استاندار خراسان رضوی:
استاندار خراسان رضوی به مناسبت مبعث رسول مکرم اسلام (ص) با کارکنان استانداری دیدار کرد.
کد خبر: ۴۱۳۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶ 24 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، علیرضا رشیدیان در این دیدار که در آستانه ی روز مبعث و در محل نمازخانه ی استانداری صورت گرفت؛ ضمن تبریک این مناسبت مبارک، اظهار داشت: رسول گرامی اسلامی در شرایط و میان مردمی مبعوث به رسالت شد که مردم آن دوران در جاهلیت صِرف به سر می بردند.

وی افزود: حضرت محمد (ص)، وجودش رحمت برای جهانیان و فلسفه ی بعثتش اِتمام مکارم اخلاق و اصلاح خلق و جامعه در ابعاد مختلف مادی و معنوی بود.

استاندار خراسان رضوی گفت: قرآن کتاب انسان ساز و معجزه ی ساری و جاری پیامبر اسلام است که عمل به دستورات آن فلاح و رستگاری را به دنبال دارد.

رشیدیان خاطر نشان کرد: بر اساس آموزه های دین مبین اسلام، بعد از ایمان به خدا، خدمت صادقانه و خالصانه به مردم همواره مورد تاکید بوده است.

وی تصریح کرد: کارکنان دستگاه های اجرایی به ویژه استانداری و فرمانداری های تابعه باید در این راستا و ارتقا رضایتمندی مردم و خدمت رسانی به مردم تلاش کنند.

استاندار خراسان رضوی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نام گذاری سال اشاره کرد وگفت: معظم له به درستی در ابتدای سال به مشکل اصلی کشور که موضوع اشتغال و تولید است آشاره کردند و ما اکنون این وظیفه را داریم که با تلاش و کوشش شبانه روزی، زمینه را برای تولید و اشتغال جوانان در کشور فراهم کنیم.

رشیدیان با مثبت ارزیابی کردن روند صعودی ایجاد شغل در کشور و استان؛ خاطر نشان کرد: در سال گذشته 115 هزار شغل جدید در استان ایجاد شد و اما باتوجه به حجم گسترده افراد جویای کار هنوز کافی نیست.

وی تصریح کرد: این حرکتی که در سال 95 صورت گرفت، یک جهش بود اما هنوز در استان بیش از 280 هزار جویای کار داریم که 48 درصد از این تعداد تحصیلات بالای متوسطه دارند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به دو انتخابات حساس و مهم انتخابات پیش رو  تاکید کرد: سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات، باید ملاک عمل دست اندر کاران باشد.

رشیدیان با تاکید بر این که زمینه سازی برای برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند، با شکوه، از جمله رسالت های مهم عوامل انتخابات است؛ افزود: این سیاست ها و قانون فراتر از هر سلیقه، جناح و مسئولیتی که داریم در حوزه انتخابات معیار و ملاک عمل همه ما می باشد.

 رشیدیان عنوان کرد: در این میان باید به موضوع عدم استفاده از امکانات عمومی و دولتی له یا علیه کاندیداها و جناح توجه جدی شود و همه مدیران در این حوزه مسئول بوده و باید دقت و مراقبت لازم را انجام دهند تا انتخاباتی بدور از مداخلات نهادها و ارگان ها به صورت آزاد و مردمی داشته باشیم.

استاندار خراسان رضوی رعایت حق الناس در تمامی مراحل انتخابات اعم از  ثبت نام ، بررسی صلاحیت ها،  تبلیغات، اخذ رای، اعلام نتایج و بررسی شکایت ها را دارای اهمیت زیادی دانست و گفت: در این فرآیندها باید  به موضوع حق الناس و رعایت قانون و عدالت توجه جدی شود.

وی در ادامه با تاکید بر رعایت اخلاق گفت: از بیانات رهبر معظم انقلاب باید ها و نبایدهایی استخراج شده که همه باید به آن توجه کنند.

 رشیدیان با بیان اینکه رقابت های انتخاباتی باید در چارچوب نظام باشد ، افزود: کسی نمی تواند بگوید نظام را قبول دارد اما قوه مجریه یا قضاییه را نه زیرا این قوا بهم پیوسته است و رقابت باید در چارچوب نظام باشد و به قانون اساسی و خط امام (ره) پایبنده بوده و مرزهای با دشمن کمرنگ نشود .

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: باید در این رقابت ها با کرامت رفتار کرده و با مخالفات خود حرف زده و استدلال نموده و صادقانه رفتار کنیم و  به امنیت ملی پایبند باشیم.

 استاندار خراسان رضوی گفت: انتخابات را باید وسیله ای برای نا امیدی دشمن قرار داده و بر سر خدمت رقابت کرده  و بر سر آنچه که می توانید انجام داده به مردم قول دهید و انصاف را رعایت نموده و در حوزه نبایدها هم  وجهه کشور و ذهنیت مردم را تخریب نکرده، اختلاف نظرها را به تنازع نرسانید و از وعده های غیر علمی و خلاف قانون پرهیز کنید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار