کارشناسان سیاسی و اقتصادی و نمایندگان مجلس با انتقاد از طرح واریز یارانه های افرادی که قبلا یارانه آنها قطع شده بود، از خرید رای مردم توست دولت یازدهم براز نگرانی کردند.
کد خبر: ۴۲۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴ 17 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، «نسیم آنلاین» در گفتگو با ۱۵ نماینده مجلس و کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی پول‌پاشی روحانی در کشور را بررسی کرد

 تنها 5 روز مانده به انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری ، دولت یازدهم در اقدامی نادر با ارسال پیامک به قریب به 4 میلیون نفر از کسانی که در ایام گذشته یارانه آنها به علت تمکن مالی قطع شده بود، اعلام کرد که مجددا دولت تصمیم گرفته که به این قشر یارانه پرداخت کند. همین اتفاق کافی بود تا تحلیل های متفاوتی که قریب به اتفاق آنها نگاهی منتقدانه به این ماجرا داشتند در میان کارشناسان شکل بگیرد و البته حرف و حدیث های زیادی هم میان مردم به پا شود چرا که بسیاری معتقدند ارسال پیامک برای انبوه مردم و سپس تکذیب متزلزل و دستور کم رنگ رئیس جمهور برای توقف این امر ، شائبه بزرگی برای انتخابات است. «نسیم آنلاین» در گفتگو با 15 نماینده مجلس و کارشناس مسائل سیای و اقتصادی این اقدام دولت یازدهم را مورد اریابی قرار داد که شرح آن در ادامه می آید:
 
 
دولت با پرداخت مجدد یارانه نقدی به دنبال سوءاستفاده  انتخاباتی است
محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با « «نسیم آنلاین» آنلاین» بیان کرد: حسن روحانی می خواهد زمین سوخته تحویل دولت بعدی بدهد درحالی که وی ادعا می کرد خزانه خالی از دولت سابق تحویل گرفته اما هم اکنون به جرائت می توانیم بگوییم آنها 10 سال درآمد نفت را پیش خور کرده و همچنان تلاش می کنند رای بدست بیاورند.
وی ادامه داد: پرداخت مجدد یارانه به کسانی که یارانه هایشان قطع شده بود به روشنی اثبات می کند که دولت یازدهم تنها وعده داده و مدعی است اما در عمل هیچ تعهدی به مردم ندارد و تنها به دنبال سوء استفاده های انتخاباتی است. 
عضو ارشد ستاد انتخاباتی رئیسی افزود: رییس جمهور عملا با این اقدام خود با زبان بی زبانی می گوید من رای می خرم و ثانیا می خواهد دولت بعدی را بدهکارتر کرده و این امر به معنای خیانت به کشور و ملت است.
قدیری ابیانه با تاکید بر اینکه روحانی دست برادرش را در غارت بیت المال باز گذاشته و تنها به دنبال تصاحب زمین و ثروت هستند، عنوان کرد: اینها همه نشان می دهد ما با چه دولت عوام فریب و بی تعهدی روبرو هستیم، دولتی که به منافع مردم خود فکر نکرده و تنها به منافع خود و اطرافیانش می اندیشد.
وی تصریح کرد: رییس جمهور ما هیچ شباهتی به روحانیت ندارد و کسی که ادعا می کند رقیبش می خواهد در کوچه دیوار بکشد مشخص است که چه کسی است و چه عملکردی دارد و بنده شخصا گمان می کنم وی به سیم آخر زده است.
وی ادامه داد: روحانی می داند شانسی در انتخابات پیش رو ندارد به همین دلیل درپی هر دستاویزی است زیرا اگر یک درصد فکر می کرد رای می آورد اینگونه به بیت المال دست اندازی نمی کرد و حرف خودش را در زمینه یارانه ها زیرپا نمی گذاشت.
 
پرداخت یارانه قطع شده، مصداق خریدن رای است
سیدهادی افقهی در گفتگو با  «نسیم آنلاین» اظهار کرد: نظرسنجی ها نشان می دهد که حسن روحانی در این دوره شانسی برای رییس جمهور شدن ندارد به همین دلیل گمان می کنم وی به خاطر اینکه ترس زیادی از عقب نشینی دارد، تصمیم گرفته اقدامات عجیبی را انجام دهد که این اقدامات دست او را برای ملت رو می کند.
وی با اشاره به پرداخت یارانه برای حدود 4 میلیون نفر از افرادی که قبلاً به خاطر درآمد بالا یارانه ایشان قطع گردیده، گفت: دولت با این سیاستی که در پیش گرفته راه به جایی نخواهد برد زیرا شکی نیست این اقدام یک کار انتخاباتی برای افزایش شانس پیروزی در انتخابات است.
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اکنون حسن روحانی می ترسد که در انتخابات پیش رو شکست بخورد به همین علت به ناچار باید برای تقویت خود خطوط قرمز را شکسته و با دادن وعده های متفاوت، مردم را با خود همراه سازد. 
این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم مدام بحث یارانه ها را زیرسوال برده و آن را محکوم می کرد، گفت: روزی نبود که این دولت از نداشتن منابع سخن نگوید، این همه در حالی است که حسن روحانی و کابینه وی پرداخت یارانه را گدا پروری می دانند ولی حالا برای رای بیشتر می خواهند مردم را از این طریق با خود همراه سازند.
 افقهی عنوان کرد: روحانی سال 92 کلید دستش بود و می گفت، میخواهیم کاری کنیم که مردمما  به یارانه نیاز داشته باشند. اکنون یارانه 45 هزار تومان است و اقلام 300 درصد افزایش پیدا کرده و از آن سو برای پرداخت مجدد آن، پیامک می دهند.
وی افزود: دولت اگر منابعی در اختیار ندارد چرا دوباره می خواهد به همه آنهایی که یارانه شان قطع شده، 45 هزار تومان را پرداخت کند، آیا این امر به معنای به راه انداختن یک بازی انتخاباتی زشت نیست؟
این کارشناس مسائل سیاسی این اقدام دولت را بزرگترین توهین به مردم دانست و افزود: این کار مصداق خرید رای است و نتیجه معکوسی خواهد داشت.
 
واریز مجدد یارانه نقدی قطع شده، کاری خلاف قانون است
حسین نجابت در گفتگو با خبرنگار  «نسیم آنلاین» اظهار کرد: دولت بارها و بارها بر طبل صداقت و راستگویی کوبیده و گفته است که باید یارانه ثروتمندان قطع شود اما وقتی نزدیک انتخابات دوباره به افرادی که یارانه هایشان قطع شده پیامکی مبنی بر واریز مجدد یارانه داده می شود یعنی این دولت صداقت ندارد.
وی ادامه داد: اینکه یارانه عده ای را به دلیل اینکه وضع مالی آنها خوب است، قطع کنید و سپس تصمیم بگیرید در آستانه انتخابات برای کسب آرای بیشتر یارانه آنها را پرداخت کنید نه تنها یک کار سخیف انتخاباتی است بلکه عملی خلاف قانون است.
نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این دولت ادعا می کند منابع کم دارد و توان افزایش یارانه و یا پرداخت آن را ندارد اما اکنون به خاطر نداشتن صداقت و راستگویی دوباره یارانه کسانی را که قطع کرده، پرداخت می کند و این امر نشان دهنده دیدگاه ریاکارانه دولت فعلی است.
وی با اشاره به اینکه روحانی  از دولت گذشته مدام انتقاد می کند، افزود: اکنون این دولت به مراتب بدتر عمل کرده و دست به هرکاری می زند تا رای بیاورد، اگر به راستی منابع لازم برای پرداخت یارانه وجود ندارد چرا در ایام انتخابات برای کسب رای بیشتر باید  پیامک‌هایی ارسال شده که یارانه شما در تاریخ 1396/2/26 واریز خواهد شد.
نجابت بیان کرد: اینگونه حضور در انتخابات و فعالیت های تبلیغاتی غیراخلاقی هیچ ثمره ای به دنبال ندارد جز اینکه مردم بیش از بیش با وجهه واقعی این دولت آشنا شده و از آن روی برمی گردانند.
 
اقدام دولت برای پرداخت مجدد یارانه قطع شده شبهه دار است
حسن غفوری فرد در گفتگو با  «نسیم آنلاین» اظهار کرد: ما نمی توانیم تهمت زده و یا قضاوت کنیم ولی به هر روی باید در نقد دولت انصاف را نیز مدنظر قرار داد.
وی ادامه داد: مسئله ارسال پیامک به منظور پرداخت مجدد یارانه به آن 4 میلیون نفری که یارانه هایشان به دلیل وضعیت مالی مناسب قطع شده بود، شبهه دار است.
این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: اگر در دولت این کار انجام نمی شد بسیار بهتر بود اما ما در حقیقت از قصد آنان اطلاعی نداریم پس قضاوت بیهوده است و از سوی دیگر بنده نیت دولت را هم از این اقدام نمی دانم پس اتهام زنی درست نیست.
 
ارسال پیامک برای پرداخت یارانه های قطع شده، مانور تبلیغاتی نیست/ روحانی رای دارد
حجت الاسلام محسن غرویان در گفتگو با  «نسیم آنلاین» اظهار کرد: پیش از اظهارنظر در رابطه با هر مسئله ای ابتدا باید ببینیم آن امر طبق قانون است یا نه زیرا شاید در پس پرده موضوعی باشد که ما از آن مطلع نیستیم لذا باید بررسی و ریشه یابی شود، البته بنده نیز به طور دقیق از این موضوع اطلاعی نداشته و نمی توانم به صورت قطعی اظهارنظر کنم. 
وی ادامه داد: رییس جمهور رای دارد بنابراین موضوع پرداخت مجدد یارانه به آن 4 میلیون نفری که به هر دلیلی یارانه هایشان قطع شده بود، نمی تواند برای دولت فعلی یک مسئله انتخاباتی باشد.
مدرس حوزه علمیه قم و عضو هیئت علمی و استاد پیشین مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به پیش بینی پیروزی حسن روحانی در انتخابات پیش رو عنوان کرد: روحانی همان طور که پیش از این مطرح کردم رای اول را دارد و مردم نیز نسبت به وی گرایش دارند بنابراین شایعه پراکنی پیرامون برخی مسائل به نظر می رسد نوعی کار تبلیغاتی برای زیرسوال بردن دولت فعلی است.
حجت الاسلام غرویان تاکید کرد: همه ما باید بر این نکته هم واقف باشیم که تغییر دولت هزینه بردار است و کار را برای مردم و کشور سخت می کند لذا باتوجه به تسلط وی بر اوضاع مملکت بهتر است در 4 سال آینده نیز روحانی به عنوان رییس جمهور فعالیت کند.
 
دولت یازدهم با ابزار پرداخت یارانه به دنبال خرید رای/ شورای نگهبان برخورد کند
زهره الهیان در گفتگو با  «نسیم آنلاین» اظهار کرد: به طورکلی دولت نباید از حساب بیت المال کار تبلیغاتی انجام دهد زیرا همین پرداخت مجدد یارانه برای کسانی که یارانه هایشان تا پیش از این قطع شده نوعی تبلیغات به شمار می رود.
وی ادامه داد: این اقدام دولت در دادن پیامک جهت دریافت مجدد یارانه یک اقدام تبلیغاتی به حساب می آید و به نظر می رسد این دولت با ابزار پرداخت یارانه به دنبال خرید رای است.
نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بی تردید هدف دولت از این اقدام جمع آوری آرای مردم است، افزود: شورای نگهبان باید با این اقدام براساس قانون برخورد کند چرا که نوعی فریب مردم به حساب می آید و از سوی دیگر خرید رای مردم از جیب بیت المال در شان ملت ایران نیست.
به گفته وی این گونه اقدامات نوعی بی اخلاقی است و در نهایت منجر به پیروزی و کسب رای بیشتر نخواهد شد.
 
روحانی دوره قبل ناپلئونی رای آورد/ دولت برای کسب رای بیشتر به دنبال پرداخت یارانه قطع شده
محمد کوثری در گفتگو با  «نسیم آنلاین» اظهار کرد: دولت به طورکلی دوپهلو صحبت کرده و عمل می کند و براین اساس رییس جمهور از یک سو می گوید یارانه دادن به علت کسری منابع مشکل است اما از سوی دیگر به گونه ای عجیب عمل می کند و یارانه کسانی که قطع شده را دوباره پرداخت می کند تا رای بیاورند.
وی افزود: حسن روحانی در دوره قبل به صورت ناپلئونی رای آورد به همین دلیل در دوره فعلی نیز برای کسب رای بیشتر دست به اقدامات این چنینی می زند.
این عضو جبهه پایداری با تاکید براینکه اقدامات این چنینی اثرات منفی به دنبال دارد، عنوان کرد: دولت یازدهم مدام می گوید پرداخت یارانه تبعات بدی به دنبال دارد ولی در شرایط فعلی به گونه ای دیگر عمل می کند لذا این نشان می دهد دولت صداقت در رفتار  وگفتار خود ندارد.
کوثری تصریح کرد: بی تردید روحانی در این دوره با اقبال کمتر مردم روبرو می شود زیرا تجربه نشان داده تبلیغات اینگونه ثمراتی به دنبال ندارد.
 
تناقض گویی در رفتار دولت یازدهم مشهود است
غلامرضا خواجه سروی در گفتگو با  «نسیم آنلاین» اظهار کرد: اینگونه رفتارها از دولتی که مدام عملکردش را درست جلوه داده و از یارانه ها انتقاد می کند، قدری تامل برانگیز است.
وی با اشاره به اینکه تناقض گویی در رفتار دولت یازدهم مشهود است، گفت: عملکرد این دولت نشانگر تناقض های بسیاری است به طوری که وزرای دولت یازدهم مدام مطرح می کردند که شب پرداخت یارانه  عزا می گیرند و حالا در آستانه انتخابات مواضع خود را تغییر می دهند.
معاون سابق وزارت علوم در دولت تصریح کرد: دولت با این اقدامات راه به جایی نخواهد برد، مردم از این دولت و یا هر دولتی که بر سرکار می آید راستگویی و پاکدستی می خواهند نه اینکه اول بر طبل مشکلات پرداخت یارانه کوبیده شود اما در آستانه انتخابات دوباره یارانه کسانی را که قطع کرده ایم پرداخت نماییم.
 
عوام فریبی از مهمترین ویژگیهای دولت یازدهم است
محمد سلیمانی در گفتگو با  «نسیم آنلاین» اظهار کرد: مردم از دولت ها عمل و کار خوب می خواهند نه اینکه اول یک حرف را مطرح کرده و سپس همان را نقض کنند.
وی ادامه داد: عوام فریبی از مهمترین ویژگیهای دولت یازدهم است و این را می توان در مسئله وصل مجدد یارانه قطع شدگان به عینه مشاهده کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این دولت همان طور که به راحتی یارانه مردم را قطع کرد به همین سادگی هم آن را پرداخت می کند زیرا می خواهد مردم را فریب بدهد و درچنین بزنگاهی این مردم ما هستند که باید هوشیار و آگاه باشند.
وی تاکید کرد: اقدامات این چنینی تاثیرات منفی به دنبال دارد و مردم ما قطعا به حسن روحانی رای نخواهند داد.
سلیمانی تصریح کرد: حرکات این چنینی نشان دهنده ترس از عدم موفقیت در انتخابات  است و اگر روحانی احتمال می داد، موفق می شود این کار را انجام نمی داد.
وی با اشاره به حجت الاسلام رییسی عنوان کرد: حجت الاسلام رییسی به هر شهری که وارد شده، قیامت برپا می شود و طرفداران زیادی داد و دولت یازدهم این امر را به خوبی می داند به همین دلیل دست به اقدامات نابخردانه می زند.
 
وصل مجدد یارانه قطع شدگان تخلف است
محمدکاظم انبارلویی در گفتگو با  «نسیم آنلاین» اظهار کرد: دولت یازدهم تنها به کسب آرای بیشتر فکر کرده و در این زمینه از هیچ اقدامی فروگذاری نمی کند.
وی وصل مجدد یارانه قطع شدگان را تخلفی آشکار دانست و گفت: این دولت دست به کارهایی زده که شبهه خرید رای را بوجود آورده و تخلف است. 
سردبیر روزنامه رسالت تاکید کرد: براساس قانون بودجه 92، 93 و 94 و 95 باید یارانه ثروتمندان و کسانی که درآمدهای بالایی دارند، قطع شود اما این دولت یارانه تعداد کمی را قطع کرد و حالا دوباره در آستانه انتخابات می خواهد مجددا یارانه آنها را نیز پرداخت کند.
 وی با اشاره به اینکه این کار دولت مصداق خریدن رای و تخلف است و مجلس باید از طریق دیوان محاسبات به این تخلف رسیدگی کند، افزود: هرکس عملکرد دولت را زیر ذره بین قرار دهد، متوجه خواهد شد که این ها صرفا برای کسب رای اقدام می کنند.
 
دولت برای کسب آرای بیشتر از جیب بیت المال هزینه نکند
محمدمهدی زاهدی در گفتگو با  «نسیم آنلاین» اظهار کرد: دولت یازدهم باید دست از مانورهای تبلیغاتی که شک و شبهه بوجود می آورد، برداشته و منطقی تر عمل کند.
وی ادامه داد: دولتمردان بهتر است به جای فریب دادن مردم قدری صداقت به خرج داده و برای دادن رای بیشتر مردم از جیب بیت المال هزینه نکند.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کارهایی که در آستانه انتخابات از سوی دولت یازدهم سر می زند بسیار  زشت و وقیحانه است و در نهایت به کسب آرای بیشتر منجر نخواهد شد زیرا مردم هوشیار هستند و رای نمی دهند بنابراین دولت فعلی تنها زحمات خود را هدر می دهد.
زاهدی بیان کرد: مصادیق بی اخلاقی در انتخابات همین مواردی است که این روزها مشاهده کرده و می بینیم که پیامک هایی ارسال می شود تا یارانه قطع شدگان مجددا وصل شود.
 
دولت یازدهم با حربه یارانه در حال دانه پاشی است
محمد بیرانوند در گفتگو با  «نسیم آنلاین» اظهار کرد: همیشه در بر یک پاشنه نمی چرخد و از طرفی با ریاکاری و فریب هیچ دولتی راه به جایی نخواهد برد.
وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم با حربه یارانه در حال دانه پاشی است، گفت: بسیار دور از اخلاق است که دولت از فقر شهروندانش استفاده کند برای کسب رای بیشتر اما اکنون اخلاقیات زیرپا گذاشته شده و انگار تنها چیزی که اهمیت دارد کسب رای بیشتر است.
نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: واقعیت امر این است که حسن روحانی با استفاده از امکانات دولتی در حال تلاش برای کسب رای است و متاسفانه برای رسیدن به مقصود حاضر است هرکاری بکند و این در شان ملت ایران نیست که اینگونه تحقیر شوند.
وی با تاکید بر اینکه اقدامات اخیر دولت تنها به درد همین ایام می خورد، افزود: همه این وعده های که دولت فعلی داده پوچ بوده و تنها برای فریب مردم است و دولت یازدهم می خواهد با استفاده از یارانه که بارها خود آن را نقض کرده، ملت را مجبور به دادن رای به نفع روحانی کند.
 
 
میخواهند از فضای قبل از انتخابات سوء استفاده کنند
کمال سجادی در گفتگو با  «نسیم آنلاین» اظهار کرد: اینکه اقدامات خود را درست جلوه داده و در آستانه انتخابات برای کسب رای بیشتر از هر موضوعی به نفع خود استفاده می کنیم بسیار عمل زشت و هنجارشکنانه ای است.
وی ادامه داد: اقدامات دولت مبنی بر پرداخت مجدد یارانه قطع شدگان تنها یک کار تبلیغاتی و انتخاباتی است و به نظر می رسد این دولت در حال سوءاستفاده از فضای انتخابات است.
سخنگوی جبهه پیروان با طرح این پرسش که آیا اقداماتی از این دست توهین به شان این ملت نیست، افزود: به نظر می رسد رفتارهای این چنینی تاثیر عکس داشته باشد زیرا مردم ما آگاه و بصیر هستند و فریب این ریاکاری ها را نمی خورند.
 وی با اشاره به اینکه عده ای تعهد دارند از روحانی حمایت کنند اما حساب آنها از حساب مردم جداست، گفت: این کار دولت عجیب بوده و اصلا مورد تعجب همگان است که چرا وقتی روحانی و دولت وی از یارانه ها انتقاد می کنند دوباره نسب به وصل مجدد آن اقدام کنند.
سجادی بیان کرد: اگرچه ممکن است نظرسنجی ها رای بالای روحانی را نشان دهد اما بیشترین آرا منفی متعلق به وی است و شک نکنید که اگر روحانی می دانست رای می آورد اینگونه از بیت المال برای فریب و خرید آرای مردم هزینه نمی کرد.
 
 
دولت یازدهم با پول می خواهد رای بیاورد
ابراهیم رزاقی در گفتگو با  «نسیم آنلاین» اظهار کرد: این دولت اگر قدری به فکر مردم بود امروز ناچار نمی شد برای کسب رای بیشتر  دست به هر کاری بزند.
وی ادامه داد: این دولت می خواست مردم را از یارانه بی نیاز کند، حال چه شده است که در آستانه انتخابات پیامکی ارسال کرده و نسبت به وصل مجدد یارانه قطع شدگان اصرار دارد، به نظر می رسد این دولت مطمئن نیست که بتواند در دوره بعد نیز سرکار باشد برای همین با پول می خواهد رای بیاورد.
این کارشناس اقتصادی بیان کرد: کارسیاسی آن هم در آستانه انتخابات شائبه ایجاد می کند، ضمن اینکه چرا همه کارهای دولت نظیر افزایش ناگهانی یارانه مستمری بگیران، افزایش حقوق کارمندان و حداقل بگیران  و یا پرداخت سهام عدالت باید در این برهه زمانی اتفاق بیفتد.
رزاقی تصریح کرد: همه این موارد در کنار هم نشان می دهد که دولت امیدی به ماندن ندارد برای همین می خواهد به هر طریق ممکن و با هر ابزاری که در دست دارد آرای مردم را به نفع خود تغییر دهد ولی واقعیت امر این است که این ها به فکر مردم نیستند و تنها به منافع خود می اندیشند.
 
واریز مجدد یارانه های قطع شده یک شوی تبلیغاتی/ بوی الرحمن دولت بلند است
محمد حسن آصفری در گفتگو با  «نسیم آنلاین» واریز مجدد یارانه های قطع شده در روزهای پایانی دولت یازدهم را یک شوی تبلیغاتی دانست و ابراز کرد: این اقدامات دولت در راستای کار تبلیغاتی و انتخاباتی بیش نیست و دولت متاسفانه دارد با این رفتارش به مردم بی احترامی می کند.
وی افزود: متاسفانه دولت فهم و شعور مردم را زیر سوال می برد و فکر می کند می تواند مردم را با پول بخرد چرا که کار نامه ای از فعالیت های خود ندارد لذا امروز برای جذب اقشار مردم به سمت پول روی آورده است به طوریکه  مبلغ ۲۰هزار میلیارد تومان آن هم در شب انتخابات می خواهد به عنوان یارانه به مردم بپردازد.
نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام دولت  مبنی بر اینکه ما برای پرداخت یارانه باید ماتم بگیریم و شب عزای ما است، گفت: دولت گفته بود ما توانایی پرداخت یارانه ها را نداریم و هر وقت صحبت از این میکردند که دولت چرا پروژه عمرانی انجام نمی دهد یا چرا  پروژه ها و کارهای نیمه کاره عمرانی را رها کرده است، عنوان می کرد که بودجه و اعتبار ندارد.
آصفری افزود: کسی می خواهد  در شب انتخابات یارانه های حذف شده را پرداخت کند که پیش از این اینچنین در خصوص یارانه ها  صحبت کرده بود. البته ما خوشحال می شویم که همیشه انتخابات باشد و دولت عرضه و جرات داشته  پول و اعتبار در اختیار مردم بگذارد، یارانه ها حق مردم است  و اینکه حق مردم را بدهند جای خوشحالی دارد.
وی با تاکید بر اینکه این رفتار دولت و پرداخت یارانه ها در شب انتخابات  جای سوال دارد، گفت: این رفتار دولت رفتار پوپولیاستی و نشان از کم آوردن آنها در عرصه انتخابات دارد چرا که وقتی می بیند  در نظر سنجی ها رشد چندانی نداشته از هر ابزاری برای جذب آرای مردم استفاده می کند.
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس دولت یازدهم را دولت حرف دانست نه عمل و ابراز کرد: امروز تمام استانداری ها، فرمانداری ها  و حتی وزارت خانه ها تبدیل به ستاد انتخاباتی آقای روحانی شده اند. آقای روحانی که یک فرد روحانی است باید واقعا شرم کند که چرا از بودجه بیت المال به نفع خود و تبلیغات انتخاباتی خود استفاده می کند. در واقع  تمام این مجموعه ها تبدیل به شوهای انتخاباتی دولت شده است.
آصفری این رفتارها را  نشان از بلند شدن بوی الرحمن دولت در انتخابات دوازدهم دانست و گفت: دولت  مطمئن باشد  که مردم این رفتار را به هیچ وجه فراموش نمی کنند؛ مردم هم یارانه را خواهند گرفت و هم به روحانی نه خواهند گفت. کسی که با شعور و فهم مردم بازی کند مطمئنا از مردم جواب منفی خواهد گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار