رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی گفت: درنظام فعلی شورای شهر، فاصله جدی بین مدیریت شهری و نظام شورایی مطلوب وجود دارد که تبدیل به چالش جدی درحوزه شهری شده است.
کد خبر: ۴۲۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷ 15 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، محمدرضا حیدری در نشست خبری صبح امروز افزود: ۱۵ نفر نهایی این لیست از میان یک جمع ۹۴ نفره توسط شورای عمومی ۵۱ نفره انتخاب شدند و این شورا از ۲۵ اسفند ۹۵ برنامه‌های فرایند آماده‌سازی لیست را انجام داد و شاخص‌هایی در ۶ محور با ۱۰۰ امتیاز تعریف شد و به‌طور میانگین از میان هر ۶ نفر یک نفر که دارای بالاترین امتیاز کسب شده بود در این لیست قرار گرفت.
حیدری خاطرنشان کرد: شوراها در ۴ دوره گذشته ارتباط خوبی با مردم برقرار نکرده و مشکلات زیادی در حوزه مدیریت شهری ایجاد شد ، ما  معتقدیم رفع مشکلات جز با مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران امکان‌پذیر نیست.
وی با بیان اینکه دولت و دستگاه‌های مختلف اجرایی نقش جدی در رفع آسیب‌ها دارند افزود : شورا و شهرداری نقش مکمل دارند و به‌دلیل عدم تعامل و هم‌افزایی شورا و شهرداری با مسئولان دولتی معایب حوزه مدیریت شهری ،شهر مشهد تاکنون برطرف نشده است.
درادامه جلسه، بتول گندمی، کاندیدای لیست امید ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان مشهد با بیان نمونه هایی از فقر در حوزه شهری گفت: در شهر مشهد  با سیستم فقر در دسترسی به حمل‌ونقل عمومی، حوزه خدمات شهری، ایجاد فرصت‌های برابر و غیره مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه مهمترین وظایف شوراها پرداختن به حقوق شهروندان است ، خاطر نشان کرد: شهر باید تعریفی پیوسته داشته باشد و واژه‌ای به نام حاشیه شهر وجود ندارد و نباید آن را از شهر تفکیک کرد ، اعضای دوره‌های قبل شورای شهر، پیوست فرهنگی خوبی در این رابطه نداشتند.
نامزد لیست امید ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان مشهد خاطرنشان کرد: در شورای پنجم بخش مردمی به‌شکل  ویژه فعال خواهد بود تا شاهد اثرگذار و پررنگی باشیم و با یک مدیریت قوی تهدیدهای حاشیه شهر را به فرصت‌ها تبدیل کنیم  ،با توجه به اینکه مشارکت شهروندان در همه جهات بسیار تاثیرگذارخواهد بود.
وی با بیان اعلام برنامه های  ویژه‌ای برای مشارکت بانوان و دختران جوان خواهیم گفت : تلاش می کنیم تا امکانات شهری به‌ شکل  عادلانه و در نزدیکی محل سکونتشان در اختیارشان قرار بگیرد، زیرا معتقدیم که خانم‌ها محدودیت‌های زیادی دارند و اگر این امکانات فراهم شود این گروه از اقشار جامعه هم از حق و حقوق یکسان برخوردار خواهند شد.
کاندید لیست امید ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان مشهد افزود : برای پروژه‌های حاشیه شهر پروژه‌هایی در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و غیره تعریف شده و در هر بخش اولویت اول تا دهم تدوین شده است.
درادامه این نشست،احمد نوروزی کاندیدای دیگر لیست امید ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان مشهد، درباره لیست امید مشهد  گفت : در ترکیب این لیست متخصصانی در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، جوانان، بانوان وجود دارند و حتی در برخی ابعاد از لیست تهران هم قوی‌تر است.
نوروزی با بیان اینکه مردم با حضور و عدم حضورشان تصمیم‌گیرنده سرنوشت خود و شهرشان هستند ،افزود: متغیرها و شاخص‌های تحلیلی‌ای در رفتار مردم و رای دهندگان داشته‌ایم که نشان از پیروزی کاندیداهای این لیست است.
وی خاطر نشان کرد : در حوزه حمل‌ونقل شهری به‌ویژه حمل‌ونقل ریلی برنامه‌های ویژه‌ای داریم و اگر اعضای این لیست در کرسی شورای شهر قرار بگیرند این برنامه‌‌ها اجرایی خواهد شد.
این نامزد لیست امید ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان مشهد افزود: گفتمان اصلاحات،گفتمان غالب جامعه است،ما به لحاظ ظرفیتهای مالی،تبلیغات زیادی در شهر نداشتیم و نداریم،اما سرمایه اجتماعی را داریم که این سرمایه اجتماعی لیست امید را پیروز میدان می کند.
نوروزی با بیان اینکه طرح شهر الکترونیک،المانهای شهری و استقبال از بهار،گل آرایی شهری و طرح شهر الکترونیک  و حمل و نقل ریلی و خط یک قطارشهری از جمله پروژه هایی بود که درزمان مهندس پژمان در مشهد شروع شد،خاطر نشان کرد: ما درآن دوران فکر نمی کردیم بیت‌المال را صرف تبلیغات کنیم، مانند این دوران که پروژه های شروع شده دوران مهندس پژمان را به اسم خود در تبلیغات گسترده نشان دادند.
وی درپاسخ به خبرنگاری درباره اینکه کاندیداهای رقبا با حضور در حاشیه شهر تبلیغات گسترده انجام دادند، افزود: ما در حاشیه شهر تبلیغات گسترده ای نداشتیم چون مردم خدمات ما را در حوزه شهری از جمله منطقه گلشور و جاهای دیگر دیده اند و اینکه آنها فقط برای رای جمع کردن می روند،درحالیکه بسیاری از حاشیه نشینان ممکن است در انتخابات شرکت نکنند.

 احمد نوروزی، محمدرضا حیدری، حمیدرضا موحدی‌زاده، رمضانعلی فیضی، امیر شهلا، علیرضا شهریاری، احسان اصولی، مجتبی بهاروند، سیدمسعود ریاضی، محمدحسین ودیعی، سید محسن حسینی‌پویا، محمد حاجیان‌شهری، محمدهادی مهدی‌نیا، بتول گندمی و شهناز رمارم ، اعضای لیست امید ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان مشهد هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار