گفتیم حامل‎های انرژی را که گران کردید، بنزین، نفت و گاز و... چه شد؟ مگر قانون هدفمندی این نیست که پول را به خود مردم برگردانید؟ این یارانه‎ای که مال مردم است کجا رفت؟ در این چند روزه انتخابات چه اتفاقی افتاد؟ گفتند مستمری سازمان‎های حمایتی را سه برابر کنیم. مگر نگفته بودید نمی‎شود؟
کد خبر: ۴۲۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 17 May 2017
تابناک رضوی به نقل از گروه سیاسی صابرنیوز: امروز ابتدا یاسوج، سپس شیراز و بعد از آن اصفهان میزبان سید ابراهیم رئیسی خواهند بود. مردم می‎آیند تا کار را تمام کنند.
 
رئیسی در جمع مردم یاسوج گفت: سلام و درود خود را بر شهدای عالیقدر استان غیور کهگیلویه و بویر احمد می‌فرستم. سلام بر جانبازان که جان خود را برای دفاع از وزن بر کف دست گذاشتند. این استان مردان و زنان سلحشوری دارد که امتحان خود را در حماسه‌های مختلف پس دادند. مردان و زنانی که از قبل از پیروزی انقلاب در مقابل ظالمان و ستمگران ایستادگی کردند. این استان قریب دو هزار شهید تقدیم وطن کرد. یاد مرد بزرگ این خطه آیت‌الله ملک حسینی را گرامی می‌داریم. مردان و زنان غیرتمندی که رمز امنیت ملی هستند. 
 
او افزود: استان کهگیلویه و بویر احمد مردمانی خونگرم، با صفا و زاگرس نشینانی که سهم زیادی در امنیت ملی ما دارند. این استان ذخایر نفت و گازی دارد که ثروت عظیمی برای کشور است. این استان ۱۰ درصد منابع آبی منطقه را در اختیاردارد.  سرزمین‌های حاصلخیز کشاورزی و تنوع اقلیمی بالایی دارد. در این استان می توان گیاهان دارویی تولید و ارزآوری بالایی ایجاد کرد. 
 
او افزود: ذخایر نفت و گاز کهگیلویه و بویراحمد، آنرا به دومین استان نفت و گاز کشور تبدیل کرده که ثروت عظیمی برای کشور دارد. سوال این است که چرا با وجود این همه ذخائر و منابع در این استان چرا با وجود این همه سرمایه انسانی کارآمد در این استان ما امروز در استان مردان و زنان سلحشور و غیور این میزان بیکار داشته باشیم؟
 
او افزود: سهم استان گهگیلویه و بویر احمد در اقتصاد ملی چقدر است و از آن طرف نیروی کار در این استان با وجود نیروهای تحصیل‎کرده، کارآمد، زنان و مردان فرهیخته چقدر است؟ چرا میزان بیکاری در این استان همه دلسوزان را دغدغه‎مند کرده است؟ چرا از این همه منابع و ذخائر خدادادی استفاده نمی‎شود؟ در جهت کشاورزی و در جهت ایجاد صنایع تبدیلی چرا ایجاد اشتغال نمی‎کنیم؟ چرا در این استان گام برداشته نشده است؟ جنگل پر از درخت‎های سبز بلوط داریم. اقتصاد جنگل باید فعال شود. اقتصاد جنگل، اقتصاد دریا، اقتصاد آی تی باید فعال شود.
 
او گفت: ما زبان آنهایی هستیم که روزنامه و رسانه ندارند. زبان کسانی از کارگران عزیز، کشاورزان پرتلاش و مردمانی سخت کوش هستیم که متاسفانه سخنشان شنیده نمی‎شود.
 
او افزود: امروز آیا حق این مردم است که علی‎رغم همه این ثروت‎های خدادادی تعداد خانواده‎های تحت پوشش سازمان‎های حمایتی افزایش نشان دهد؟ حق است با این همه منابع، درصد بیکاری در این استان پدران و مادران را نگران کند؟ این حق است؟ حق است که کارگاه‎ها و کارخانجات طبق گفته خود دولتمردان تعطیل شود؟ من آمارم به استناد گفته‎های خودشان است.
 
او گفت: دولت برنامه توسعه را ابلاغ نکرد. رئیس مجلس ابلاغ کرد. معلوم می‎شود شما قبول ندارید. این برنامه دولت را مکلف می‎کند که شغل ایجاد می‎کند. شما می‎گویید نمی‎شود. ما می‎گوییم اگر قرار نیست قانون را ایجاد کنید و به صورت میلیونی شغل ایجاد کنید چرا خودتان را در معرض رأی مردم قرار دادید؟
 
او افزود: کشورهایی که امروز همسایه ما هستند، امکاناتشان هم در حد ما نیست، چگوننه مشکلاتشان را حل می‎کنند؟ ما امروز امکان مسکن‎سازی را در کشور داشتیم. خانم‎ها طلایشان را فروختند. فرش زیر پایشان را فروختند. گفتند می‎دهیم مسکن مهر. اما در دولت شما هر سال 6 درصد پیشرفت کرد. این انصاف است که هر روز چشمشان منتظر باشد تا کی تحویل می‎شود؟
 
او گفت: صنعت مسکن‎سازی یکی از صنایع پیشران اقتصاد است. تمام واگن‎های اقتصاد را دنبال خودش می‎کشاند. یک شغل خودش ایجاد می‎کند و یک سری شغل‎های غیرمستقیم. مصالح فروش و... فعال می‎شوند.
 
او افزود: چرا کارگاه‎ها تعطیل می‎شود. ما می‎پرسیم آقایان مدیران کارگاه‎ها چرا کارگاه‎هایتان تعطیل می‎شود؟ واقعا مشکل ما کمبود نقدینگی است؟ در این دولت نقدینگی سه برابر شده. وزیر صنایع می‎گوید اگر 100 هزار میلبیارد تومان به من بدهید صنایع را فعال می‎کنم. چرا به او داده نشد تا این همه کارگر بیکار شوند و کارخانه‎ها تعطیل شود؟ چرا این کار را کردید؟ حرف ما این است.
 
او ادامه داد: ما اعلام کردیم این خانواده فقیری که در سفره‎اش نان ندارد، آیا دولت در مقابل او مسئولیت دارد یا ندارد؟ دولت وظیفه ندارد حداقل دهک‎های پایین را یارانه‎شان را بیشتر کند؟ ما یارانه اینها را سه برابر می‎کنیم. آقایان گفتند از کجا می‎خواهید پولش را بیاورید. گفتیم حامل‎های انرژی را که گران کردید، بنزین، نفت و گاز و... چه شد؟ مگر قانون هدفمندی این نیست که پول را به خود مردم برگردانید؟ این یارانه‎ای که مال مردم است کجا رفت؟ در این چند روزه انتخابات چه اتفاقی افتاد؟ گفتند مستمری سازمان‎های حمایتی را سه برابر کنیم. مگر نگفته بودید نمی‎شود؟
 
او گفت: تعدادی را یارانه‎شان را قطع کردید. همین چند روزه انتخابات پیامک زدید که بهتان می‎دهیم. از کجا می‎خواهید تأمین کنید؟ شما عقل مردم را به حساب نمی‎آورید. شب انتخابات می‎آیید به دهدارها می‎گویید نفری ده میلیون به شما می‎دهیم. شما که می‎گفتید پول در کشور نیست. پس چرا این کار را می‎کنید؟
 
او افزود: من دارم با یک جمع تحصیل‎کرده و دارای عقل و فهم صحبت می‎کنم. شما نگویید اینها را با اتوبوس جمع کردید. اینها مردم عاقلی هستند. به عقل مردم توهین نکنید.(مردم: رئیسی رئیسی حمایتت می‎کنیم)
 
او ادامه داد: برنامه ما امروز روی سایت است. کشور ما کمبود نقدینگی، کمبود آب، کمبود زمین، کمبود نیروی انسانی کارآمد ندارد. کشور ما کمبود مدیریت اجرایی و اقتصادی دارد.(خروش طوفانی مردم: شعار هر ایرانی، خداحافظ روحانی)
 
او گفت: اشکال کار کجاست؟ چرا این روزها این قدر بیکار و این قدر کارخانجات تعطیل شده داریم؟ از کجا شروع شد؟ در سخنانشان و در عمل تصورشان این بوده و هست که گره کار این ملت و اقتصاد ما باز شدنش در دست بیگانگان است.(مردم: ابراهیم بت شکن، بت سفاد رو بشکن)
 
او افزود: مگر بیگانه تا کنون گره کدامین ملت و مردم عالم را باز کرده که دومینش ما باشیم؟
 
رئیسی گفت: امروز رفتید برجام را امضا کردید. امروز مردم ما اشکالات این سند را می‎دانند. پیش‎پرداخت دادید. شما همه تعهدات را یک‎طرفه انجام دادید. سازمان انرژی اتمی اعلام کرد ایران به همه تعهداتش عمل کرده. اکنون این یک چکی است که دست ماست و نقد نشده. شما باید طرف مقابل را وادار کنید به تعهداتش عمل کند. این دولت نمی‎تواند چک نقد نشده برجام را نقد کند.
 
او ادامه داد: شما در دل مردم هراس ایجاد می‎کنید. مردم می‎گویند بیکاری. شما می‎گویید می‎خواهند دیوار بکشند. بله! ما دیواری بلند بین چپاولگران و حقوق مردم ایجاد خواهیم کرد.
 
رئیسی گفت: فرهنگی ما می‎خواهد بیاید وام بگیرد، دخترش را عروس کند و پسرش را داماد کند. این درست است که چند نفر بیایند صندوق او را چپاول کنند؟ نتواند وام بگیرد؟(مردم: روحانی حیا کن؛ مملکتو رها کن)
 
رئیسی افزود: امروز 18 میلیارد دلار قاچاق کالاست. آیا راه جلوگیری وجود دارد یا ندارد؟ شما می‎گویید نمی‎شود. ما می‎گوییم کاملا اجرایی است. ده میلیارد دلار قاچاق را می‎توان کاهش داد. هر میلیارد دلار 100 هزار شغل ایجاد می‎کند. ما می‎توانیم این یک میلیون شغل را با مدیریت قاچاق ایجاد کنیم.
 
او گفت: ما می‎گویید فساد و اختلاس شده؟ دزد دزد گفتن که به مردم اطمینان نمی‎دهد. بیایید به مردم بگویید ما یک ساختار فسادزا را اصلاح کردیم. یا بگویید چند نفر مفسد را شناسایی کردیم و تحویل دادگاه دادیم.
 
او افزود: در کشور ما نباید اجازه داد فساد مطلقا رخنه کند. اولین کسی که باید در دولت مدعی فساد باشد، شخص رئیس دولت باید باشد. رئیس دولت، وزرا، مدیران و استانداران باید روحیه ضدفساد داشته باشند. اگر روحیه ضدفساد داشته باشند، فساد در هیچ کجای کشور رخنه نخواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار