معاون اقتصادی شهردار مشهد در بازدید از گروه مشاوران جوان :
معاون اقتصادی و رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری مشهد، فعالیت و حضور جوانان در عرصه مدیریت شهری را به فال نیک گرفت و یک برکت دانست.
کد خبر: ۴۲۵۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶ 16 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، محمدرضا مزجی در بازدید از فعالیت‌های این گروه اظهار کرد: وجود جوانان در عرصه مدیریت شهری، یک برکت است که باید از این ظرفیت بهره‌های فراوانی برد.
وی بیان کرد: با وجود آن‌که فعالیت‌های اداری سازمان‌ها به کندی انجام می‌شود اما این فعالیت‌ها در معاونت اقتصادی به خوبی انجام شده و این معاونت اکنون، در حوزه خود پیش‌قدم بوده و از دیگر شهرداری‌ها، چند گام جلوتر است.
این مقام مسوول با اشاره به شوون مختلف سرمایه‌گذاری و مشارکت در معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌ها، عرضه اوراق مشارکت، فعالیت‌های بازرگانی، صدور پروانه ساختمانی و فروش زمین از جمله اقداماتی است که در این حوزه باجدیت دنبال می‌شود.
معاون اقتصادی شهرداری مشهد عنوان کرد: متاسفانه شهرداری‌ها به سوی سرمایه‌گذاری نرفته‌اند و فعالیت خود را فقط در حوزه مشارکت‌ها متمرکز نموده‌اند که این رویه نیاز به تغییر دارد.
مزجی افزود: گاهی مشارکت‌جویی شهرداری سبب می‌شود تا این دستگاه به صورت یک دستگاه تصدی‌گر ظاهر شود. این درحالی‌ست که تصدی‌گری کار دستگاه‌های عمومی نیست. دستگاه‌های عمومی باید به چابک‌سازی فعالیت‌ها بپردازند.
رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد، با اشاره به بدهی کلان بانکی گفت: شهرداری مشهد در خصوص بدهی‌های بانکی خود، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است. به عبارتی دیگر توانستیم با استفاده از روش‌های مذاکره نوین و با تعامل سازنده با بانک‌ها، آن‌ها را راضی کنیم که به جای بدهی‌شان، از ما زمین و پروانه بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون توانسته‌ایم ۲ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری مشهد به بانک‌ها را پرداخت کنیم که از این رقم، هزار و ۱۸۸میلیارد تومان آن را پروانه ساختمانی صادر کرده‌ایم. با این کار در واقع ۴هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مشهد محقق شده است.
در ادامه این بازدید، مشاور شهردار و رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد نیز اظهار کرد: با وجود رکود اقتصادی حاکم بر کشور، معاونت اقتصادی شهرداری مشهد توانست بخش عمده‌ای از بدهی به بانک‌ها را پراخت کند؛ ضمن آن‌که به درآمدزایی برای شهرداری نیز بپردازد.
هادی قاسم‌پور بیان کرد: ایده‌پردازی و خلاقیت، در فعالیت‌های معاونت اقتصادی شهرداری مشهد دیده می‌شود و سبب شد تا کاهش قیمت جهانی نفت، کمترین تاثیر را بر اقتصاد شهرداری بگذارد.
وی در زمینه اهداف عمده گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد گفت: هدف اصلی گروه، این است که بتوان پس از تربیت نیروی انسانی ورزیده، این افراد کارشناس را به مدیریت شهری معرفی و از ظرفیت اجرایی و فکری آنان بهره‌برداری کرد.
این مقام مسوول از افزایش کاربران سامانه ایده‌شهر خبر داد و افزود: قبل از روی کار آمدن مدیریت شهری فعلی، کاربران سامانه ایده‌شهر، هزار و ۹۷۵ نفر بود که اکنون تعداد کاربران به ۸ هزار و ۳۴۳ نفر رسیده است.
مشاور شهردار مشهد در امور جوانان تاکید کرد: افزایش کاربران سامانه ایده شهر سبب شد تا پس از راه‌اندازی کافه ایده، به سراغ کافه پارک و کافه ملل برویم.
قاسم‌پور همچنین در زمینه ایده، برگزاری جشنواره سلمان فارسی به همت اعضای گروه مشاوران جوان افزود: جشنواره سلمان فارسی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری  برگزار شده و سعی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.
وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره، تلاش بر آن شد تا قطعات موردنیاز شهرداری به دستان پرتوان مختصصان، مهندسان و کارگران ایرانی ساخته شود. به گفته فعالان حوزه دانش بنیان کشور، افتخار ثبت این ایده، فقط برای گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد است و این جشنواره بستر مناسبی را برای فعالان صنعتی داخلی به وجود می‌آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار