مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز چهارم اردیبهشت آلوده است و در وضعیت هشدار قرار دارد.
کد خبر: ۴۱۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸ 24 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، حمید صالحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایستگاههای شهید مفتح با 109، ویلا با 107، تقی آباد با 106 و شهید آوینی با 101 پی.اس.آی آلوده ترین نقاط صبح امروز در مشهد هستند. 
وی ادامه داد: در صورت تداوم روند تخلیه بارآلاینده ها در هوای این کلانشهر کیفیت هوا در مناطق امامیه، ساختمان، سمزقند، ماشین ابزار و چمن نیز وارد وضعیت آلوده خواهد شد.
او گفت: شهروندان با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش استفاده از خودروهای شخصی می توانند در کاهش و جلوگیری از آلودگی هوا نقش ایفا کنند. 
روزانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد دارند. 
قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است. این شاخص بین 151 تا 200 پی.اس.آی نیز اعلام حالت هشدار و آلودگی هوا برای همه سنین و بین 200 تا 300 پی.اس.آی نیز حالت اضطرار است. آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی هم وضعیت بحرانی را نشان می دهد. 
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار