در پی جو حاکم انتخابات در مشهد
دو قطبی سازی انتخابات از جمله مشکلات این روزهای انتخابات در مشهد است. این روزها طرفداران دو کاندیدای ریاست جمهوری با صف کشی خیابانی در مقابل هم رجز خوانی می کنند. این در صورتی است که دود این دو قطبی سازی در گذ شته به چشم مردم ایران رفته است.
کد خبر: ۴۲۵۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 17 May 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ دو قطبی سازی انتخابات از جمله مشکلات این روزهای انتخابات در مشهد است. این روزها طرفداران دو کاندیدای ریاست جمهوری با صف کشی خیابانی در مقابل هم رجز خوانی می کنند. این در صورتی است که دود این دو قطبی سازی در گذ شته به چشم مردم ایران رفته است. در این راستا دو کاندیدای ریاست جمهوری، آخرین میتینگ انتخاباتی خود را در یک ساعت یعنی ساعت 17 امروز و در منطقه ی نزدیک به هم برگزار می کنند که متاسفانه امکان شکاف میان دو طیف سیاسی شدت خواهد گرفت و بر طبق نظر بسیاری از فعالان سیاسی امکان نزاع خیابانی وجود خواهد داشت. زیرا این میتینگ ها در یک ساعت شروع و پایان می یابد و حجم طرفداران در این دو منطقه ی نزدیک به هم زیاد خواهد بود. به نظر می رسد این نوع رفتارهای سیاسی و شکاف سیاسی برای شهر حتی در مدت انتخابات صحیح نباشد.

دو قطبی هایی که نشاط را می کاهد
فضای دوقطبی پیشرو به لحاظ روان‌شناختی نشاط سیاسی را می‌کاهد و با مکانیسمی که در ضمیر ناخودآگاه مخاطبان تولید می‌کند به‌نوعی یک سد و مانع روانی برای فضای بازتر رشد سیاسی به‌خصوص در نزد مخاطبان جوان در پی خواهد داشت. بر این اساس بخشی از تلویحات این دوقطبی شدن رفتارهای سیاسی آسیب‌زا نیز خواهد بود 
در این راستا محمد امین رضا زاده مدیر کل سیاسی وزارت کشور در گذشته و در مصاحبه ای عنوان کرده که، دو قطبی شدن فضای سیاسی در انتخابات آینده را تهدیدی جدی دانست و گفته است که از تمام فعالان سیاسی انتظار داریم به این موضوع توجه کنند چرا که مخالفان و دشمنان نظام به دنبال استفاده از شکاف ها و اختلاف های قومی و مذهبی برای ضربه زدن به کشور هستند.

سیاست‌گذاری برای حرکت در مسیر توسعه ملی در جهان متحول، پرآشوب و پیچیده امروز کاری بس دشوار است و مسلما تدبیر و کیاست خاصی می‌طلبد. تجربه توسعه در دنیای مدرن نشان می‌دهد که به‌جز گزاره‌های اقتصادی باید در این فرایند آموزه‌های هویتی، معنوی و قومیتی را نیز به‌کار گرفت تا بتوان به رشد پایدار رسید. این مهم در منطقه جغرافیایی که ما در آن زیست می‌کنیم، بسیار مهم‌تر می‌نماید. تنوع قومی، نژادی، تضادهای مذهبی و تعارض‌های ایدئولوژیک ازجمله ویژگی‌های این منطقه است. 

در سوی دیگر سنایی‌راد معاون سیاسی سپاه پاسداران به آسیب این دو قطبی ها اشاره داشته و عنوان کرده که متاسفاته در عرصه تبلیغات و مناظرات انتخاباتی به برخی دوقطبی‌های کاذب برمی‌خوریم که هدف آن بهره‌برداری سیاسی در عرصه انتخابات است. اما طراحان آن به پیامدهای منفی این دوگانه سازی که گاهاً در تعارض با امنیت ملی قرار می گیرد، واقف نیستند.

بر اساس نظر متخصصان دو قطبی های سیاسی از عوامل مخربی است که جامعه را تهدید می کند و متولیان امر نیز باید به این مهم دقت نظر داشته باشند تا جلو مشکلات آینده گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار