس ظرف ژلاتین را بر روی بخار آب قرار دهید و هم بزنید تا روان و براق شود کمی که از داغی افتاده و به دمای پوره توت فرنگی رسید به پوره اضافه کنید و هم بزنید.
 
3. مابقی پوره را نیز اضافه کنید و هم بزنید. مایه آماده را در قالب گردی میان تهی به قطر حدود 16 سانتی متر بریزید و قالب را در فریزر حدود یک ساعت یا بیشتر قرار دهید تا کاملا ببندد.

طرز تهیه موس ماست:

1. پنجاه گرم از ماست را به همراه شکر در یک ظرف مناسب بریزید و بر روی شعله ملایم قرار دهید کمی هم بزنید تا به جوش آید و حدود یک دقیقه از کناره ها بجوشد.
 
2. سپس از روی شعله بردارید و کنار بگذارید تا ولرم شود. پودر ژلاتین را بر روی آب به صورت بارانی بپاشید و ظرف را آرام آرام تکان دهید تا به صورت اسفنجی درآید سپس بر روی بخار آب بگذارید و هم بزنید تا روان و براق شود.

3. ژلاتین که از داغی افتاد و هم دمای ترکیب ماست و شکر شد به آن ها اضافه نمایید و هم بزنید. مابقی ماست را نیز بیفزایید و هم بزنید، اسانس وانیل را نیز اضافه کنید. خامه قنادی را کمی فرم دهید سپس ترکیب ماستی را کم کم به خامه فرم گرفته اضافه کنید و با لیسک هم بزنید.

4. دوسوم از موس ماست را در قالبی میان تهی به قطر حدود 23 سانتی متر بریزید، لایه میانی را که تو فرنگی ژلاتینی است از قالبش جدا نمایید و بر روی موس برگردانید سپس مابقی موس ماست را بریزید و روی آن را با نان رولت بپوشانید سپس حدود چهار ساعت در فریزر بگذارید و بعد سرو نمایید.

نکته:

1.    به جای ماست خامه ای می توانید از ماست سفت بدون آب استفاده نمایید (ماست چکیده).

2.    پودر ژلاتین در موس ماست معادل 24 گرم است.

3.    از اضافه نان رولت در تهیه پاپ کیک ها استفاده نمایید.

4.    برای جدا نمودن موس از قالب دور موس را با چاقو ببرید. سپس در صورتی که قالبتان سیلیکونی است قالب را روی ظرف سرو برگردانید و آرام آرام از موس جدا کنید اما در صورتی که قالبتان فلزی است پس از بریدن دور موس، قالب را در آب داغ بزنید و سپس در ظرف سرو برگردانید.

5.    هنگام تهیه موس ماست، مواد موس را به خامه گرفته کم کم اضافه کنید و هم بزنید در غیر اینصورت مواد گلوله می شوند.    
 

کیک ماکارون توت فرنگی/شراره طیران

مواد لازم ماکارون:

سفید تخم مرغ: 60 گرم
پودر بادام: 60 گرم
پودر شکر: 120 گرم
شکر (دانه ریز): 50 گرم
 نمک: یک پنسه
رنگ قرمز ژله ای: به مقدار لازم
اسانس توت فرنگی: چند قطره

مواد لازم کرم پنیری توت فرنگی:

توت فرنگی: 50 گرم
خامه قنادی: 100 گرم
پنیر خامه ای: 100 گرم
پودر قند: 30 گرم
توت فرنگی: برای تزیین مقداری
وانیل: یک هشتم ق چ

 چه چیزها که با توت فرنگی می توان درست کرد!
 
طرز تهیه:

1. درون سینی را با کاغذ روغنی مرغوب بپوشانید. 3 عدد دایره 15 سانتی درون کاغذ بکشید. سفیده های تخم مرغ را دو روز قبل از زرده جدا کرده و درون یخچال قراردهید. سفیده ها را نیم ساعت در دمای محیط قرار دهید.
 
2. پودر شکر و پودر بادام را به هم مخلوط و الک کنید. سفیده ها را با یک پنسه نمک با همزن برقی با دور متوسط بزنید تا پف کند. سپس کم کم شکر دانه ریز را افزوده و با همزن بزنید تا کاملا فرم گرفته و براق شود.

3. رنگ و اسانس را نیز افزوده و با همزن بزنید تا یکدست شود. مواد خشک را در 3 مرحله با لیسک افزوده و دورانی هم بزنید تا مواد یکدست شده و به صورت نواری بریزید. درون دایره ها را از مرکز به صورت دورانی به سمت خارج پایپ کنید. دقت کنید دست کاملا عمود باشد. سپس سینی را  3 بار روی میز بکوبید. اجازه دهید 45 دقیقه تا یک ساعت در جای خنک استراحت کند تا کاملا رویه ببندد.

4. فر را با حرارت 130 درجه سانتیگراد روشن  کنید تا گرم شود. سینی لعابی فر کف فر بماند. سپس سینی را بچرخانید تا پخت یکنواخت صورت بگیرد. سپس سینی را از فرد خارج کرده و اجازه دهید کاملا خنک شود. سپس از کاغذ روغنی جدا کنید.

5. برای تهیه مواد میانی پنیر، خامه و پودر قند را با همزن بزنید تا فرم بگیرد. سپس توت فرنگی های خردشده و وانیل را افزوده و مخلوط کنید.

6. یک لایه ماکارون بگذارید و روی آن نصف کرم میانی را بریزید. سپس لایه دوم ماکارون را گذاشته و کمی فشار دهید. سپس بقیه مواد را گذاشته و لایه سوم ماکارون را رویش قرار دهید. با خامه فرم گرفته و ماکارون های کوچک و توت فرنگی تزیین کنید. چند ساعت درون یخچال قرار دهید تا کاملا طعم مواد با هم یکی شود. سپس سرو کنید. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار