قائم‌مقام تولیت آستان قدس‌رضوی:
قائم‌‌مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: رویکرد و برنامه پیش‌روی بنیاد فرهنگی رضوی افزایش سطح کمی و کیفی خدمات به دانش آموزان مناطق محروم کشور برای توسعه عدالت آموزشی خواهد بود.
کد خبر: ۴۱۷۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 02 May 2017
به گزارش تابناک رضوی به‌نقل از آستان‌نیوز، سید مرتضی بختیاری در مراسم تجلیل از معلمان مدارس امام رضا(ع) اظهار داشت: رسالتی خطیر بر دوش معلمان و جهادگران عرصه تعلیم و تربیت کشور است و امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تبیین معارف اسلام اصیل و پاسخ به شبهات جوانان هستیم.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که می‌فرمایند «علم و دین توام و همراه یکدیگرند و افتراق و جدایی هر دو را به آتش خواهد کشاند»، افزود: بزرگترین فجایع و جنایات بشری آنجا رخ داده که علم در کنار دین نبوده است. انفجار اتمی "هیروشیما" و "ناکازاکی" که در کمتر از یک دقیقه 300 هزار انسان را قتل عام کرد نمونه‌ای عینی از علم فاقد اخلاق، دین و معنویت است.

بختیاری تصریح کرد: مدارس امام‌رضا(ع) باید در جایگاه اصلی و مورد انتظار جامعه قرار گیرند و توجه به فرهنگ رضوی و تربیت نیروی متخصص و متعهد را در دستور کار و اولویت نخست قرار دهند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به منویات و تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب در منشور 7 گانه انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی اظهار داشت: بر این اساس، رویکرد و برنامه پیش‌روی بنیاد فرهنگی رضوی افزایش سطح کمی و کیفی خدمات به دانش آموزان مناطق محروم کشور برای توسعه عدالت آموزشی خواهد بود.

وی گفت: استاد شهید مرتضی مطهری در سالهای قبل از انقلاب اسلامی با جدیت و پشتکار فراوان به شناساندن جریان‌های التقاطی، تحریف‌ها و بدعت‌ها پرداختند و خدمت بزرگی به جامعه برای تبیین تربیت اسلامی و اصیل کردند.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مدیران آینده میهن اسلامی و گردانندگان چرخ‌های صنعت و تولید کشور، دانش‌آموزان امروز مدارس هستند، خاطرنشان کرد: معلمان در عصر حاضر که دشمنان با تهاجم و ناتوی فرهنگی ایمان و باور جوانان و ارکان خانواده‌های سرزمین ما را هدف قرار داده‌اند، وظیفه‌ای خطیر و رسالتی بزرگ بر عهده دارند.

در پایان این مراسم از 22 نفر از معلمان جانباز و کادر آموزشی و تربیتی مدارس امام رضا(ع) تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار