کاندیدای انتخابات شورای شهر مشهد در جمع خبرنگاران:
کاندیدای انتخابات شورای شهر مشهد گفت: سهم زنان در عرصه های مدیریتی در حوزه شهری حداقلی است و سهم زنان در کرسی های مدیریتی خرد و کلان جدی گرفته نمی شود.
کد خبر: ۴۲۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ 17 May 2017
به گزارش تابناک رضوی،ژیلا حصاری ظهرامروز در جمع خبرنگاران افزود: در ساختار تشکیلاتی شهرداری سهم حضور زنان در فعالیتهای مدیریتی فقط یک درصد است و این باعث تاسف است.
دانشجوی دکتری برنامه ریزی خاطرنشان کرد: در این دوره انتخابات شورای شهر با حضورافرادی مواجهیم که تخصص های لازم مدیریت های شهری را ندارند.
وی با اشاره به برنامه عدالت شهری گفت:عدالت شهری شامل عدالت اجتماعی هم می شود، اما در واقع عدالت شهری تاکیید بر توسعه متوازن  شهری دارد که در آن تفاوت طبقاتی نفی شده باشد.
حصاری با بیان اینکه درمشهد شهر طراز رضوی باید به جایی برسیم که تفاوت طبقاتی را نداشته باشیم،گفت:درحوزه حریم نشینی شهری که حاشیه نشینان شهری قرار دارند،باید با ارزش افزوده املاک آن اراضی و ساخت و توسعه محیطهایی مثل شهربازی برای مردم منطقه،اشتغال ایجاد کنیم.
کاندیدای انتخابات شورای شهر مشهد خاطر نشان کرد: از جمله روشهای موثر برای ایجاد اشتغال برای حریم نشینان مشهد،ایجاد صنعت سوغات است تا سرمایه حاصل از سوغات رااز جیب چینی ها به جیب مردم مشهد برگرداند.
وی گفت: برای توسعه پایدار در شهر مشهد نیازمند هستیم که کارمطالعاتی اجرایی انجام شود و پروژه های فرهنگی و اقتصادی برهم منطبق باشند.
حصاری با بیان اینکه سهم مجاورین امام رضا(ع) در شورای شهر مشهد صرف سیاسی کاری هایی شده است،افزود:تسهیل در پروسه سرمایه گذاری را که برای سرمایه گذار57 روز است را باید تسهیل و اجرایی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه سرمایه گذاری عمومی برای مردم ،اطلاع رسانی خوبی انجام نشده ،درحالیکه با اطلاع رسانی خوب می توان مردم را به مشارکت در سرمایه گذاری دعوت کرد.
حصاری تاکیید کرد: اجرایی کردن پروژه های اقتصادی بدون پیوست فرهنگی میسر نیست و لازمست که فرهنگ شهروندی توسط شهرداری ترویج بشود و توسعه فرهنگ شهروندی  در همه حوزه های شهری نیازمند اهتمام شهرداری است که تنها دستگاه متولی فرهنگ شهری است.
وی در پایان،دو دوره  گذشته خدمات شورای شهررا خیلی خوب ارزیابی کرد و افزود: میزان و ظرفیت این دو دوره متفاوت بوده است،اما اقدامات زیربنایی بسیاری از پروژه هایی که در این دوره به بهره برداری رسیده، در دوران مهندس پژمان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار