رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی:
رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: دولت در طی چهار سال گذشته هیچ بودجه‌ای برای ستاد ائمه جمعه اختصاص نداده است.
کد خبر: ۴۱۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵ 24 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام ابراهیم معادی درگفتگو با صبح توس اظهار کرد: دولت در مدت چهار سال هیچ قدمی در بحث بازسازی و تکمیل مصلاهای ائمه جمعه برنداشته است و در خصوص از جانب استانداری که نماینده دولت در استان محسوب می‌شود، پاسخی تا امروز برای همکاری دریافت نکرده‌ایم.

 وی در تصریح کرد: ارتباط دولت با ائمه جمعه استان در قالب استانداری تعریف می‌شود و آنچه که وظیفه شورای ائمه استان در بحث همکاری بوده است انجام شده؛ اما همکاری از دولت ندیده‌ایم.

 رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی با اشاره به بحث همکاری دولت در بحث فرهنگی، گفت: دولت باید با ستاد ائمه جمعه در زمینه‌های فرهنگی، امور جوانان و توسعه مصلاهای نماز جمعه همکاری داشته باشد.

 حجت الاسلام معادی با اشاره به بودجه‌های استانداری، گفت:  بودجه‌ای که در استان برای این امر بوده در مکان‌های دیگر سرمایه گذاری می‌شود و به نهادهای فرهنگی دیگر اختصاص می‌یابد و این در حالیست که نماز جمعه هم یک فعالیت فرهنگی در کشور است.

 وی در ادامه گفت: بایستی بودجه‌ای برای این امر اختصاص داده شود؛ در گذشته به بحث ستاد نماز جمعه‌ها در استان‌ها بیشتر توجه می‌شد؛ اما در این دولت ما تا بحال کاری ندیده‌ایم.

 رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی با اشاره به نقش ائمه جمعه در کشور، افزود: ائمه جمعه تابع فرمایشات مقام معظم رهبری هستند و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه نماینده آنان در استان‌ها محسوب می‌شوند.

 حجت الاسلام معادی در رابطه با بحث انتخابات و نقش ائمه و ستادهای نماز جمعه در این خصوص، گفت: دفاتر ائمه و ستادهای نماز جمعه در سطح  استان اجازه ورود در بحث  تبلیغات  برله یا علیه کاندیدا یا جناحی را ندارند.

 وی تصریح کرد: شورای سیاست گذاری در قالب 9 ماده دستور العملی را برای ائمه جمعه صادر کرده و معیارها و نکات مقام معظم رهبری برای انتخاب کاندیدای اصلح را مطرح کرده است.

 رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی در پایان ولایتمدار، متدین، انقلابی، مدیر، مدبر و دارای روحیه جهادی بودن و سابقه اجرایی داشتن را از جمله ویژگی‌های کاندید اصلح برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار