رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى از شناسایى و دستگیرى كلاهبردار و عامل مزاحمت‌هاى مكرر سایبرى، شهروند مشهدى خبر داد.
کد خبر: ۴۲۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 13 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، سرهنگ جواد جهانشیرى در تشریح این خبر گفت: به دنبال شكایت شهروندى مبنى بر تهدید به قتل و مزاحمت‌هاى مكرر توسط فردى ناشناس در فضاى سایبر، رسیدگى به موضوع در دستور كار كارشناسان پلیس فتا استان قرار‌گرفت.
 
وى افزود: شاكیه در اظهارات اولیه خود به كارشناسان گفت، مدتى پیش براى خرید خودرویى به یكى از سایت‌هاى واسطه‌گر اینترنتى مراجعه نمودم‌ و با دیدن آگهى خودرو 206 كه رقم مناسبى را آگهى زده بود اقدام به خرید نمودم و در راستاى خرید براى اینكه حس نوع دوستى را در فروشنده تشدید نمایم واقعیاتى از زندگى خصوصى‌ام نظیر اینكه ( همسرم فوت نموده و سرپرست خانوارم و با درآمد ناچیز بازنشستگى زندگى مى‌كنم و به عنوان جایزه‌اى به مناسبت موفقیت‌هاى علمى دخترم مى‌خواهم براى وى خودرویى را تهیه نمایم).
 
به گفته سرهنگ جهانشیری شاکیه عنوان داشت: فروشنده خودرو مبلغى از وجه را نقداً دریافت و مابقى را طى ده عدد چك 10میلیون ریالى دریافت كرد اما پس از این‌كه خودرو را تحویل گرفتم و به كارشناسان نشان دادم متوجه شدم این خودرو تمام رنگ بوده و حداقل چند میلیون ضرر كردم از همین رو با فروشنده تماس گرفتم و از وى خواستم به دلایل موجود از رقم خودرو كم نماید و روى رقم 20میلیون ریال توافق كردیم كه دو عدد از چك‌ها را بر گرداند و من هم در قبالش مابقى چك‌ها را پاس نمایم. اما موضوع قابل توجه این است كهه پس از چند روز فروشنده تماس گرفت و بیان داشت چك را در بازار خرج كرده و مجبور به پاس كردن آنها هستید! و از آن پس مزاحمت‌هاىى مكرر وى از قبیل درج آگهى در اینترنت و سایت واسطه‌گر اینترنتى با اعلام فروش منزل مسكونی‌ام از طرف بنده كه داخل آن مستاجر هستم، شروع شد. وى با مشخصات نامى بنده و ذیل آن نیز اعلام كرده‌بود "چنانچه مراجعه داشتید و درب را كسى باز نكرد زنگ همسایه‌ها را بزنید "ضمن اینكه براى ایجاد مزاحمت بیشتر رقم اعلام شده براى فروش منزل را 40 الى 50 درصد زیر قیمت اصلى آگهى زده بود. همچنین وى با منتسب نمودن خود به یكى از مقامات انتظامى استان مزاحمت‌هاى دیگرى نیز از جمله تهدید به قتل و زیرر گرفتن من و دخترم با ماشین و دادن اطلاعات لحظه‌اى از زندگى من و دخترم! را انجام داده است.
 
رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى  گفت: كارشناسان پلیس فتا پس از اظهارات شاكى، بلافاصله اقدامات فنى و پلیسى خود را آغاز و با تحقیقات صورت گرفته پیرامون موضوع متهم را شناسایى و با هماهنگى قضایى وى را دستگیر نمودند.
 
این مقام انتظامی افزود: متهم كه مردى 36 ساله بود در مواجه با ادله موجود، جرم خود را پذیرفت و اعتراف كرد "با دیدن تنهایى شاكى و با سوء استفاده از عكس یكى از مسئولین ارشد انتظامى استان و انتخاب آن به عنوان پروفایل  شخصی، قصد منحرف نمودن ذهن شاكیه را داشتم تا با غصب عنوان و تكیه بر قدرت این مقام مسئول به خواسته خود دست یافته و وى را مجبور به تمكین از خواسته‌هایم نمایم".
 
سرهنگ جهانشیرى گفت: با توجه به تكمیل پرونده، متهم جهت تعیین تكلیف نهایى به دادسرا اعزام شد.
 
این مقام انتظامى در پایان این پرونده به كاربران فضاى سایبرى توصیه كرد: هنگام خرید و فروش در سایت‌هاى واسطه‌گر اینترنتى مراقب درج اطلاعات خصوصى خود كه مى‌تواند حریم خصوصى شما را نقض نماید باشید.
 
به گفته سرهنگ جهانشیری هنگام مراجعه به سایت‌هاى واسطه‌گر اینترنتى اعم از فروش كالایا خدمات، پس از تایید و اصالت موضوع معامله خود را به صورت حضورى و تایید كارشناس مربوطه به انجام برسانید.
 
رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى به سودجویان فضاى سایبر هم هشدار داد: هرگونه جعل و غصب عنوان در فضاى سایبرى ممنوع بوده و مطابق قانون جرایم رایانه‌اى علاوه بر جریمه نقدى مجازات حبس را در برخواهد داشت.
 
شایان ذكر است پلیس فتا از كلیه كاربران مى‌خواهد درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت كرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبرى مطلع گردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار