فاطمه گودرزی چند روز قبل زائر مشهد بوده برای زیارت و همین‌طور حضور در جمع بچه‌های معلول یک موسسه خیریه.
کد خبر: ۴۱۷۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸ 03 May 2017
تابناک رضوی به نقل از روزنامه قدی: بازیگری که سیمرغ بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر را هم در کارنامه‌اش دارد؛ عاشق مشهد است و هر سال راهی این شهر می‌شود. عشقش به مشهد برای او دلیل مهمی دارد و آن حضرت رضا (ع) است. می‌گوید سفر مشهد برای همه مسافران این شهر آرامش را به همراه می‌آورد.

در صبح یک روز اردیبهشتی با این بازیگر مشهور سینما و تلویزیون کشور به گفت و گو نشستیم.
خانم گودرزی گویا هفته قبل مشهد بودید...
بله این شانس بزرگ را داشتم که عید مبعث مشهد بیایم.
برای زیارت؟
بله هر کسی مشهد می‌آید زیارت حرم امام رضا (ع) اولین و مهم‌ترین هدفش از سفر به این شهر روحانی و معنوی است البته در جمع بچه‌های معلول گروه باران که تئاتر پرنده و فیل را اجرا می‌کردند هم حضور پیدا کردم و سفر به مشهد برایم توأم با خاطرات خیلی شیرین و ماندنی شد.
چطور بود این سفر؟
خیلی عالی بود. تا به حال فروردین ماه مشهد نیامده بودم هر چند چون عید مبعث بود حرم شلوغ بود ولی من خیلی دوستش داشتم و از بودن در این مکان مثل همیشه لذت بردم.
مشهد در ذهن شما چطور شهری است؟
یک شهر خیلی مهم. آن هم به خاطر امام رضا (ع) که ما ایرانی‌ها در ذهنمان مدام به این شهر فکر می‌کنیم مشهد برایمان مهم است و جایی است که همه دوست داریم به آن سفر کنیم. من عاشق شهر مشهدم که امام رضا مهم‌ترین دلیل این عشقم است.
بهارهای مشهد چگونه است؟
در ذهن من مشهد با حضور امام رضا (ع) همیشه زیبا و بهاری است شهری بزرگ و معنوی که هوایی خاص در آن جریان دارد. در گرما و سرما فرقی نمی‌کند هر وقت مشهد بیایی خوشحال و آرام از این شهر برمی گردی. هوای مشهد را دوست دارم و از دیدن این شهر لذت می‌برم.
از مشهد سوغات هم می‌خرید؟
بله حتماً. زرشک و زعفران و نبات و...سوغات من از مشهد است و البته رساندن سلام عزیزانم به حضرت رضا (ع).
هر چند وقت یک‌بار زائر مشهد می‌شوید؟
تقریباً هر سال. سعی‌ام این است که سالی یک‌بار و حتی بیشتر مشهد بیایم.
در این سفرها چند روز مشهد می‌مانید؟
هر قدر که بتوانم. خیلی شده فقط برای چند ساعت مشهد آمده‌ام برای اینکه بتوانم زیارت کنم و بروم. چون گرفتار کارم بوده‌ام و فقط چند ساعت وقت داشته‌ام و در آن چند ساعت چقدر در محضر امام به من خوش گذشته.
خاطره‌انگیزترین سفر مشهدتان را یادتان هست؟
همه سفرهای مشهدم را دوست دارم ولی حدود 8 سال قبل باخانم های فامیل مشهد آمدیم جمع ما زنانه بود چند روزی مشهد بودیم نذری دادیم، زیارت رفتیم، مشهد را گشتیم. اتفاق‌های خیلی خوبی در آن سفر برای ما رخ داد و خیلی سفر خوبی بود و خاطراتش هنوز هم در ذهنم مانده.
امام رضا (ع) را به چه صفت‌هایی می‌شناسید؟
امام مهربانی‌ها؛ که هر کسی به آستان او می‌آید. راضی و خشنود بر می‌گردد. خودم هر وقت مشهد آمده‌ام خوشحال برگشته‌ام.
چه ارتباط روحی با امام هشتم دارید؟
هر وقت هر چه خواسته‌ام از ایشان برآورده شده. حرمشان حالم را خوب می‌کند. برایشان نذر می‌کنم و به خاطر همه چیزهای خوبی که به من داده‌اند و حتی دعا کرده‌ام و به دلیلی آن خواسته برآورده نشده، به خاطر همه این‌ها از ایشان بسیار ممنونم.
کجای حرم را بیشتر از همه دوست دارید؟
همه جای حرم را عاشقانه دوست دارم. مثل بعضی‌ها جای خاصی برای زیارت و خلوت ندارم. هر جای حرم که باشم خودم را به امام رضا (ع) نزدیک می‌بینم و از بودن در آنجا لذت می‌برم. همه نقاط حرم برایم جذاب و دوست داشتنی است. البته حرم آن‌قدر بزرگ شده که خیلی از وقت‌ها گم می‌کنم. مهم این است که آنجا حرم امام رضا (ع) است مأوایی که به هرکسی که پناه می‌برد آرامش خاطر می‌دهد.

شما بازیگر سینما و تلویزیون هستید، فیلم‌هایی که تا به حال برای امام رضا (ع) ساخته شده را چطور ارزیابی می‌کنید؟
من شخصاً اعتقاد دارم آن‌چنان که باید فیلم خوب برای ایشان ساخته نشده چه در تلویزیون و چه در سینمای ما جای آثار خوب برای این امام عزیز خالی است. خیلی باید هنرمند باشی و ظرافت‌های مختلفی را رعایت کنی تا بتوانی اثری جذاب برای ایشان بسازی. البته من فیلم کوتاه درباره ایشان دیده‌ام که خوب بوده ولی آثار بلند سینمایی و فیلم‌هایی که درباره ایشان ساخته شده از نظر من جذابیت لازم را ندارند و هنوز خیلی با وضعیت مطلوب فاصله داریم. قصه‌های زیادی در مشهد و پیرامون امام رضا (ع) دارد اتفاق می‌افتد که زیبا و دیدنی هستند ولی هنوز به زبان فیلم درنیامده‌اند که اگر این اتفاق بیفتد ما با فیلم‌های جالبی درباره امام رضا (ع) مواجه خواهیم شد.
در حالی که کیلومترها از مشهد دور هستید، یک جمله خطاب به امام رضا (ع) بگویید...
ای امام مهربان! یقینم این است که کسی دست خالی از پیش تو بر نمی‌گردد من هیچ‌گاه ناراحت از مشهد شما نرفته‌ام حالا از تو می‌خواهم هر کس خواسته‌ای دارد و بادلی پاک و امیدوار نزد شما آمده خواسته‌اش را برآورده کنید.

گفت و گو: صدیقه رضوانی نیا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار