همزمان با فرا رسیدن روز ملی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و حکیم عمر خیام، روز ملی فردوسی و خیام در شهرستان های خراسان رضوی برگزار می شود.
کد خبر: ۴۱۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 02 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، حسین زارع صفت با اعلام این خبر گفت: با هماهنگی های انجام شده تمامی شهرستان های استان همزمان با فرارسیدن روز ملی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی ۲۵اردیبهشت ماه و روز ملی حکیم عمر خیام در ۲۸اردیبهشت ماه برنامه های مناسبتی با هماهنگی تشکل ها و انجمن های میراث فرهنگی شهرستان  و سایر دستگاه های اداری مرتبط از جمله دانشگاه ها برگزار می‌شود.

او افزود: فردوسی بزرگترین شاعر حماسه سرای ایران و جهان است و بر ما واجب است که به منظور حفظ زبان و ادبیات فارسی برنامه های فراگیری در سطح استان، کشور و سایر کشورها برگزار کنیم. همچنین از فضای مجازی به شکل مناسبی در راستای بزرگداشت حکیم فردوسی و خیام  و بهره مندی ازظرفیت کتابخانه ها  در معرفی فردوسی می توان به خوبی استفاده کرد.

زارع صفت بیان کرد: گلباران آرامگاه فردوسی و خیام درروزهای ۲۵و ۲۸اردیبهشت ماه، نقالی و شاهنامه خوانی فردوسی، تئاتر با موضع شاهنامه و مراسمات آیینی از جمله برنامه هایی است که در بزرگداشت فردوسی برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار