مدیر اجرایی هیئت رزمندگان اسلام خراسان‌رضوی:
مدیر اجرایی هیئت رزمندگان اسلام خراسان‌رضوی گفت: برنامه سالگرد شهدای جبل النور و برنامه مناجات شعبانیه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۱۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳ 24 April 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از تسنیم، سید حسن ذاکرین با اعلام این خبر افزود: برنامه‌های هیئت رزمندگان خراسان‌رضوی در سال 96 در ارتباط با مناسبت‌ها در ایام ولادت و شهادت ائمه‌اطهار(ع) است که به‌صورت گسترده با اساتید برجسته کشوری و مداحان محوری برگزار می‌شود، اقدام دیگر ما در این هیئت مربوط به دفاع‌مقدس و بزرگداشت عملیات‌ها و یاد و خاطره سرداران شهید است.

وی با بیان اینکه پایه و اساس هیئت‌ها عاشورا است، تصریح کرد: 17 شهر خراسان‌رضوی هیئت رزمندگان فعال دارند که متشکل از واحد جوانان و خواهران و خود هیئت رزمندگان است. از الزامات این هیئت محرم است که اگر محرم نباشد به آن هیئت نمی‌گویند و در پیامی که مقام معظم رهبری به هیئت رزمندگان در جمع مسئولان ستاد مرکزی ارائه کردند، فرمودند مرکز ثقل هیئت‌ها عاشورا است.

مدیر اجرایی هیئت رزمندگان اسلام خراسان‌رضوی گفت: از برنامه‌های دیگر این هیئت برگزاری مراسم اربعین است که دو موضوع برگزاری مراسمات فرهنگی، ایستگاه‌های صلواتی و اسکان را شامل می‌شود. عملاً این هیئت در اربعین بحث برگزاری مراسمات را 10 روز مانده به اربعین در موکب ها برگزار می‌کند و در سال گذشته هیئت رزمندگان در نجف صحن فاطمه الزهرا(س) را در حرم امام علی(ع) را برعهده داشت و در این مکان‌ برنامه‌هایی نظیر برگزاری نماز، زیارت امین الله، مداحی، سخنرانی بود و مراسم تلاوت، تبیین احکام شرعی و روایتگری را برگزار کردیم.

ذاکرین  خاطرنشان کرد: در صحن فاطمه الزهرا(س) روزانه 30 هزار نفر اسکان داشتند و روزانه 10 هزار نفر در این صحن حضور دائم داشتند. هیئت شهرستان‌های استان نیز در عتبات موکب پذیرایی داشتند. در شهادت امام رضا(ع) اکیپی مشخص شد و مداح به کاروان‌ها و محل ایستگاه‌های صلواتی را به صورت ثابت اعزام کردیم.

وی اظهار داشت: در سال 96 جلسه یکشنبه هفتگی برای جوانان با سخنرانی و حضور مداحان جوان را برگزار می‌کنیم تا گفتمان موضوعات رهبری را تبیین کنیم و مباحثی نظیر استفاده از کالاهای ایرانی را ترویج دهیم؛ در 6 ماه آینده نیز عرضه محصولات در این جلسات را خواهیم داشت.

مدیر اجرایی هیئت رزمندگان اسلام خراسان‌رضوی گفت: برنامه سالگرد شهدای جبل النور را برگزار خواهیم کرد و برنامه مناجات شعبانیه را هم در خانه شهدا برگزار می‌کنیم و تنها مجموعه‌ای در مشهد هستیم که 30 شب مناجات شعبانیه را برگزار می‌کنیم. در ارتباط با نیمه شعبان در مجتمع آیه‌ها مراسم داریم و امسال حجت‌الاسلام ماندگاری و مداح ایمانی در این مراسم حضور پیدا خواهند کرد.

ذاکرین خاطرنشان کرد: در رمضان محفل انس با قرآن را در حرم مطهر داریم در سه شنبه شب‌ها برنامه شب شعر در رواق دارالهدایه را نیز در راه رمضان خواهیم داشت. 

مدیر اجرایی هیئت رزمندگان اسلام خراسان‌رضوی گفت: در فضای جوانان سلسله جلسات چهره به چهره را در دانشگاه ها در حوزه‌ها را خواهیم داشت. بحث جلسات هفتگی کارشناسان مسائل دینی برای خواهران را داریم که روزهای سه‌شنبه بعدازظهر ساعت 15 برگزار می‌شود. گرامیداشت عملیات‌ها فصلی برگزار می‌شود و بزرگداشت سرداران شهید هم در بهشت رضا(ع) است که ماه گذشته بزرگداشت سردار چراغچی را برگزار کردیم.

مدیر اجرایی هیئت رزمندگان اسلام خراسان‌رضوی گفت: مراسمات این هیئت برای عموم مردم است و در آینده مشهد را به دو یا سه نقطه تقسیم کنیم تا امکان دسترسی به مراسمات هیئت آسان‌تر شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار