به همت واقفان نیک اندیش در سال 95 محقق شد؛
معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی از ثبت 23 رقبه موقوفه جدید در سال 95 خبر داد. ب
کد خبر: ۴۱۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 24 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،حجت‌الاسلام والمسلمین رضا دانشور ثانی با اعلام این خبر گفت: تعداد درخواست هاي تقاضاي وقف و صلح در سال 1395، 48 مورد بوده که از این تعداد 23 مورد پذیرفته و 8 مورد هم در دست اقدام است.
وی تصریح کرد: مابقی موارد وقفی به علت نداشتن برخي از شرايط وقف از جمله عدم سند مالكيت، عدم تصرف متقاضي و داشتن معارض و يا درخواست سرمايه گذاري مورد پذیرش قرار نگرفته است.
دانشورثانی در ادامه به معرفی واقفان آستان قدس رضوی در سال 95 پرداخت و گفت: «براتعلي علي پور» يك قطعه زمين و 16 ساعت آب چاه نيمه عميق واقع در شهرستان جوين را جهت مصارف تعزيه‌داري، «عباس ناجي» يك قطعه زمين مسكوني جهت مصارف مهدالرضاي امين شهر انار كرمان، «ولي الله دشتگرد» يك قطعه زمين و باغ مشجر واقع در اصفهان جهت مصارف زوار و «سيدرضا ميرشهيدي» يك باب منزل واقع در شهر رشت را جهت صرف مصالح و نيازهاي ضروري اماكن متبركه آستان مقدس رضوی وقف کرده‌اند.
وی افزود: «موسي شربتدار» يكی دیگر از این واقفان آستان قدس رضوی در سال گذشته بوده است که یک واحد آپارتمان و سوئيت واقع در مشهد را وقف این مجموعه کرده تا درآمد آن برای زائران مستمند و يا به هر نحوي كه توليت آستان قدس رضوي مصلحت بداند، هزینه شود. 
معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی ادامه داد: سه دانگ مزرعه احمدآباد، شش دانگ يك قطعه زمين به مساحت 6 هكتار در حومه شهرستان قرچك ورامين و ده قطعه زمين بيش از 400 مترمربعي در قاسم آباد عليا بين چابكسر و رودسر نیز در سال گذشته توسط «حسين رضاخواه» از شهر تهران وقف آستان مقدس رضوی شده است تا درآمد آن به مصارف نيازهاي اشخاص حقيقي و يا حقوقي كه حقايق ناشناخته قرآن و عترت را محققّانه كشف و ضمن انتشار به همه علاقه مندان عرضه می‌کنند، هزینه شود. 
وی تصریح کرد: «سعيد اسماعيلي» از اصفهان مبلغ یک میلیون تومان سپرده را به عنوان وقف مشارکتی جهت مصرف زائران، وقف آستان قدس رضوی کرده است. همچنین «عليرضا عمارلو» هفت قطعه زمين كشاورزي با حق الشرب و نصف يك باب منزل سهم الارث خود از اراضي قريه تنگه علياي نيشابور را وقف مصارف مطلقه بارگاه ملكوتي حضرت رضا(ع) کرده است.
دانشورثانی در ادامه به معرفی بانوان واقف آستان قدس رضوی در سال 95 پرداخت و اظهار کرد: «مريم مجتهدين يزدي» يك باب مغازه واقع در شهر مشهد را جهت مصارف امور فرهنگي و طلاب نيازمند بر این آستان مقدس وقف کرده است. «شهربانو ملازينل» نیز يك واحد آپارتمان واقع در شهر قزوين را با مصارف مطلقه بارگاه ملكوتي حضرت رضا(ع) و اماكن متبرك آن امام همام، تقدیم کرده است. 
معاون امورحقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی از «شريفه اسدي جاجائي» از اصفهان، که مبلغ 15 ميليون تومان تحت عنوان وقف مشارکتی برای مصارف بارگاه ملكوتي حضرت رضا (ع) و اماكن متبرك آن امام همام با اولويت زائران وقف کرده و «فاطمه صغرا اميني» از بهشهر که در قالب وقف مشاركتي ملبغ سپرده هشتاد ميليون ريال را با مصارف مطلقه بارگاه ملكوتي حضرت رضا (ع) کرده است به عنوان دیگر بانوان واقفان حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) نام برد.  
دانشورثانی ادامه داد: «بهجت ربيعي» یک واحد آپارتمان در مشهد جهت مصارف زائران، «سلطنت مينايي يزدي» بخش از سهام شركت تبار ثامن و شركت كشت و صنعت جوين جهت مصارف بهداشت و درمان زائران بي بضاعت در دارالشفاء امام(ع)، «حاجیه خانم مهتابي» يك واحد آپارتمان با مصارف مطلقه بارگاه ملكوتي حضرت رضا(ع) و اماكن متبرکه، «پروين آذرفر» يك باب آپارتمان، يك دستگاه ماشين 206 و بيمه عمر جهت صرف انجام امور زيست محيطي و امور دامپروري آستان قدس رضوي و انجام امور دانشجويي دانشگاه امام رضا(ع)، «شهناز عباداني» مبلغ 88 ميليون جهت مصارف زائر‌سراي آستان قدس رضوي، «زينت اصل نژاد» يك واحد آپارتمان واقع در مشهد جهت استفاده زوج هاي جوان به مدت يك يا سه سال، «معصومه داوري» سه طبقه يك واحد منزل واقع در مشهد جهت مصارف زوار، «فاطمه زهرا اسماعيلي» از اصفهان مبلغ یک میلیون تومان سپرده و «نرگس اسماعیلی» از اصفهان مبلغ دو میلیون تومان سپرده را در سال گذشته وقف آستان قدس رضوی کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار