با حضور مهدی تاج؛
کمیته فنی و توسعه فوتبال ایران اولین جلسه خود رد سال96 را برگزار کرد.
کد خبر: ۴۱۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹ 24 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،به  نقل از خبرگزاری برنا، جلسه کمیته فنی وتوسعه فوتبال در سال جدید با حضور مهدی تاج، مرتضی محصص، محمدرضا ساکت، محمود شیعی، محمود یاوری، دکتر لیلا صوفی زاده و پرستو قدسی برگزار شد.
ارائه برنامه های جوانان برای حضور موفق در جام جهانی 2017 کره جنوبی
در ابتدای جلسه امیر حسین پیروانی، سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان گزارش کاملی از برنامه های این تیم ارائه کرد. وی برنامه های صورت گرفته از مرحله انتخابی مسابقات جوانان در بحرین، حضور در تورنمنت دوستانه کره جنوبی، اردوی تدارکاتی آلمان، برگزاری بازی با تیم ملی سنگال (که اواخر اردیبهشت ماه برگزار می شود) و همچنین ادامه اجرای فعالتیهای این تیم برای روند آماده سازی ملی پوشان به منظور حضوری پر قدرت در رقابتهای جام جهانی 2017 کره جنوبی را ارائه کرد.
در این نشست عنوان شد با توجه به ارزیابی عملکرد ملی پوشان توسط کمیته فنی و توسعه، رشد حضور بازیکنان جوانان در مسابقات لیگ برتر کاملا مشهود است که این امر نشان دهنده ارتقا فنی بازیکنان است. بر همین اساس اعضای کمیته فنی و توسعه فوتبال از پیروانی، کادر فنی و بازیکنان تیم ملی جوانان به دلیل تلاش های مستمر و عملکردشان تقدیر و تشکر کرد. ضمن اینکه بر حضور همه جانبه ملی پوشان در اردوهای پیش رو و در اختیار بودن بازیکنان در تیم ملی تاکید شد و رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد هرگونه تخطی در این خصوص را به کمیته انضباطی ارسال می کند.
 بررسی عملکرد تیم ملی فوتبال بانوان بزرگسال در ویتنام
مریم آزمون، سرمربی و مریم جهان نجاتی، مربی تیم ملی فوتبال بانوان بزرگسالان گزارش کاملی را از زمان آغاز تمرینات این تیم پس از دو سال تا زمان حضور در رقابتهای مقدماتی جام ملتهای فوتبال بانوان آسیا ارائه کردند. این تیم پس از برگزاری اردوهای مستمر با تیم ملی اوکراین بازی تدارکاتی انجام داد و در نهایت با حضور در مسابقات مقدماتی جام ملتهای فوتبال بانوان آسیا با 2 برد و 2 باخت به کار خود پایان داد. ضمن اینکه اعضای کمیته فنی به بررسی نقاط ضعف و قوت ملی پوشان در این مسابقات پرداخت.
همچنین مقرر شد محصص، رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال با کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص وضعیت میزبانی مسابقات که توسط کشورها بر عهده گرفته می شود، مکاتباتی را انجام دهد و خواستار دقت AFC در تعیین کشورهای میزبان شود. ضمن اینکه قرار شد تا کادر فنی تیم ملی بزرگسالان برنامه های خود را به منظور برگزاری اردوهای مستمر به جهت بررسی در اختیار کمیته فنی و توسعه، قرار دهد.
حضور بازیکنان از تمامی استانها موجب رشد تیم ملی جوانان بانوان است
پس از ارائه گزارش توسط سرمربیان تیم های ملی جوانان آقایان و بزرگسالان  بانوان، لیلا وقاری به همراه سمیه شهبازی(سرمربی و مربی تیم ملی جوانان) گزارشی از حضور تیم ملی جوانان در تورنمنت سوچی روسیه را ارائه کردند. پس از آنالیز و برنامه های این تیم، کمیته فنی و توسعه متوجه رشد قابل توجه تیم از لحاظ کیفیت فنی و کسب نتایج، ترکیب تیم و همچنین حضور بازیکنان از تمامی استانها شد.
با توجه به اینکه در این دره سنی مسابقات لیگ برگزار نمی شود، مقرر شد تا سازمان لیگ برتر در این زمینه برنامه ریزی داشته باشد تا با مدیریت کامل و دقیق بر ارتقاء کیفی مسابقات لیگ فوتبال بانوان، گام ارزنده ای برای رشد و توسعه ورزش فوتبال بانوان در رده های پایه برداشته شود.
مربیان فاقد مدرک، اجازه فعالیت ندارند
در این نشست اعضای کمیته فنی و توسعه به بررسی برگزاری دوره های تخصصی دروازه بانی، بدنسازی و مربیگری ویژه بانوان پرداخته و در نهایت مقرر شد توسط فدراسیون فوتبال به سازمان لیگ برتر ابلاغ شود که مربیان بانوان که فاقد مدارک تخصصی هستند، اجازه همراه باشگاهها را نداشته باشند و کارت مربیگری برای آنها صادر نشود.
 بررسی سازماندهی وضعیت تیم های پایه آقایان و بانوان
در پایان این نشست در ارتباط با سازماندهی تیم های ملی زیر 13 سال، زیر 14 سال، زیر 15،  زیر 16، زیر 18 و زیر 19 سال آقایان و همچنین زیر 14و زیر 16 سال بانوان بحث و بررسی شد و مقرر شد تا جمع بندی نهایی در نشست آتی این کمیته صورت بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار