تاجر متمولی که با دسیسه زن صیغه ای اش، مورد اخاذی قرار گرفته بود، پس از ارسال یک پیامک برای دوستش، از چنگ گروگانگیران آزاد شد.
کد خبر: ۴۲۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 17 May 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از همشهری، فرمانده انتظامی مشهد در تشریح ماجرای این پرونده  گفت: بعد از ظهر دوشنبه گذشته، مردی به کلانتری الهیه مشهد مراجعه کرد و در حالی که بسیار مضطرب بود گفت: یکی از دوستانم که تاجر خشکبار است پیامک مشکوکی برایم فرستاده که در آن تقاضای کمک کرده است و من نگرانم که اتفاق بدی برای او رخ داده باشد. این مرد همچنین در ادامه اظهاراتش افزود: هرچه با تلفن همراه دوستم تماس گرفتم نتوانستم با او ارتباط برقرار کنم ولی بعد از آن پیامک دیگری دریافت کردم که در آن نوشته شده بود «پراید هاچ بک اطراف میدان امام حسن (ع) !»

سرهنگ محمد بوستانی افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، بلافاصله گروه ویژه ای از ماموران تجسس و اطلاعات با هدایت سرهنگ سلطانی فر (رئیس کلانتری الهیه) تحقیقات غیرمحسوس خود را با کسب مجوزهای قضایی در این باره آغاز کردند. وی اضافه کرد: با شناسایی پراید هاچ بک در محله مسکونی اطراف میدان امام حسن (ع) فرضیه گروگانگیری  قوت گرفت و بدین  ترتیب ماموران انتظامی منطقه مذکور را به محاصره درآوردند. وی گفت: هنوز دقایقی از این ماجرا نگذشته بود که ناگهان 2 مرد جوان از منزلی بیرون آمدند و یکی از آن ها به طرف خودرو مذکور رفت. سرهنگ بوستانی خاطرنشان کرد: در همین حال ماموران انتظامی 2 جوان 25 و 29 ساله را در حالی دستگیر کردند که قولنامه زمین چند هزار هکتاری و چند برگ سفته با مبالغ ده ها میلیونی از آنان کشف و ضبط شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با اعترافات 2 متهم در محل حادثه، بلافاصله نیروهای انتظامی وارد عمل شدند ودر حالی تاجر 55 ساله را از چنگ متهمان به گروگانگیری رها کردند که زن جوانی نیز در این منزل دستگیر شد. فرمانده انتظامی مشهد افزود: با انتقال متهمان به کلانتری الهیه، تحقیقات از آنان ادامه یافت و مشخص شد که افراد مذکور قصد اخاذی از تاجر خشکبار را داشته اند. وی گفت: زن جوان در اعترافات خود مدعی شد من قبلا در عقد موقت مرد تاجر بودم و قرار بود که او علاوه بر مبلغ 50 میلیون تومان به عنوان مهریه ماهیانه مبلغ 3 میلیون تومان نیز به من بدهد اما سال گذشته که مدت عقد موقت ما به پایان رسید او به وعده هایش عمل نکرد و من حدود 70 میلیون تومان از وی طلب داشتم تا این که با همدستی 2 برادر که یکی از آنان بنگاه دار بود تصمیم گرفتم به این اختلافات مالی پایان بدهم به همین خاطر وقتی مرد تاجر وارد فرودگاه شد با خودرو او را به منزلم آوردم و در بین راه جوان 25 ساله را که از قبل با او آشنایی داشتم سوار کردم تا در اجرای این نقشه به من کمک کند. سرهنگ بوستانی اضافه کرد: بررسی های مقدماتی پلیسی با توجه به اظهارات متهمان حاکی از آن است که 2 مرد جوان هنگام گرفتن قولنامه فروش یک زمین چند صد هکتاری و امضای سفته ها توسط مرد تاجر، از وی فیلمبرداری کرده اند تا اگر مشکلی رخ داد ادعا کنند که او با میل خود اسناد مذکور را به آنان واگذار کرده است.

رئیس پلیس مشهد ادامه داد: اظهارات متهمان  درحالی بود که مرد تاجر مدعی است متهمان او را تهدید به مرگ کرده اند و 2 روز در آن منزل زندانی بوده است. تا این که در یک فرصت مناسب و از داخل سرویس بهداشتی پیامکی برای دوستش ارسال می کند. سرهنگ محمد بوستانی، یادآور شد: تحقیقات بیشتر درباره ادعاهای متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار