نخست وزیر ترکیه انتقاد شدیدی به پذیرش پناهندگی برخی نظامیان ترک و طرفداران جنبش گولن از طرف آلمان وارد کرده و تاکید کرد که برلین باید بین دوستی با ترکیه و کودتاچیان یکی را انتخاب کند.
کد خبر: ۴۲۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵ 16 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از روزنامه سوئیسی "تاگس آنسایگر"، "بینالی یلدریم"، نخست وزیر ترکیه از آلمان درخواست کرد که بین دوستی با ترکیه و حمایت از کودتاچیان یکی را انتخاب کند.

وی در جریان مناقشات با آلمان بر سر ممنوعیت دیدار نمایندگان پارلمان این کشور از اینجرلیک گفت: اگر آلمان می خواهد مناسبات خود با ترکیه را بهبود بخشد نباید همچنان برای طرفداران فراری جنبش فتح الله گولن حمایت و حفاظت را تضمین کند.

وی همچنین اقدام دولت آلمان در پذیرفتن پناهندگی برخی نظامیان ترک که به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام ترکیه تحت تعقیب هستند را مورد انتقاد قرار داد.

ترکیه جنبش فتح الله گولن را مسئول اصلی کودتای نظامی نافرجام ماه جولای در این کشور می داند.

یلدریم که در آنکارا سخن می گفت تصریح کرد که آلمان باید تصمیم بگیرد که اگر می خواهد مناسبات خود با ترکیه را بهبود بخشد به جمهوری ترکیه ونه جدایی طلبان حزب ممنوعه کارگران کردستان و یا طرفداران جنبش گولن متمایل شود.

آنکارا مدتهاست که آلمان را متهم به پناه دادن به طرفداران جنبش گولن و حزب ممنوعه کارگران کردستان می کند.

ترکیه همچنین اخیرا در اعتراض به پذیرفته شدن پناهندگی تعدادی از نظامیان ترک تحت تعقیب، بازدید از پایگاه اینجرلیک برای نمایندگان پارلمان آلمان را ممنوع کرده که این مسئله موجب خشم بسیاری از سیاستمداران آلمانی شده و بسیاری خواستار عقب نشینی از این پایگاه نظامی شده اند.




۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار