معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام گفت: افراد خیر و نیکوکار در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز، 160 میلیارد ریال برای ساخت مدرسه در این استان کمک کردند.
کد خبر: ۴۲۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱ 10 May 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا حیدری اظهار کرد: این میزان کمک به صورت ‏نقدی و غیر نقدی (زمین) از سوی افراد خیر در داخل و خارج استان در این جشنواره که اوایل اردیبهشت برگزار شد، اهدا شده است.‏
 
وی با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در ساخت مدارس در جشنواره امسال افزایش یافت، کمک های مردمی در جشنواره هجدهم را 150 میلیارد ریال اعلام کرد.
 
حیدری رویکرد جشنواره نوزدهم را ایمن سازی مدارس برشمرد و افزود: این اداره کل به میزان مشارکت مردم اعتبار لازم را تامین و برای ایمن سازی و سایر نیازهای آموزشی استان هزینه خواهد کرد.
 
وی اضافه کرد: مشارکت افراد خیر با توجه به محدود بودن اعتبارهای دولتی برای ساخت و توسعه ‏فضاهای آموزشی بسیار مهم است.‏
 
معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یلام از افرادی که دارای تمکن مالی ‏مناسب هستند، خواست با مشارکت در ساخت مدارس در این کار خیر و خداپسندانه شریک شوند.‏
 
به گزارش تابناک ایلام، وجود 86 مدرسه تخریبی، نیاز 89 فضای آموزشی به مقاوم سازی، احداث 42 فضای آموزشی جدید و ضرورت احداث 80 سالن ورزشی دانش آموزی از عمده نیازهای آموزشی استان ایلام در بخش آموزش و پرورش است.
 
بر اساس اعلام اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام تامین نیازهای آموزشی این استان نیازمند چهار هزار و 100 میلیارد ریال است.
 
در استان ایلام 100 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در یک هزار و 300 واحد آموزشی به تحصیل اشتغال دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار