وحید جلیلی در آئین افتتاح فرهنگسرای امت:
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: خوشحالم که در آستانه میلاد حضرت ولی عصر(عج) شاهد افتتاح فرهنگسرای مبارک امت در مشهد الرضا(ع) پایتخت فرهنگی جهان اسلام هستیم.
کد خبر: ۴۲۱۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶ 10 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، وحید جلیلی در مراسم افتتاح فرهنگسرای امت با بیان این مطلب اظهار کرد: از اولین انبیاء تا اخرین اوصیاء همه جهت حرکتشان قسط و عدالت است. آن چیزی که امت اسلام را به هم پیوند می دهد، جدای از مبانی و مبادی دینی، همین  چشم انداز وافقی است که در همه طوایف و مذاهب اسلامی در مورد آن اجماع وجود دارد .
 
وی افزود: ظهور منجی اخر الزمان امری است که مثل کعبه ،قرآن ،وجود مقدس پیامبر(ص) همه اینها اجماعی است و  خوشحالیم که آیین افتتاح فرهنگسرای امت ،در استانه نیمه شعبان و روز میلاد کسی برگزار می شود که طبق روایات مسلم همه مسلمانان  به ظهور او ایمان دارند  و محور وحدت است.
 
جلیلی تصریح کرد: آن چه امروز افتتاح می شود، سخت افزار این حرکت است؛ ما انتظارمان و توقع مان هم از کسانی که مدیرت این دستگاه را به عهده دارند و هم  به خصوص نخبگانی که در کشور و در مشهد دغدغه فرهنگ دارند، این است که اینفرهنگسرا  را به عنوان کانونی و مرکزی برای تقویت رویکرد امّتی و نگاه وحدتی در نظر بگیرند و انشاالله فرهنگسرای امت به کانون پرتلالویی هم برای تبین حقایق انقلاب اسلامی در موضوع امت و نگاه امتی  و هم برای مقابله با حرکت های مخالف وحدت و مخالف با مفهوم امت تبدیل شود .
 
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد  عنوان کرد: در مشهد از سالیان دور یک جریان  روشنفکری دینی و اسلام ناب انقلابی با محوریت مقام معظم  رهبری وجوداشته است.  از اواخر دهه 40 مقام معظم رهبری و برخی یاران امام در مشهد ،علم نگاه امّتی را بر افراشتند.  اگر کسی می خواهد شخصیت حضرت آقا را بهتر دریابد، خوب است که فعالیت ها و رویکردهای ایشان را در دوران غربت  ستمشاهی بررسی کند که ان زمان یکی از فضلای جوان حوزه مشهد بودند.  
 
وی خاطرنشان کرد:هنوز بعداز50 سال وقتی راهبردها و رفتارهای ایشان را می بینیم، واقعا شگفت انگیز است که در آن شرایط چه نگاه عمیق و حکیمانه ای در فعالیت های مذهبی و  کادرسازی وجودداشته است.  در آن مقطع ایشان کتب برخی از بزرگان و روشنفکران جهان اسلام را ترجمه می کند از سید قطب گرفته تا کارهایی که راجع به تاریخ نهضت مسلمانان هند انجام دادند و با ان همه اشتغالات در حوزه مبازرات در بحث  نگاه امتی؛  آقا واقعا شخصیت ممتاز و الگوی بسیار مناسبی  هستند .
 
جلیلی با بیان این مطلب که این فرهنگسرا باید مسجد کرامت و مسجد امام حسن (ع) را الگوی خودش قرار دهد افزود: فرهنگسرای امت باید با الهام گرفتن از مقام معظم رهبری از دوران سخت مبارزه تا امروز  حرکتی را اغاز بکند که پرچم اسلام ناب و انقلابی و نگاه امتی به جهان اسلام برافراشته باشد و شهروند مشهد الرضا(ع) خودش را شهروند امت اسلامی بببیند.  
 
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: امیدواریم این پرچم سالهای سال برافراشته باشد و با حرکت هایی که در مشهد استعمارگران وبخصوص انگلیسی های خبیث  همواره انجام می دهند مقابله کند.  انها هرگز ساکت نمی نشینند و سابقه زیادی درفرقه سازی و  تفرقه افکنی در جها ن اسلام دارند و سالهای سال است که دارند تلاش می کنند واین خام خیالی است اگر فکر کنیم آنها ما را به حال خود واگذاشته اند و نقاط قوت امت اسلامی انها را اذیت نمی کند و برای ازهم پاشیدن ما برنامه ندارند.
 
 وی عنوان کرد:انها حتما برای در هم شکستن وحدت و ایجاد نگاه های تنگ و محدود ؛ برنامه دارند و ما هم باید در مقابل انها برنامه داشته باشیم. باید سرافراز و با افتخار،  شعارهای انقلاب اسلامی را سردست بگیریم ؛ روی مبانی امت و وحدت محکم بایستیم و اجازه ندهیم که تفکر ناب اسلامی و اسلام انقلابی  در مشهد الرضا خدای ناکرده کم کم بر اثر غفلت و کوتاهی های ما کمرنگ شود و تفکرات اسلام امریکایی و شیعه انگلیسی در شهری که مهد انقلاب اسلامی بوده ، رواج پیدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار