در جلسه دیداری دوستانه باکاندیدی انتخابات شورای شهر مشهد مطرح شد:
کاندیدای انتخابات شورای شهر مشهد گفت: نباید به شورای شهر چهارم سیاه و سفید مطلق نگاه کرد،اینکه بگوییم شورای چهارم کاری نکرده درست نیست.
کد خبر: ۴۲۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵ 16 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، سید جلال فیاضی، چهره ماندگار رسانه ای استان صبح امروز در دیداری دوستانه با دوستان رسانه ای و اهالی هنرگفت: در برآیند شورای چهارم ، پتانسیل  شورای بهتر و کارآمدتری را انتظار داریم.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سرمایه گذاری در شهر مشهد گفت: قفل سرمایه گذاری با بازکردن هتل 7 ستاره ایجاد نمی شود،بلکه سیاسی نگاه کردن به سرمایه گذاران،سرمایه گذاران را فراری می دهد،چون سرمایه گذار اصلا سیاسی نیست.
موسس و رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان با اشاره به طرح بارش باران افزود: سرمایه گذاری غیر از مزایده و مناقصه است،زمانی که در شورای شهر مصوب شده که پروژه ها بی نام و نشان باشد،من مخالفت کردم و گفتم طرح های سرمایه گذاری بدون نام و نشان به جایی نمی رسد.
فیاضی خاطر نشان کرد: نباید سرمایه گذاران را به چشم متخلف نگاه کرد، طرح بارش باران را با اعطای وام به شهروندان برای جذب سرمایه گذاری های خرد شروع شد  و چون این طرح شکست خورد، این طرح در بانکهای شهر با سرمایه کلان اجرای آن از سر گرفته شد.
وی گفت: شهرداری نباید طرف جریانهای سیاسی را بگیرد،شورای شهر نباید با آستانقدس رضوی و دولت درگیر شود،الان آستانقدس و دولت رقیب هستند.
فیاضی با اشاره به جریان انتخاب صولت مرتضوی به عنوان شهردار در دوره گذشته شورای شهر گفت:پس از اینکه سعیدی‌کیا شهردارشدن مشهد را قبول نکرد،دستهای پشت پرده صولت مرتضوی را به شورای شهر معرفی کرد که وی توانست رای اعتماد بگیرد.
وی درباره معاون فرهنگی هنری شهرداری،وحید جلیلی گفت: زمانی که آقای جلیلی به شهرداری آمد،به دفترش رفتم و گفتم این برای اولین  و آخرین باراست که خودم به اینجا میایم،مگر اینکه جلسه ای باشد.
فیاضی با بیان اینکه  در همان جلسه اول به آقای جلیلی گفتم: اینجا معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد است و جبهه انقلاب فرهنگی نیست،در شهرداری افراد با همه سلیقه ها حضور دارند،همه مردم همانطور که به شهرداری عوارض می دهند،از نظر و عقاید مختلف برخوردارند.
وی خاطرنشان کرد: در همان جلسه به آقای جلیلی گفتم: مهمترین وظیفه شما تعامل اجتماعی و فرهنگ شهروندی است،دفاع مقدس جدا از شهرداری متولیانی دارد که وظیفه شهرداری حمایت از آن دسنگاههاست.
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان با اشاره به گلکاریهای سطح مشهد در نوروز امسال گفت: در نوروز 93 گلکاریهایی که در سطح شهر مشهد شد 12 میلیون گل بود،چون شهردار در آن سال،شهر را نمی شناخت،گلکاری را اسراف تلقی می کرد،در حالیکه نوروز امسال  برای گلکاری و ایجاد نشاط شهری هزینه بیشتری شده بود،اما المانهای دفاع مقدس در میان اینهمه المان نوروزی نمی توانستی پیدا کنی.
فیاضی بااشاره به لیستی که معروف به لیست طلایی در شبکه های اجتماعی درحال دست به دست شدنست،افزود: در این لیست هم متخصصان وجود دارند و تقاوت این لیست با دیگر لیست ها اینست که اعضای این لیست، شهردار خود را مهندس پژمان یا یکی شبیه وی معرفی کرده اند.
وی درباره انتخابات شهردار گفت: هرکس به عنوان شهردار انتخاب شود، از او حمایت می کنیم، اما نظارت خواهیم داشت،زیرا شهرداری جایی است که شهروندان از تولد تا مرگ باآن سروکاردارند.
فیاضی نظر خود را درباره دوره چهارم شورای شهر افزود: شهرداری متوسط بود،اما شهر مشهد پتانسیل شهردار و شورای شهرقوی  تری را دارد که به دور از مناقشات سیاسی به اداره شهر بپردازند.
وی درباره حاشیه شهر گفت:حاشیه شهر،حاصل سیاستهای غلط  دولت ها و مدیریت شهری طی چند سال گذشته است،تا اول انقلاب 70 درصد روستایی بودند و 30 درصد شهری،درحالیکه با سیاستهای غلطی که برای توزیع امکانات بوده،این اتفاق برعکس شده و حالا 30 درصد روستایی و 70 درصد شهرنشین شده اند.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد خاطر نشان کرد: تندشدن مرز بین اصولگرایی و اصلاح طلبی برای کشور مضر است، درمسایل اجتماعی و اقتصادی این دو تفکر، دیدگاهشان به هم نزدیکست،اما مرزبندی های سیاسی پررنگ می شود که در عرصه های اجتماعی خود را نشان می دهد و ما باید این مرزبندی‌ها را کمرنگ کنیم.
وی در ادامه در حضور اهالی پیشکسوتان تئاتر مشهد گفت: تئاتر مشهد همیشه  در جشنواره ها درخشیده است و اصحاب رسانه و اهالی تئاتر از نجیب ترین آدمها هستند و از اصحاب رسانه خواست،تئاتر مشهد را حمایت کنند.
فیاضی در رابطه با برنامه‌های حوزه هنری، گفت: باید به پرداختن بیش از به موضوع کنسرت در مشهد سایر موضوعات هنری همچون تئاتر در عرصه‌های مختلف ملی، مذهبی و آئینی پرداخته شود و خراسان رضوی و مشهد هنرمندان به‌نام و شاخصی در این عرصه هنری دارد و بی‌شک همه مخالف اجرای برنامه‌ای هستند که با آرمان‌ها و عقاید ملی و مذهبی  تناسب نداشته باشد و این حساسیت در شهر مشهد به واسطه وجود بارگاه منور رضوی بیشتر از سایر شهرهای کشور است.
وی درباره افزود: اعضای لیست جبهه پیروان خط امام و رهبری برنامه‌های متعددی در عرصه‌های مختلف شهری در پنجمین دوره شورای شهر مشهد خواهد داشت و این جبهه از اعتماد و مقبولیت بسیار خوبی در نزد مردم برخوردار است و اعضای آن هم وعده‌های توخالی و بی‌انجام نمی‌دهند و آن چیزی را که بیان می‌کنند در عمل اجرا می‌کنند.
کاندیدای انتخابات شورای شهر مشهد گفت: اعضای لیست جبهه پیروان خط امام و رهبری برنامه‌های متعددی در عرصه‌های مختلف شهری در پنجمین دوره شورای شهر مشهد خواهد داشت و این جبهه از اعتماد و مقبولیت بسیار خوبی در نزد مردم برخوردار است.
فیاضی در پایان درباره رای خود درباره انتخابات ریاست جمهوری گفت:برای همه کاندیداها احترام قائلم،اما اعتقاد دارم، شورای شهر و شهرداری با هر دولت مستقری پس از انتخابات همکاری و تعامل داشته باشد، چون در مشهد تقابل بین شورای شهر و شهرداری با دولت و آستانقدس رضوی می تواند به مدیریت شهری آسیب بزند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار