مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع):
مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام گفت: شهر قم شهر علم و فقاهت است و ازاین‌رو همه‌ی مسلمانان به این شهر چشم دوخته‌اند به جهت اینکه علما و مراجع عظیم الشان جهان اسلام در این شهر حضور دارند و این هم به برکت مرقد پاک و مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها است.
کد خبر: ۴۲۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱ 15 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، اکبر شیخ در حاشیه دیدار با آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام پیرامون ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه اسلامی گفت: شهر قم شهر علم و فقاهت است و ازاین‌رو همه‌ی مسلمانان به این شهر چشم دوخته‌اند به جهت اینکه علما و مراجع عظیم الشان جهان اسلام در این شهر حضور دارند و این هم به برکت مرقد پاک و مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها است؛ لذا در برنامه جدید این بنیاد به دومین پایتخت معنوی و فرهنگی کشور شهر مقدس قم توجه ویژه‌ای خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: باید این مسئله را بپذیریم ترویج فرهنگ حضرت معصومه سلام‌الله علیها همان ترویج فرهنگ رضوی است و همچنین باید بپذیریم ترویج فرهنگ احمد بن موسی علیه السلام همان ترویج فرهنگ رضوی است و دقیقاً این ترویج علم و فرهنگ ایشان به همدیگر مرتبط است و نمی‌توانیم در بنیاد فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام بیاییم یک خط فاصله‌ای بیندازیم؛ به همین رو مصمم هستیم که با یک رویکرد علمی و پژوهشی برای تولید محتوا در اقصا نقاط جهان برای شناساندن این دو پایتخت علمی فرهنگی قدم بلندی برداریم چون ائمه اطهار و حضرت معصومه سلام‌الله علیها متعلق به همه‌ی عالم بشریت است، حتی آنان که نمی‌توانند به زیارت این حضرات بیایند.

شیخ گفت: مدیران و مسئولان قم، شیراز و مشهد باید جلسات متعددی داشته باشند و به تفاهم‌نامه‌ جامعی  برسند که به یک خروجی مطلوبی دست پیدا کنند که این خروجی باید مخاطب شناسی داشته باشد و برای همه گروه سنی چه کودک چه مسن برنامه ی خاص همان گروه سنی را داشته باشد. این امر فقط با مشارکت و همدلی امکان‌پذیر است و بنیاد امام رضا علیه السلام این آمادگی را دارد که به‌طور جد به شهر قم و شیراز توجه ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) عنوان کرد: در حمایت از برنامه‌های مشترکی که آستان قدس رضوی و آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها یک برنامه‌ریزی پنج‌ساله‌ای داشته‌ایم که در سال ده برنامه در طول سال داشته باشیم که این امر در درازمدت هم ادامه داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار