معاون حمل‌ونقل‌وترافیک شهرداری مشهد:
معاون حمل‌ونقل‌وترافیک شهرداری مشهد گفت: در سطح شهر مشهد ۱۹ پارکینگ غیرحاشیه‌ای به ۶۸ پارکینگ و پارک‌های حاشیه‌ای از ۳۱ معبر به ۹۷ معبر رسیده است و شاهد رشد ۳.۵ برابری در تعداد پارکینگ‌های غیرحاشیه‌ای و رشد ۴ برابری در تعداد پارکینگ‌های حاشیه‌ای رسیده‌ است.
کد خبر: ۴۲۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲ 16 May 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری تسنیم ، هوشنگ غلام‌زاده در مراسم افتتاح پارکینگ مکانیزه و طبقاتی بیمارستان مهر حضرت‌عباس(ع) اظهار داشت: پیشنهاد احداث پارکینگ بزرگ و مدرن طبقاتی بیمارستان مهر حضرت عباس(ع) مشهد در دو سال قبل مطرح شد و شهرداری مشهد از این طرح استقبال کرد.
کلان‌شهر مشهد روزانه بیش از ۶ میلیون سفر و تردد یک میلیون خودرو به ثبت می‌رسد و بار ترافیکی بالا است و در راستای کمک به رفع معضل ترافیکی توسعه خط ۱، افتتاح فاز نخست خط ۲ و آغاز مراحل ساخت خط ۳ قطار شهری مشهد را داشته‌ایم.
ساخت پارکینگ‌ها وظیفه شهرداری است، اما مشارکت بخش‌های مختلف از جمله بیمارستان مهر حضرت عباس(ع) کمک خوبی در این راستا به شهرداری کردند.
الحمدلله به لطف الهی و با حرکتی جهادی ۱۹ پارکینگ غیرحاشیه‌ای به ۶۸ پارکینگ و پارک‌های حاشیه‌ای از ۳۱ معبر به ۹۷ معبر رسیده است و شاهد رشد ۳.۵ برابری در تعداد پارکینگ‌های غیرحاشیه‌ای و رشد ۴ برابری در تعداد پارکینگ‌های حاشیه‌ای رسیده‌ است.
در بحث پارکینگ‌های حاشیه‌ای بالغ بر ۷۵ درصد زیر ۳۰ دقیقه پارک می‌کنند که فاقد پرداخت هزینه است و بالغ ۳۶۹۰ برنامه دیگر در بحث حمل‌ونقل‌وترافیک داریم که پارکینگ‌ها و محل‌های پارک را گسترش دهیم و این آمادگی را داریم تا با مشارکت بخش خصوصی گام‌هایی ثمربخش در این عرصه برداریم.
در ۱۲ سال گذشته ۲ هزار تاکسی و در سال ۹۵، ۲۳۹۵ تاکسی نوسازی شده است و در سال چهار هزارمین تاکسی نوسازی شده را در مشهد خواهیم داشت.
در پایان سال ۹۴، تعداد متوفیات تصادفی از ۴۶۵ به ۲۹۵ نفر رسیده است و این عدد در سال ۹۵ هم کاهش یافته اما آمار نهایی آن هنوز از سوی پزشکی قانونی اعلام نشده است.
غلامرضا فرودی رئیس بیمارستان مهر حضرت عباس(ع)، اظهار داشت: پارکینگ بزرگ و مدرن طبقاتی بیمارستان مهر حضرت عباس(ع) مشهد با هدف کمک و روان‌سازی بار ترافیکی در ۱۵ طبقه و با بودجه‌ای به مبلغ ۶ میلیارد تومان ساخته شده است.
وی افزود: عملیات اجرای ساخت این پارکینگ بزرگ و مکانیزه ۱۵ طبقه در شهریور ماه سال ۹۳ آغاز شد و‌ در بهمن ماه ۹۵ به پایان رسید و پس از انجام تست‌های آزمایشی در اردیبهشت ماه ۹۶ بهره‌برداری رسید.
رئیس بیمارستان مهر حضرت عباس(ع) با بیان اینکه هدف از ساخت این پارکینگ سهولت در امر پارک کلیه خودروها به‌ویژه مراجعه‌کنندگان به بیمارستان مهر حضرت عباس(ع) و همراهان بیماران بستری شده در این بیمارستان بوده است، خاطرنشان کرد: کل ظرفیت این پارکینگ ۱۲۰ خودرو است که به‌صورت ۴ دستگاه پارکینگ مکانیزه با ظرفیت ۳۰ واحد پارک در هر دستگاه ساخته شده است.
مجید بخت‌آزما سخنگوی سازمان حمل‌ونقل‌وترافیک شهرداری مشهد اظهار داشت: پارکینگ بزرگ و مدرن طبقاتی بیمارستان مهر حضرت عباس(ع) اولین پارکینگی در سطح شهر مشهد است که با سرمایه‌گذاری شخصی و با نیت عام‌المنفعه احداث شده است و نما و حجم بیرونی این بیمارستان هم به‌گونه‌ای طراحی شده که به عنوان یک جلوه بصری شهری لحاظ می‌شود.
وی افزود: حمایت از بیمارستان‌ها در بحث جلوگیری از بار ترافیکی صورت گرفته و پس از بیمارستان امام رضا(ع) دومین پارکینگ در بیمارستان مهر حضرت عباس(ع) ساخته شده است و در گام سوم هم ساخت پارکینگ بیمارستانی بیمارستان سینا در دستور کار قرار گرفته است.
سخنگوی سازمان حمل‌ونقل‌وترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه این پارکینگ طبقاتی در مدت زمان ۲۹ ماه ساخته شد، خاطرنشان کرد: برای ساخت این پارکینگ مکانیزه و طبقاتی که به طول ۱۷ متر و عرض ۳ متر و ۲۰ سانتیمتر و با توات متخصصان ایرانی ساخته شده است مبلغ ۶ میلیارد تومان از محل بودجه و اعتبارات بیمارستان مهر حضرت عباس(ع) هزینه شد.
بخت‌آزما یکی از برنامه‌هایی که از بیان کرد: مکان‌ها و مجموعه‌های عمومی باید در جهت جلوگیری از بار ترافیکی لحاظ کنند ساخت پارکینگ‌های مکانیزه و طبقاتی بوده که یکی از این مکان‌ها بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار