مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد:
مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد گفت: طرح طاهرین با هدف مشارکت مردمی در امر تغسیل شهدا و میتان در مشهد اجرا شده است و استارت این کار در زمان فاجعه منا بود.
کد خبر: ۴۱۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 05 May 2017
به گزارش تابناک رضوی،حسن کریم‌دادی در اولین کارگاه آموزشی طرح طاهرین که در سالن اجتماعات موسسه فرهنگی قلم برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از حرکات آغاز خوبی دارد اما پایان خوبی ندارد و طرح طاهرین که با استقبال خوبی هم همراه بوده است نباید به‌صورت مقطعی باشد.
وی افزود: طرح طاهرین با هدف مشارکت مردمی در امر تغسیل شهدا و میتان در مشهد اجرا شده است و استارت این کار در زمان فاجعه منا بود که به یک باره شاهد حضور ۱۰۰ شهید فاجعه منا در آرمستان بهشت رضا(ع) بودیم و کار تغسیل در چنین شرایطی بسیار سخت شده بود.
مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد با بیان اینکه طرح واقفین هم یکی از دیگر از برنامه‌های این سازمان است، خاطرنشان کرد: در این طرح به خانواده‌هایی که به لحاظ مالی مشکلاتی دارند با حمایت خیران نیک‌اندیش کمک می‌شود؛ البته به لطف الهی موردی نداشتیم که میت روی زمین بماند، اما به‌دلیل کمبود منابع مالی شهرداری مشهد نیازمند مشارکت‌های مردمی هستیم.
کریم‌دادی تصریح کرد: راه‌اندازی بهشت رضوان در روستای گنبدواز به مساحت ۱۸۸ هکتار یکی دیگر از اقدامات سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد در سال ۹۵ بود که این آرامستان در مهر ماه سال گذشته افتتاح شد و تاکنون بیش از ۵۰ نفر در آرامستان بهشت رضوان دفن شده‌اند و خدمات این آرمستان تفاوتی با آرامستان بهشت رضا(ع) ندارد و کمک خوبی به مردمی در مسیرهای غربی مشهد هستند شده است تا دوری راه آرامستان بهشت رضا(ع) برای این خانواده‌ها نباشد.
وی تاکید کرد: در طرح توسعه مشهد دو آرامستان دیگر در شمال و جنوب مشهد ساخته خواهد شد و با آرامستان‌های بهشت رضا(ع)، بهشت رضوان و جوادالائمه(ع) به ۵ آرامستان بزرگ خواهد رسید.
مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این مجموعه، گفت: تعداد ۱۲۰ پروژه در سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد اجرا می‌شود که از این تعداد ۴۰ پروژه آن در حوزه فرهنگی است و از این تعداد نیز ۱۷ پروژه با موضوع شهدا و علما است و به بهشت‌ رضا(ع) نباید تنها به یک آرامستان نگاه کرد و دومین برنامه باشکوه مشهد در طول سال پس از حرم مطهر رضوی در گلزار شهدای بهشت رضا(ع) برگزار می‌شود.
کریم‌دادی گفت: در یک سال گذشته ۴ نمازخانه دیگر در آرامستان بهشت رضا(ع) ساخته شده است و تعداد این نمازخانه‌ها از ۳ به ۷ افزایش یافته است و در این آرامستان روزانه ۷ نماز جماعت برگزار می‌شود، در صورتیکه در گذشته تنها در یک مکان نماز برگزار می‌شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار