مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) عنوان کرد:
مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام گفت: یکی از مکان‌هایی که می‌تواند در راستای این اهداف مهم به بنیاد امام رضا علیه السلام کمک شایانی داشته باشد همین شهر مقدس قم هست که با توجه به وجود بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت و حوزه‌های علمیه متعدد و مراجع عظام تقلید است.
کد خبر: ۴۲۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 16 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، اکبر شیخ مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام  در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) ، گفت: پیرو جلساتی که در هفته گذشته با مسئولان روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس پیرامون دهه کرامت داشتیم تلاش شد تا به برنامه جامع و هدف مشترکی دست پیدا کنیم. در این شرایط اهداف بنیاد امام رضا علیه السلام سریع تر دنبال می شود.
وی گفت: بنیاد امام رضا علیه السلام در حال حاضر، در ۳۱ استان و ۷۷ کشور مشغول به فعالیت علمی و فرهنگی است؛ البته در خارج از کشور با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع تقریب مذاهب، مجمع جهانی اهل‌بیت و وزارت امور خارجه و دیگر نهادهای فعال در خارج از کشور قسمتی از کارهای این بنیاد را عهده‌دار هستند.

شیخ با اشاره به حضور ۲۰ هزار نیروی انسانی در پیشبرد فعالیت های بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام گفت: در مدیریت جدید بنیاد علاوه بر کارهایی که قبلاً انجام می‌شد دو نکته حائض اهمیت را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ این دو نکته تولید محتوا و ارتباط فرهنگ رضوی بین دانشگاه‌های داخل کشور و خارج از کشور است. در بخش تولید محتوا ازنظر کمی بسیار گسترده هستیم و وسعت کارها بیش‌ازاندازه است و رشد چشم‌گیری داشته‌ایم ولی ازنظر مفهومی رشد کمتری داشته‌ایم لذا عمیقاً بر این باور هستیم که تولیدات مفهومی اثرگذاری بیشتری در همه گروه‌های سنی دارد.

وی تصریح کرد: آموزش‌وپرورش یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های خانواده است که مهم‌ترین تأثیرگذاری ازنظر تعلیم و تربیت روی کودکان و نوجوانان را دارد ولی هنوز فرهنگ رضوی به صورت مستقیم ورود زیادی در این عرصه نداشته است. یکی از خواسته‌های ما این است که برای سنین مختلف تولید محتوا کنیم و از ظرفیت‌های زیادی که وجود دارد ازجمله اساتید حوزه‌های علمیه، مراجع عظام تقلید و دانشگاهیان و آموزش‌وپرورش بتوانیم در مقاطع مختلف تولید محتوا کنیم.
رئیس بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام خاطرنشان کرد: همان‌گونه که در چند دانشگاه ما این کار را انجام داده و ترویج فرهنگ رضوی را به‌عنوان یک واحد درسی قرار داده ایم؛ به این معنی که همانطور که همه‌ی رشته‌ها در حال حاضر یک واحد درسی را به‌عنوان وصیت‌نامه‌ی الهی، سیاسی امام خمینی می گذرانند یک واحد را هم موظف شوند به‌عنوان ترویج فرهنگ رضوی بگذرانند.
شیخ گفت: یکی از مکان‌هایی که می‌تواند در راستای این اهداف مهم به بنیاد امام رضا علیه السلام کمک شایانی داشته باشد همین شهر مقدس قم هست که با توجه به وجود بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت و حوزه‌های علمیه متعدد و اساتید و مراجع عظام تقلید است.

وی گفت: دومین موضوعی که بسیار مهم است با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۷ میلادی پایتخت فرهنگی جهان اسلام‌ شهر مشهد مقدس است، دانشگاهیان ما در حوزه ترویج فرهنگ رضوی ارتباط خوب و تأثیرگذاری با دانشگاه‌هایی در خارج از کشور هستند داشته باشیم.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام گفت: مسئله‌ی دیگری که در دستور کار است از جامعه‌ی بزرگ ایرانی اسلامی غفلت نکنیم؛ بر اساس تعاملاتی که با علمای اهل سنت داشتیم، تصمیم گرفته شد از آنها در جشنواره‌ها و همایشانی که در پیش روداریم دعوت کنیم و در راستای ترویج فرهنگ رضوی از جامعه بزرگ اهل سنت کمک بخواهیم.
وی در ادامه گفت: در ترویج فرهنگ رضوی تلاشمان بر این است که به سمت مناطق محروم و مرزی کشور هم متمرکز شویم، چراکه بیشتر برنامه‌هایی که انجام‌شده در دانشگاه تهران یا دانشگاه مشهد بوده و دانشگاه‌های مناطق محروم و مرزی در این موضوع دخالتی نداشته‌اند. اگر بتوانیم برنامه‌ها را در مناطق محروم و مرزی انجام دهیم قطعاً و یقیناً تأثیر گذاری بیشتری را شاهد خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار