آیت الله علم الهدی:
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: شهید آیت الله مطهری، راه او اندیشه امام خمینی(ره) را وارد محیط دانشگاه کرد و اندیشه های ناب اسلامی و معارف اهل بیت(ع) را دربین دانشجویان بسط داد.
کد خبر: ۴۲۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵ 08 May 2017
به گزارش تابناک رضوی آیت الله سید احمد علم الهدی پیش از ظهر امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب دانشگاه علوم اسلامی رضوی که در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شده بود، اظهار کرد: تقدس به لباس روحانیت، لباس خدمت در عرصه دین مداری و اسلام است؛ این امر را به شما تبریک عرض می‌کنم بدان جهت که به این افتخار نائل می‌شوید.
تلاش غرب برای جدا کردن فضای دانشگاهی کشور از حوزه دین و روحانیت
وی افزود: در جریان تحول دانش تجربی در کشور ما، عوامل وابسته به غرب و استکبار اصرار داشتند جامعه دانشگاهی را از حوزه نفوذ روحانیت و دین خارج کنند.
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه این جریان تنها عاملی که برای اجرای هدفش انتخاب کرد، بهانه تقابل مدرنیته و سنت بود، تصریح کرد: اندیشمندان دنیای غرب به مدت چهار قرن این هدف را به مردم تحمیل کرده و گفتند عامل عقب افتادگی وابستگی به دین و کلیساست.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه غرب بر این عقیده بود «دین عامل رکود است»، گفت: جریان سوسیالیسم و لیبرالیسم هدف مشترکشان مقابله با دین بود و توانستند با وارد آوردن این فشار در ایران ساختار جریان دانشگاهی کشور و حرکت‌های علمی و فناوری را از حوزه دین و روحانیت خارج کنند.
وی با بیان اینکه روزی دانشگاه‌های ایران مقابل روحانیت بود، گفت: این تقابل فکری و ساختاری بود، در آن زمان جامعه روحانیت و متدین دغدغه‌مند بودند که ساختار آکادمیک همچون دژی در مقابل دین قرا می‌گیرد و دین را براندازی می‌کند.
امام جمعه مشهد اذعان کرد: با ساختار سازی‌‌ای که‌ توسط  این جریان‌ها در محیط 
دانشگاه ها انجام شده بود،‌ هیچ گونه نفوذی از جانب روحانیت در جامعه دانشگاهی تصور نمی‌شد.
نقش آیت الله مطهری در نفوذ به دانشگاه‌ها
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه جریان آکادمیک در آن زمان جریانی ضد دینی بود، تصریح کرد: تنها عاملی که توانست در حوزه آکادمیک نفود کرده و دین را بسط دهند افرادی همچون شهید مطهری، شهید مفتح، شهید باهنر و شهید بهشتی بودند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اذعان کرد: این افراد نوابغ روحانیت بودند که با ورود به عرصه دانشگاه، دین و روحانیت را به دانشگاه نفوذ دادند؛ این افراد انقلاب، راه امام(ره) و روحانیت را در محیط دانشگاه بسط و توسعه دادند.
وی با بیان اینکه دانشگاه زمینه قوی انقلاب بود، گفت: در زمان شاه به هیچ عنوان انقلاب و اندیشه‌های امام خمینی(ره) قابل نفوذ در دانشگاه نبود که اگر این امر ادامه پیدا می‌کرد در دو جبهه دانشگاه و شاه بایستی می‌ایستادیم.
آیت الله علم الهدی عنوان کرد: در جریان ۱۶ آذر سال ۳۲ برخی از علمای تهران در مراسم ختمی که برای شهدای دانشجو گرفته شده بود شرکت نکرده و این مراسم را تحریم کردند این در عین حالی بود که تنها بخشی از روحانیت که تحت تاثیر عقاید شهید  آیت الله کاشانی بودند در مراسمات شرکت کرده و این افراد را شهید می‌دانستند.
امام جمعه مشهد گفت: با ورود آیت الله مطهری و آیت الله مفتح به دانشگاه کار به جایی رسید که دانشگاهی که پایگاه مارکسیسم بود به پایگاه انقلاب و نهضت گاه امام خمینی(ره) مبدل شد.
آیت الله علم الهدی افزود: شهید مطهری و شهید مفتح به عنوان روحانیت، دانشگاه و فضای آکادمیک را فتح کردند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطر نشان کرد: امروز در عرصه روحانیت نیرویی جامع لازم است تا بتواند در موقعیت‌های خاص در مردم و دانشجویان نفوذ کرده و بر آن‌ها اثر گذارد، این در شرایطی است که امروز دانشگاه‌های ایران به صورت مسجد در آمده است.
وی با تاکید بر اینکه ما نیروی نابغه در روحانیت لازم داریم، گفت: اگر فرد روحانی در دانشگاه تدریس می‌کند بایستی اندیشه‌ها را رهبری کند و اگر در مسجدی پیش نماز است نیز باید مردم را راهبری کند؛ در این صورت است که ما می‌توانیم در مبانی فکری و انقلابی پیشرفت کرده و به فتح و گشایش در جامعه برسیم.
آیت الله علم الهدی خاطر نشان کرد: حرکت در مسیر هدایت مردم و دانشگاهیان به نفع انقلاب و اسلام است؛ لباس روحانیت لباس کار و خدمت و نوکری پیامبر(ص) است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار