وزنه برداری پیشکسوتان جهان ؛
تا به امروز بیش از 80 مدال برای ایران و استان خوزستان به ارمغان آورده است
کد خبر: ۴۲۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 09 May 2017
 اردشیر شمس قهرمان وزنه برداری پیشکسوتان جهان ، داورو مربی یک بین المللی، عضوکمیته فنی هیات وزنه برداری استان و گوینده برگزاری مسابقات در رده های مختلف دراستان خوزستان ، وزنه برداری را اولین بار از شهرستان مسجد سلیمان دررده جوانان آغاز کرد و 15 سال است که عضو تیم ملی وزنه برداری ایران  است . 

وی طی 15 سال 4 بار در مسابقات جهانی، 5 دوره آسیا و 2 دوره بازی های آسیایی و ده ها مسابقات بین المللی داخلی و خارجی که در نتیجه  تا به امروز بیش از 80 مدال برای ایران و استان خوزستان به ارمغان آورده است  . 

اردشیر شمس گفت :  در رده پیشکسوتان 8 بار در جهان شرکت کرد وموفق شد مقام اول جهان را کسب کند. وی به تازگی مسابقات المپیک پیشکسوتان جهان که در کشور نیوزلند برگزار شد به نمایندگی از استان خوزستان شرکت کرد و ضمن کسب مقام اول، 5 کیلو دو ضرب هم به رکورد قهرمانی ام در رده سنی 60 تا 65 سال را افزایش دادم . 

وی در ادامه افزود : خود تنها ورزشکاری است که در طول تاریخ ورزش با لباسی غیر از لباس ورزشی ، توانست بر سکوی قهرمانی جهان با لباس چوقای ایل بختیاری بایستد . از نظر قانونی این کار ممکن نبود اما با موافقت رییس فدراسیون جهانی در فنلاند و به احترام کوروش کبیر که بسیار برای آنها قابل احترام بود این اجازه را صادر کردند و  در نیوزلند نیزموفق شدم این کار را تکرار کنم . 

قهرمان وزنه برداری پیشکسوتان جهان  گفت :  42 سال است که وزنه برداری می کند ، در ابتدا جوانی بعد ازتنها 6 ماه تمرین سال اول دراتریش اولین مقام قهرمانی را کسب  و در سال بعد قهرمانی فرانسه ، قهرمانی مجارستان کسب مقام اول بین 48 کشور و 514 ورزشکار از تمام دنیا را کسب کردم و بعنوان بهترین وزنه بردارسال هم انتخاب شد. قهرمانی در یونان ، اکراین ،لهستان ،آلمان ،فنلاند و نیوزلند کسب مقام اول دربین تمام کشورها از دیگر مقام های این قهرمان بوده است .

پهلوان شمس گفت : آخرین مسابقه که چندی پیش در نیوزلند بود 49 کشور در رشته وزنه برداری شرکت کرده بودند موفق به کسب مقام اول و ارتقاء 5 کیلو رکورد قهرمانی خود شد  وی از مسابقات کاپ قهرمانان جهان در استرالیا 3 آبان ماه امسال خبرداد و گفت : بعلت تمرینات سنگین قهرمانان وزنه برداری در سال 2 مسابقه بیشتر نمی توانند شرکت کنند.

با وجود اینکه پهلوان شمس یک سال گذشته عمل باز قلب انجام داده است اما می گوید تا آخرین نفس برای کشور و استانم برترین مقام های قهرمانی دنیا را  کسب خواهم کرد . 

در پایان این گفتگو ایشان ازفدراسیون وزنه برداری ، مدیریت ورزش جوانان استان خوزستان و اهواز و همچنین تمام افرادی که ایشان را در این راه حمایت کردند تقدیر و تشکر کرد  . 

منبع: تابناک
برچسب ها: پهلوان شمس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار