در نامه سرگشاده حجت الاسلام سبزیان خطاب به رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد اعلام شد؛
حجت الاسلام علی اکبرسبزیان، نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به حجت الاسلام والمسلمین مجید فاطمی ارفع با اشاره به مناظره هایی که با ایشان برگزار نشد! خواستار پاسخ وی به 18 پرسش ناگفته به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد شد.
کد خبر: ۴۲۴۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 15 May 2017
 به گزارش تابناک رضوی،سبزیان که سابقه مسئولیت در دفتر فرهنگی حوزه علمیه خراسان را دارد با طرح این پرسشها خواستار توضیح رئیس فعلی کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد شده که آمادگی درج پاسخ‌های فاطمی ارفع را داریم.
 
متن کامل نامه به شرح زیر است ؛ 
 
18 سئوال ناگفته از مناظره‌ای که برگزار نشد! 

باسمه تعالی
برادر عزیز جناب حجه الاسلام فاطمی ارفع  
رییس محترم کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد

 
 باعرض سلام و تبریک ولادت باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) این برای دومین باراست که مناظره اینجانب با شمادر دانشگاه پیام نورمشهد به صورت یکطرفه از سوی جنابعالی لغو می شود یک بار در اسفند 94و بار دیگر در 20اردیبهشت1396 لغوی که غیر منتظره بود.
هرچند هر دو مناظره از سوی انجمن اسلامی دانشگاه پیام نور مشهد با بهانه این که جنابعالی برنامه دیگری دارید دوباره لغو شد! در صبح روز بیستم ،دوستان انجمن اسلامی تلاش کردند که به جای جنابعالی از آقای خلیل موحد دعوت کنند که متاسفانه ایشان هم نپذیرفت یقینا این عدم حضور نشانه این بود که یا از سوالات هراس وجود دارد یا توان پاسخگویی نیست. اما از آنجا که دانستن حق مردم است و قطعا شما باید پاسخگوی مردم باشید و بالاخره این سوال‌ها باید از سوی جنابعالی پاسخ داده شود، بنده برخی از اهم پرسش هایم را باشما مطرح می کنم تا بی بیم از سوالات، ان‌شاالله پاسخگوی مردم باشید. اینجانب نیز آمادگی آن را دارم در هر دانشگاه و یا مکان عمومی دیگری که بفرمایید در این خصوص با شما مناظره کنم.
 
 1-در پایگاه اطلاع رسانی خود و در بند پایانی زندگی نامه تان این گونه آمده است: در حال حاضر کلیه فعالیت های حاشیه ای و شخصی خود را ترک نموده و در کسوت نمایندگی تمام وقت در خدمت مردم شریف مشهد می باشد. آیا واقعا اینچنین است که نوشته اید؟پس چرا بیشترین غیبت در جلسات را شما دارید؟
 
2- در تاریخ ۱۳۹۵/۱۰/۱۶ در گفتگو با خبرنگاران گفته اید: پیوست فرهنگی تا قبل از شورای چهارم صرفا به یک شعار تبدیل شده‌بود لطفا بفرمایید پیوست فرهنگی در شورای چهارم چگونه از حالت شعاری به عملی تبدیل شد؟چه پروژه هایی در گذشته پیوست فرهنگی نداشت و در دوره شما چه پروژه هایی پیوست فرهنگی دارد؟لطفا شفاف بگوییدکه پیوست فرهنگی آن ها چیست؟
 
 3- در تاریخ ۱۳۹۵/۰۹/۱۶ در گفتگو با خبرنگاران گفته اید: در شوراهای قبلی رسالت فرهنگ در حوزه مسائل راهنمایی‌ و رانندگی، ترافیکی، خدمات شهری و... بود، اما این شورا معتقد است که ما اگر فرهنگ را همان فرهنگ غنی ایرانی‌اسلامی ببینیم و شهرداری را مکلف کنیم در حوزه اعتقادات و باورهای مردم ورود کند و آن‌ها را تقویت کند، قطعا مسئله فرهنگ شهروندی هم محقق می‌شود تکلیف و وظیفه شما را قانون مشخص کرده است.اساسا آیا شما به عنوان اعضای شورای شهر مسئول تقویت اعتقادات و باورهای دینی مردم هستید یا قانون گذاری شهری و نظارت بر مدیریت شهری؟ چه بسا به دلیل نظارت ضعیف و قانونگذاری غلط شما حقی از مردم ضایع شود .آن وقت است که مردم در اثر نظارت ضعیف شما و ظلمی که در حقشان رواداشته می شود باورهایشان سست می شود .آیا بهتر نیست به جای بیل زدن در باغچه ای که متعلق به شما نیست به وظایف خود عمل کنید تا از این طریق باورهای اعتقادی مردم تقویت شود؟
 
 4- در تاریخ 1۳۹۵/۰۸/۱۶ در گفتگو با خبرنگاران گفته اید: متاسفانه شهر مشهد رتبه اول طلاق در کشور را دارد و این آمار رو به رشد است. لذا طبیعی است که در حوزه خانواده و سبک زندگی باید ورود جدی صورت بگیرد. به عنوان رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص چگونه ورود کرده اید؟چه طرحی ارائه داده اید؟چقدر دغدغه مند بوده اید؟چه مقدار فعالیت هایتان به کاهش طلاق و استحکام پایه های خانواده و ترویج سبک زندگی دینی منجر شده؟چه نمره ای به خودتان می دهید؟
 
 5- در تاریخ ۱۳۹۴/۱۱/۲۱ در گفتگو با خبرنگاران گفته اید: طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است در سال آینده (یعنی از سال1395) در جهت حمایت از تشکل های مردمی تسهیلات مالی پرداخت شود. کمک های مالی در راستای اقدامات حمایتی است و نمی خواهیم تشکل ها را وام دار شهرداری نماییم،بلکه استقلال این تشکل ها برای ما بسیار مهم است. لطفا فهرست کلیه تشکلهای مردمی که از شهرداری تسهیلات مالی دریافت کرده اند و میزان آن را اعلام فرمایید.ضمنا بفرمایید بر چه اساسی این کمک ها صورت گرفته.بخش زیادی از تشکلهای مردمی همچنان از عدم مساعدت شهرداری به آن ها و تبعیض در ارائه تسهیلات گله مندند.
 
 6- در تاریخ ۱۳۹۴/۱۱/۱۹ در گفتگو با خبرنگاران گفته اید: تابلوهای تبلیغاتی زیاد با روح و روان مردم بازی می کند باید دید که آن میزان از تابلو هایی که به بحث تبلیغات مشغول هستند چه تاثیراتی را بر شهر می گذارند. اکنون گلایه عمده دلسوزان فرهنگی شهر این است که این همه بنر های تبلیغاتی از سوی شهرداری آیا تاثیر مثبت دارد یا بالعکس. آمار نگران کننده ای از چاپ بی ضابطه بنر که مبلغ آن به بیش از 10میلیارد تومان می رسد توسط معاونت فرهنگی شهرداری مشهد داریم که یقینا برای مردم مشهد قابل پذیرش نیست. این تبلیغات ها با چه هدفی انجام می شود؟چه تاثیری بر فرهنگ عمومی مردم می گذارد؟
 
 7- در یکصد و سی و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت لایحه شهرداری مشهد آئین نامه پرداخت تسهیلات بانکی قرض الحسنه به مراکز فرهنگی فعال را مورد بررسی و تصویب قرار داده اید. لطفا شفاف به مردم مشهد بگویید این تسهیلات به چه مراکزی و به چه میزانی اعطا شده است؟شرایط اعطای تسهیلات چگونه بوده است؟
 
 8- یکی از دستگاه هایی که بیشترین ارتباط مردمی را دارد ،شهرداری است.به عنوان رییس کمیسیون فرهنگی در راستای تکریم ارباب رجوع،کاهش تخلفات اداری و رضایتمندی عمومی چه طرحی ارائه و عملیاتی نموده اید؟
 
9- شما که خود فرزند حوزه هستید در راستای هویت بخشی به برنامه ریزی فرهنگی شهر توسط متخصصان دینی به چه میزان از توان علمی موجود در حوزه علمیه خراسان به عنوان دومین حوزه جهان تشیع برای برنامه ریزی شهری بهره برداری کردید؟ آیا اتاق های فکر تخصصی مورد نیاز شهر را با حضور فضلا و نخبگان حوزه علمیه خراسان راه اندازی کرده اید؟
 
 10- قطعا حضور زائران و گردشگران خارجی فرصتی برای ترویج سبک زندگی رضوی و صدور انقلاب اسلامی است از این فرصت چگونه استفاده نموده اید؟ آیا زیر ساخت های لازم را ایجاد کرده اید؟ یکی از این زیرساخت ها تغییر در نگاه به گردشگران خارجی است.چه اقدام موثری در این خصوص انجام داده اید؟
 
 11- معضل ترافیک مردم را نگران کرده است. برای ارتقاء فرهنگ ترافیک به منظور ایجاد آرامش و آسایش شهری و افزایش فرهنگ انضباط اجتماعی چه اقدام موثری در کمیسیون فرهنگی انجام داده اید؟طرح شما در این چهار سال چه بود؟
 
 12- در حالی که در حاشیه شهر مشهد مردم برای نان شبشان محتاجند ،مدیریت شهری چرا در حوزه فرهنگی اینقدر اسراف می کند؟ هبه و هدیه های فرهنگی بی ضابطه و بخشش های میلیاردی و بدون ارائه آمار و گزارش به مردم بر چه اساسی و با چه معیاری صورت می گیرد؟آیا شما موافق این اقدامید؟اگر موافق نیستید چرا تذکر ندادید ؟ چرا در نظارت هایتان برخورد نکردید؟
 
 13- جوانان از شما گلایه مندند.برای نشاط معنوی و شادابی جسمی جوانان مشهدی چه کرده اید؟ چه طرحی ارائه کرده اید که جوانان به عملکردتان امیدوتر باشند ؟ آیا بواقع در خصوص حمایت از تیم های قهرمانی عملکرد شورای فعلی قابل دفاع است؟
 
 14- مشهد قطب رسانه ای کشور است. اما مدیران رسانه های محلی از شما گلایه مندند. به عنوان رییس کمیسیون فرهنگی ، چه اقدامی در راستای حمایت از رسانه های محلی مستقل و غیر دولتی داشته اید؟
 
15-روزنامه شهر آرا که ارگان رسمی شهرداری مشهد است قریب به 50میلیارد توامان از بودجه شهرداری را بلعید و طبق گزارش حسابرسی حساب های مالی آن غیر شفاف بوده است چه واکنشی در برابر آن داشتید؟ این روزنامه قرار بود روزنامه مردم مشهد باشد اما چه شد که این روزنامه با هزینه های میلیاردی و سنگینی که بر دوش مدیریت شهری می گذارد نه تنها روزنامه مردم مشهد نیست بلکه به ارگان یک جریان خاص سیاسی  تبدیل شده و با وجود گرفتن امتیاز چاپ انواع ویژه نامه های مکتوب و حتی چاپ و نصب فلکس و بنرهای تبلیغاتی سطح شهر شهرداری به خودکفائی نرسیده و هیچگونه درآمدی برای شهرداری ندارد. چه توجیهی دارید؟
 
 16- به عنوان رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد در طول این 4سال چند بار باصاحبنظران و نخبگان فرهنگی حوزه و دانشگاه در مشهد نشست داشته اید و از ایده ها و نظراتشان بهره برده اید؟چه مقدار نقد دلسوزان را شنیده و در راستای اصلاح معایب قدم برداشتید؟
 
 17-چه مقدار پای حرف هنرمندان و اهالی هنر مشهد نشسته اید؟آیا می دانید هنرمندان مشهدی به شدت از عملکردشما نگرانند؟چرا حرف هنرمندانی که می توانند از شهر امام مهربانی ها با زبان هنر منتقل کننده محاسن کلام اهل بیت باشند را از نزدیک گوش نمی کنید؟
 
18- همکار شما جناب حجه الاسلام دکتر اخلاقی امیری ،19اردیبهشت طی نامه ای به مردم مشهد از کاندیداتوری در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر مشهد انصراف داد .در قسمتی از نامه انصراف ایشان آمده: چگونه است که در لیست معروف به شورای ائتلاف معتمدین انقلاب اسلامی، افرادی هستند که در زمره بیشترین غیبت کنندگان در شورای چهارم بوده و یا بدنبال واگذاری پروژه های عمرانی به بستگان خود بوده اند و اصولگرایی اجازه می دهد سرنوشت مردم را در یک دوره چهار ساله به ایشان بسپرند؟ سوال من از جنابعالی که نقش محوری در این لیست دارید این است که شفاف به مرد بگویید افراد مورد اشاره جناب دکتر اخلاقی امیری چه کسانی هستند.
 
 این 18 سوال بخشی از پرسشهایی است که می خواستم در مناظره با جنابعالی مطرح کنم که متاسفانه این مناظره از سوی شما یکطرفه لغو شد.  
 
منتظر دریافت پاسخ هایتان هستم.
 
باقی بقایتان
 
علی اکبرسبزیان
کاندیدای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار