رئیس حوزه هنری کشور:
مومنی رئیس حوزه هنری کشوردر حاشیه بازدید از نمایشگاه مشهد دوست داشتنی اظهار کرد: همه مردم ما به ویژه نسل جوا ننیازمند هستند که با گذشته و اتفافات پیرامون آن آشنا شوند زمانی که ما بدانیم آنچه امروز به عنوان جمهوری اسلامی به دست ما رسیده با چه قیمتی به دست امده است ارزش آن را بیشترمی دانیم و بیش از گذشته نسبت به آن اهتمام خواهیم داشت.
کد خبر: ۴۲۵۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 17 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، محسن مومتی شریف در حاشیه بازدید از نمایشگاه مشهد دوست داشتنی با بیان این مطلب افزود:تاریخ در مدارس درس خوشایندی نیست چرا که نوع گفتار و بیان آن به گونه ای است که سبب شده دانش اموزان و جوانان نسبت به دنبال کردن آن رغبتی نداشته باشند.ما باید از عناصرهنری استفاده کنیم برای بیان تاریخ و دلنشین کردن و دلپسند کردن تاریخ، ملتی که از تاریخ خود غافل باشد ملتی بی هویت خواهد بود و در حوادث مختلف می تواند به راحتی  شکست بخورد لذا آشنا کردن مردم با تاریخ از وظایف ماست.
مومنی گفت:مشهد دوست داشتنی می تواند الگوی خوبی برای پر کردن اوقات فراغت مردم باشد که در کنار اوقات فراغت مردم نیز گذشته را مرور می کنند و می آموزند از طرفی این نمایشگاه می تواند الگویی موفق برای شهرداری های دیگر استانها باشد.
رئیس حوزه هنری کشور عنوان کرد: تمام جنبه ها و ظرفیت های هنری در این نمایشگاه استفاده شده است و نگاه هنری  و ذوق هنرمندان در این نمایشگاه به خوبی ملموس است ما باید هنر استفاده کردن از هنمندان را داشته باشیم و هنرمندان همیشه  علاقه مند هستند که حضور داشته باشند و برای کشورشان فعالیت کنند.
وی خاطرنشان کرد:مشهد دوست داشتنی در گام اول بسیار خوب است و در تمام دنیا سالها و دهه ها این نمایشگاه ها دایر و ماندگار است و با حضور در این نمایشگاه لحظاتی انسان خود را در تاریخ احساس می کند و این اتفاق بزرگی است.
مومنی افزود: در حوزه هنری امادگی داریم در زمینه های مختلف فعالیت دکنیم در حوزه هنری  بویژه در بحث تاریخ شفاهی و تاریخ انقلاب اسلامی  مخزن بسیار قوی داریم از خاطرات مبارزان تا اسناد به جا مانده از تاریخ  و خود هنرمندان در رشته های مختلف می ‌توانند در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی فعالیت داشته باشند.
رئیس حوزه هنری کشور با بیان این مطلب که امیدوارم نمایشگاه مشهد دوست داشتنی تمام نشود گفت: همه باید کمک کنیم تا این نمایشگاه  کامل شود  در دنیا شبیه آن وجود دارد و عمرشان به چندین دهه می رسد ولازم است تا از طریق این نمایشگاه به مردم و گردشگران خارجی  فرهنگ و تاریخ کشورمان را معرفی کنیم و توصیه می کنم این نمایشگاه تعطیل نشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار