بررسی ویژگی های کاندیدای اصلح؛
انتخابات شورای شهرها نزدیک است و مردم برای رسیدن به کاندیدای اصلح در دورهمی هایی با همفکران خود به شور و مشورت می نشینند. از این‌رو شناخت شاخصه های کاندیدای اصلح از جمله نکات کلیدی برای انتخابات نماینده ای است که بنا است تصمیمات مهمی برای شهرمان بگیرkد.
کد خبر: ۴۲۴۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ 15 May 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ انتخابات شورای شهرها نزدیک است و مردم برای رسیدن به کاندیدای اصلح در دورهمی هایی با همفکران خود به شور و مشورت می نشینند. از این رو شناخت شاخصه های کاندیدای اصلح از جمله نکات کلیدی برای انتخابات نماینده ای است که بنا است تصمیمات مهمی برای شهرمان بگیرد. نماینده شورای شهر می تواند با یک نگاه اجتماعی و فرهنگی مبسوط برای رفع مشکلات اقتصادی نیز اقداماتی داشته باشد. برنامه مناسبی که یک کاندیدا می تواند داشته باشد در گرفتن نتیجه مطلوب در شورای شهر و روستا بسیار اثر گذار است.

کاندیدای اصلح از منظر رهبر انقلاب
در این خصوص رهبر معظم انقلاب توصیه های مهمی می کنند. آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب(دوم شهریور 1382) عنوان کرده اند که مهمترین توصیه ى اینجانب اولاً مربوط به سیاستها و برنامه هاى كارى شما و سپس درباره ى گزینش مدیریت شهر و روستا است.
"تسهیل زندگى مردم در كارهایى كه به شهرداری ها مربوط است، برطرف كردن معضلات شهر و روستا، سالم سازى محیط زیست، حفظ اصالت اسلامى و ملى در ساخت و سازها، استقرار بخشیدن به جو اسلامى و فرهنگى سالم، پرداختن به نیازهاى فورى تر در عین اهتمام به كارهاى زیربنایى، اولویت دادن به مناطق مستضعف نشین، تأثیرناپذیرى از نفوذ ثروتمندان و جاذبه ى ثروت، رعایت دقیق قوانین و عدم تخطى از آن با حیله هاى شـبه قانونى، رعایت ویژه ى محرومان، آلوده نشدن به اسراف و هدر ندادن بیت المال با تجملات زائد و سفرها و مراسم غیرالزام، و در یك كلمه رعایت تقوا و تدبیر و پشتكار، و بهره گیرى از دانش و تجربه، مواد عمده ى توصیه ى نخست اینجانب است.”

جریان‌های سیاسی تاریخ‌مصرف دارند
با توجه به سخنان رهبری باید برای انتخاب کاندیدای اصلح به موارد بسیاری توجه کرد. از این رو شناخت کامل کاندیدا از نیازهای شهر، درک صحیح از ظرفیت های شهر، اختصاص وقت لازم برای شهر و مردم، آشنایی کافی با قوانین، مقررات و وظائف شورای شهر، شهرداری و مدیریت در شهر ، روحیه کار جمعی و تمکین به اجماع فکری و خرد گروهی داشته باشد. همچنین فرد باید برای شهر و منطبق با حوزه تخصصی‌اش، برنامه عملی و عینی داشته باشد، به‌گونه‌ای که قابلیت سنجش کمی یا بررسی آثار کیفی این برنامه‌ها وجود داشته باشد. 

بسیاری از متخصصان معتقدند کاندید اصلح شورای شهر و روستا در کنار تدین، باید نسبت به مدیریت شهری و برنامه ریزی مناسب برای آن تعهد اخلاقی نیز داشته باشند و در کنار آن باید از تخصص های لازم برای اداره شهر و روستای خود برخوردار باشند.
از سوی دیگر مسائل و جریان‌های سیاسی دارای تاریخ‌مصرف بوده و زود فاسد می‌شوند، اما شهرها شومینه‌های تاریخ‌اند و عمری به بلندای اندیشه‌های مدرن بشر دارند، ازاین‌رو با موضوعات پایدار و ماندگار، رفتار تاریخ‌مصرف دار نکند. شهرها دارای روح و احساس‌اند، ازاین‌رو در دوران وکالت اهالی شهر، رفتار و عملکردش به‌گونه‌ای نباشد که به این روح و احساس خدشه وارد شود. نگاه سیاسی به شهر سبب کاهش راندمان شهری و عقب افتادن امور خواهد شد


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار